Adventskalender - diskusjon rundt gjennomføringen

"Hovedforumet" hvor vi diskuterer alt som ikke passer i andre spesialfora.
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Adventskalender

Legg inn av Hannkatten »

Tråden er nå flyttet ut av medlemsforumet.
Bilde
Fam. Rand
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Registrert: lør 07.09.2013 kl. 20.52
Sted: Ågotnes

Re: Adventskalender

Legg inn av Fam. Rand »

Jeg vil gå for alternativ 1 og B+C. Det blir bedre at alle har en lik sjanse til FTF.
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Adventskalender - diskusjon rundt gjennomføringen

Legg inn av Oppdagerne »

Da ser det ut til at det er en ganske tydelig stemning for alternativ 1BC-kombinasjonen. Jeg oppretter en liste HER

Hva skal vi ha som navneattributt på adventsserien i år da?
Jeg har et par forslag:

"Bergensjul #XX - <cachenavn>" evt "Bergensjul-13 #XX - <cachenavn>"
"AdVest #XX - <cachenavn>" evt "AdVest13 #XX - <cachenavn>"
Bilde Bilde
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Adventskalender - diskusjon rundt gjennomføringen

Legg inn av Hannkatten »

Jeg foreslår å beholde prefikset fra i fjor; Julestri(l) xx. Som alltid tidligere så anbefaler jeg å utelate det unorske #-tegnet - tallet viser tydelig at det er et nummer likevel.

"AdVest" bør vi unngå, hovedsakelig fordi det er et geografisk videre navn, men også fordi vi i så fall må forvente reaksjoner fra andre steder på Vestlandet.
Bilde
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Adventskalender - diskusjon rundt gjennomføringen

Legg inn av Oppdagerne »

Jeg hadde ikke blitt sur om noen andre hadde laget en adventskalender et annet sted på vestlandet og kalt den "AdVest". Da måtte vi bare ha funnet på noe nytt. Jeg ser virkelig ikke helt problemet med dette. Så vidt jeg har fått med meg, er det ingen som har planer om å bruke "AdVest" i år......så hvorfor kan ikke vi da?
Bilde Bilde
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Adventskalender - diskusjon rundt gjennomføringen

Legg inn av Hannkatten »

Jeg sier ikke at vi ikke kan, men at vi ikke bør. Årsakene skrev jeg i forrige innlegg. Et annet moment er at vi kanskje bør unngå å bytte navn på den hvert år?

I fjor hadde vi avstemming på Tisch om navnet, og Julestri(l) vant med overveldende flertall. Jeg foreslår at vi lager en avstemming her også. Som går i for eksempel en uke.
Bilde
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Adventskalender - diskusjon rundt gjennomføringen

Legg inn av ArveAnd »

Omkamp om namnet altså?

Jaja eg støttar fjorårets namn. 100%
Jul er tradisjon, og vi skaper ikkje tradisjon med stadige namneskift. Det er no min meining ialefall.
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Adventskalender - diskusjon rundt gjennomføringen

Legg inn av olea »

Utviklingen har gått fra én nasjonal, via flere regionale, til mange lokale adventskalendere. «AdVest» var navnet vi sist brukte på den regionale kalenderen. I fjor hadde vi for første gang en helt lokal adventskalender for Bergen og omegn, og da landet vi på navnet «Julestri(l)». Ett år er ikke nok til å si at navnet har tradisjoner, men det var et godt navn i fjor, og jeg mener det fortsatt er et godt navn.
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Adventskalender - diskusjon rundt gjennomføringen

Legg inn av olea »

Dette er ikke så mye å diskutere, men jeg føler likevel at det hører hjemme i denne tråden. «Reviewene» har noen kjøreregler i forbindelse med adventscacher. Så vidt jeg husker, så gjelder følgende:
  • Reviewerne ønsker at cachebeskrivelsene sendes inn til gjennomsyn senest 10 dager før ønsket publiseringsdag. Dette for at de skal få rimelig tid til å se gjennom beskrivelsene, og komme med eventuelle innsigelser før cachebeskrivelsen kan publiseres. 10 dager er minimum – jeg anbefaler minst to uker.
  • Legg inn «Note to Reviewer» med opplysninger om ønsket publiseringsdato og beskjed om at cachen er på plass.
  • Når reviewer har sett gjennom cachebeskrivelsen og funnet den i orden, vil han gi melding om dette, og låse cachebeskrivelsen frem til publisering. Pass derfor på at alle detaljer i cachebeskrivelsen er OK før du sender den inn til gjennomsyn. Om du likevel ønsker å gjøre endringer etter at beskrivelsen er låst, må du ta kontakt med reviewer for at han skal låse opp cachebeskrivelsen. Når endringene er gjort, må cachebeskrivelsen sendes inn til nytt gjennomsyn før den kan publiseres. Merk at cachebeskrivelsen da vil havne bakerst i køen, og du er ikke garantert at den vil bli publisert til rett tid hvis dette skjer mindre enn 10 dager før ønsket publiseringsdato. Opplåsing av cachebeskrivelser gir mer jobb til våre reviewere som allerede har nok å gjøre. Det er ikke populært. Ikke be om opplåsing bare for å rette uvesentlige trykkfeil eller logge et TB-drop. Dette kan du heller ordne når cachen er publisert.
Brukeravatar
thomfre
Bruker
Bruker
Innlegg: 45
Registrert: ons 13.03.2013 kl. 20.21

Re: Adventskalender - diskusjon rundt gjennomføringen

Legg inn av thomfre »

Oppdagerne skrev:Jeg hadde ikke blitt sur om noen andre hadde laget en adventskalender et annet sted på vestlandet og kalt den "AdVest". Da måtte vi bare ha funnet på noe nytt. Jeg ser virkelig ikke helt problemet med dette. Så vidt jeg har fått med meg, er det ingen som har planer om å bruke "AdVest" i år......så hvorfor kan ikke vi da?
Cacherne i Sør-Rogaland har allerede tatt i bruk AdVest, og har full kalender planlagt.
Svar