Her forleden dag døde min Garmin GPSmap 62s. Halvveis i oppstarten fadet den ut og ville ikke mer. Nye forsøk, med og uten minnekort gjorde ingen forskjell. Litt liv i begynnelsen, men så......
Bruksanvisningen ga ingen hjelp. Rett nok står det at enheten kan resettes til fabrikkoppsett ved menyvalg, men det forutsetter jo at man har fått den i gang. Så hva da?
Løsningen ble et søk i Google - *reset Garmin GPSmap 62* - hvilket ga flere videoer samt en veiledende side fra Garmin
Ta en Master Reset, står det, når GPS'en:
*not receiving a satellite signal
*restoring the factory default settings
*not functioning properly
Som sagt , så gjort. Og nå har min kjære GPS våknet til liv igjen. Rett nok måtte alle innstillinger legges inn på nytt igjen, men andre brukerdata var fremdeles på plass. En liten pris å betale for en *ny* GPS. For ikke nok med at den ble vekket til live igjen, den er betydelig raskere enn før den ble syk. Synd at det ikke finnes en sånn Master reset også for eiere
Og Master reset på GPSmap 62 = Hold Enter + Page inne mens du startet GPS'en på vanlig måte.
Når en GPS dør - eller?
- Hannkatten
- Forumadministrator
Re: Når en GPS dør - eller?
Ja, det trikset der måtte vi også google frem nylig. Og det hjelp i vårt tilfelle også. Kanskje det er noe med den nyeste fastvaren?
Uansett et nyttig tips for 62-eiere å ha i bakhodet
Uansett et nyttig tips for 62-eiere å ha i bakhodet
Jeg forsøker dette, dvs trykker på startknappen samtidig som jeg holder enter og page inne. Men den fortsetter å dø/fade ut etter at den er halvveis gjennom oppstartsritualet (det hjelper ikke å bytte batterier, så noe er alvorlig fatt.)abra wrote:
Og Master reset på GPSmap 62 = Hold Enter + Page inne mens du startet GPS'en på vanlig måte.
Dette bør virke. Kanskje Enter og Page knappene er "sluppet" for tidlig. Se nedefor.Jeg forsøker dette, dvs trykker på startknappen samtidig som jeg holder enter og page inne. Men den fortsetter å dø/fade ut etter at den er halvveis gjennom oppstartsritualet (det hjelper ikke å bytte batterier, så noe er alvorlig fatt.)
1 Press and hold both the "Page" and the "Enter" buttons
2 Press and release the power button
3 Wait for the unit to give a prompt to restore factory default.
4 Release "Page" and "Enter" buttons.
5 Select "Yes" using the "Up" button and "Enter"
Håper du får det til å virke
Takk for alle tips! Jeg kontaktet Garmin Norge også, og de sier at jeg skal sende inn gps-en, siden den horisontale stripen som vises over skjermen, ikke forsvant etter resetting. Høres ut som om jeg får ny.