Cachetur m Båt anyone ?

Her kan vi diskutere turer vi har vært på, eller som vi vil planlegge.
Brukeravatar
sveinivar
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 69
Registrert: man 21.10.2013 kl. 20.46
Sted: Bønes

Cachetur m Båt anyone ?

Legg inn av sveinivar »

:idea:
Er det noen som har tilgang til båt (ro/påhengsmotor) slik at vi arrangere en tur for å få logget cachene på Nordåsvannet (GC3DR2R, GC3DR38, GC3DR3D) samt cachen Fyrtårnøya - The lighthouse island GC357P3. :?:

En tur med en litt større båt for å ta de to Sotra øy cachene GC2B5HW Skjergardsheimen 3: Laksholmsund (D=3.5/T=5) og C2B5JG Skjergardsheimen 4: Ved Lamøyna (D=4/T=5) er også attraktivt å delta på. :?:

sveinivar
sveinivar

Bilde
Pandaklanen
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 77
Registrert: tor 20.06.2013 kl. 17.30

Re: Cachetur m Båt anyone ?

Legg inn av Pandaklanen »

Jeg har dessverre ikke tilgang på båt, men har veldig lyst til å være med på tur for å få logget disse :D .
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Cachetur m Båt anyone ?

Legg inn av Oppdagerne »

Sotraøycachene vil jeg veldig gjerne være med på. Har tilgang til bl.a. to svært stødige kanoer, men har ikke takgrind/-rails til å frakte de med.
Bilde Bilde
Brukeravatar
Fanten
Bruker
Bruker
Innlegg: 24
Registrert: tir 25.06.2013 kl. 20.55

Re: Cachetur m Båt anyone ?

Legg inn av Fanten »

Det hadde vært artig å få være med på, men jeg har dessverre heller ikke tilgang på båt.
Min oppblåsbare kano fungerer dessverre kun på veldig korte turer på rolig vann.
Brukeravatar
kawlii
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 220
Registrert: tor 17.10.2013 kl. 16.50

Re: Cachetur m Båt anyone ?

Legg inn av kawlii »

Dette hørtes gøy ut! Vil gjerne være med, men det er dårlig med tilgang på båt her også.. :(
kro8
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 65
Registrert: ons 30.10.2013 kl. 22.36

Re: Cachetur m Båt anyone ?

Legg inn av kro8 »

Vi og ser etter samme mulighet, har ikke båt :-(
Bilde
Bilde
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Cachetur m Båt anyone ?

Legg inn av ArveAnd »

Eg er sjølvsagt også gjerne med på båttur... men vil egentlig komme med ein kommentar mhp dei tre cachane i Nordåsvatnet.
Eg tok desse i fjor med oppblåsbar-båt, kjøpt på Clas Ohlson for nokre få hundrelappar. Ingen problem å ta desse tre med enkle farkostar på ein vindstille dag. Det er eit stykke til den tredje, og det er der sjøen er mest utsatt for vind/bøljer.

Sjøvsagt enklare med skikkeleg båt - men på ein fin og varm vårdag så er det jo berre kjekt med ein padletur i ein eller anna farkost. Og alle hugsar sjølvsagt redningsvest!
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Cachetur m Båt anyone ?

Legg inn av brittish »

Jeg er også gjerne med på tur til fyrtårnøya cachen. Jeg har kun tatt to av tre i Nordåsvannet, da benyttet jeg samme type farkost som ArveAnd. Har tilgang til to kajakker, men tror allikevel at ClasOhlsson båten blir benyttet til den siste også, for det var grådig moro. :D

Og ja jeg brukte redningsvest ;)
Revinnen
Bruker
Bruker
Innlegg: 41
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 22.15
Sted: Fana

Re: Cachetur m Båt anyone ?

Legg inn av Revinnen »

Vi har båt, pent stasjonert i Lysefjorden. Den må bare få fiksa styringa si, som sitter bom fast etter vinteren :cry: , så kan vis skysse til Lysøen, som har bof-cache. :)
D_Leslie_A
Bruker
Bruker
Innlegg: 43
Registrert: ons 05.03.2014 kl. 20.45

Re: Cachetur m Båt anyone ?

Legg inn av D_Leslie_A »

Kan desverre ikke bidra med noe særlig til båt. Evt må det være en oppblåsbar en som vi kunne ha delt på :roll: Selvom det gjerne ikke er det mest praktiske i denne sammenhengen. Og jeg ønsker svært gjerne å kunne få delta på noe slik båtcache tur om vi får/har mulighet til å få dette til.

Venter i spenning på fortsettelsen :P
Svar