Page 2 of 2

Re: Organisering - Økonomi

Posted: Sat 07.09.2013 kl. 0.44
by GorgonVaktmester
Vi har månedlige "Treffpunkt"-event (unntatt om sommeren) og der kommer det 15-20 nick pr. gang.

Re: Organisering - Økonomi

Posted: Mon 09.09.2013 kl. 10.10
by brittish
Hei

Sånn jeg ser det så må vi få opp kapital for å starte opp og betale utgiftene som skal til. Jeg at for å kunne stemme på stiftelsesmøte så må man betale et beløp f.eks 50 eller 100 kroner.

HVordan en siden skal kunne finansiere dette mener jeg vi kan ta opp der. Dette vil jo komme an på hvor mange medlemmer en får og ikke minst hva formålet skal være for organisasjonen.

Når det gjelder diskusjonen med barnefamiler lenger oppe, så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor barn skulle ønske å være medlem, men igjen dette kommer an på hva formålet skal være. HVis barn skulle ønske å være medlem så kan man jo f.eks si at barn under f.eks 15 år har gratis medlemskap, men har da heller ikke stemmerett.

Re: Organisering - Økonomi

Posted: Wed 11.09.2013 kl. 9.05
by thomfre
Som Gorgon vil jeg ikke blande meg opp i hva dere skal og vil, men jeg vil dele litt av våre erfaringer i Geocaching Haugalandet.

Vi har ingen medlemskontingent eller coinsalg, men har allikevel en sunn og god økonomi med relativt stort overskudd.
Vi baserer oss på loddsalg, grasrotandelen og andre offentlige støtteordninger.

Et søk på "Geocaching" her vil vise hva de ulike organisasjonene får tildelt via Grasrotandelen.

Vi har også fått en større sum fra lokalbanken her, uten forpliktelser.
Kanskje dere kan få noe lignende i Bergen?