Sosialhelg med faglig påfyll?

Her kan vi diskutere turer vi har vært på, eller som vi vil planlegge.
Fam. Rand
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Registrert: lør 07.09.2013 kl. 20.52
Sted: Ågotnes

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av Fam. Rand »

Dette høres kjekt ut. Gjerne i Juni.
(Slettet bruker)

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av (Slettet bruker) »

Da er det bare å vente å se hva som skjer.
(Slettet bruker)

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av (Slettet bruker) »

Og her skjer det ikke stort
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av Hannkatten »

Mr.Jacobsen skrev:Og her skjer det ikke stort
Og takk til deg.
Bilde
(Slettet bruker)

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av (Slettet bruker) »

Tenkte ikke her på forumet, men på et sosialt event
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av ArveAnd »

Dette var vel ein tråd for å lufte interessa til noko slikt. Trådstartar har etter det eg forstår fått tilbakemeldingar både her på forumet, og ellers. Så då antar eg at desse tilbakemeldingane blir brukt til å jobbe vidare med saken. Det blir sikkert informert godt om det her når alle eventualiteter er i boks - og eg har stor forståelse for at det ikkje er løpande informasjon om detaljplanleggingen. Men utfrå dette å trekke konklusjonen at det ikkje skjer stort synst eg, med respekt å melde, er berre fjas.
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av Oppdagerne »

Mr.Jacobsen skrev:Og her skjer det ikke stort
Takk for en særdeles smakløs og unødvendig kommentar, Mr. Jacobsen!

Jeg må ærlig innrømme at med slike kommentarer, forsvinner faktisk lysten til å gjøre en innsats for andre..

Tråden var ment til å lodde stemningen og høre hva medlemsmassen ønsket. Innspillene - både her og muntlig er entydig; Dette ønsker vi!

Det jobbes med det, men det vil desverre ikke bli opprettet en tråd med løpende oppdateringer om hva som skjer ifht denne helgen.

Vi har vært tre stykker i styret og slik jeg vet er dette både ulønnet og frivillig. Sist jeg sjekket var alle oss tre i styret i 100% arbeid - i tillegg til andre forpliktelser på fritiden. Kan også nevne at 2/3-deler har småbarn. Arbeidskapasiteten er faktisk ikke ubegrenset - ei heller døgnets antall timer.

Å planlegge et slikt event er ikke gjort på en måned. Å finne plass til et slikt event er heller ikke gjort over natten - for å ikke snakke om å søke om økonomiske midler slik at utgiftene ikke er det som vil være avgjørende om foreninges medlemmer kan ta seg råd til å bli med på et slikt event - eller ikke. Det er enkelt og lett for de som deltar aleine, men er man flere, blir det fort kostbart å ta hele regningen aleine.

Slik jeg tolker din overnevnte kommentar, går jeg ut ifra at du i løpet av helgen klarer å orde en avtale om økonomisk støtte til å dekke helgen, funnet et adekvat sted til 40-50 stykker med trådløst nett, storkjøkken og andre nødvendige fasiliteter osv..

Styret vil sette umåtelig stor pris på en løsning fra deg.

Jeg venter i spenning!
Bilde Bilde
kaarshe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 7.24
Sted: Selje kommune, Nordfjord (tidligere Haukelandsbakken, Bergen)

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av kaarshe »

Det høres kjempeflott ut med et helge-event! :) Da blir det også mulighet for å delta for oss (dvs. meg) som har tatt det tunge valg å flytte bort fra Norges vakreste by! :D
Jeg har så langt ikke hatt mulighet til å delta på den type event og synes det hadde vært flott om litt GSAK-tips/opplæring kunne vært en del av programmet (så langt er jeg fullstendig autodidakt på GSAK ;) )
Venter i spenning på mer informasjon etter hvert! :)


(Synd at stemninga plutselig blei så amper på denne tråden... :? )
(Slettet bruker)

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av (Slettet bruker) »

Jeg skal heretter ikke bekymre meg noe videre angående et sosialt event. Ja,jeg ha flere steder man kan arrangere et event som kan passe til 40-50 stykker. Nei, jeg har ikke midler til å dekke hele helgen da dette har blitt gjort av deltakerne selv , både når det gjelder mat og overnatting. Ja, jeg er i 100 prosent jobb selv. Jeg vet også hva som skal til for å arrangere et event. Jeg har arrangert flere sammen med andre. Forresten jeg fant midler. Men ikke nok til at 40-50 stykker kan bo gratis.

Et par av de eventene jeg har vært med på å arrangere har kostet en del penger. Men jammen ser det ut som både barnefamilier, par og enslige har deltatt.

Ja, jeg har også kontakt med andre som kan bidra med diverse kunnskap innen forskjellige tema.

Men ettersom jeg IKKE kan bidra med det økonomiske her og nå, (har bare fått noen midler), er det nok ikke interessant for styret å høre noen videre planer fra min side.
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av Hannkatten »

Mr.Jacobsen skrev:Ja,jeg ha flere steder man kan arrangere et event som kan passe til 40-50 stykker.
Men vi har likevel bare sett ett forslag til sted fra deg i denne tråden, og tror mange ønsker et annet sted enn Frekhaug. Hvis vi ikke kjenner til stedene, kan vi heller ikke vurdere dem.
Mr.Jacobsen skrev:Nei, jeg har ikke midler til å dekke hele helgen da dette har blitt gjort av deltakerne selv , både når det gjelder mat og overnatting. Ja, jeg er i 100 prosent jobb selv. Jeg vet også hva som skal til for å arrangere et event. Jeg har arrangert flere sammen med andre. Forresten jeg fant midler. Men ikke nok til at 40-50 stykker kan bo gratis.
Gratis? Har det vært nevnt noe sted i tråden at dette skal være gratis? Tråden ble åpnet med å opplyse om at vi har fått noe midler, som da vil legge føringer for en liten del av eventet.
Mr.Jacobsen skrev:Et par av de eventene jeg har vært med på å arrangere har kostet en del penger. Men jammen ser det ut som både barnefamilier, par og enslige har deltatt.
Jeg antar at du blant annet sikter til Frekhaug-eventene, som var en stor arbeidsbyrde for undertegnede. Begge Frekhaug-eventene fikk langt færre deltakere enn vi hadde skalert for og håpet på, og prisen på gildet er en medvirkende årsak til det, spesielt andre gang. Vi betalte hotellpriser og fikk pensjonat.

Hvem som har vært til stede på slike eventer tidligere, er irrelevant. Det er mer interessant hvem som ikke var til stede, men som ville deltatt om prisen var lavere.

Når vi nå snakker om et større event i foreningens regi, så er det noe byråkrati som man må gjennom, og en del av det er å avklare økonomien ved et slikt event. Hvis vi gjennom tilskudd/støtte fra ulike ordninger kan tilby et helgeevent til for eksempel halve prisen, så sier det seg selv at vi kommer til å gjøre det heller enn å velte hele regningen over på deltakerne.
Mr.Jacobsen skrev:Ja, jeg har også kontakt med andre som kan bidra med diverse kunnskap innen forskjellige tema.
Har du da konkrete forslag som kan passe med et eller annet tema for helgen? For eksempel har styret diskutert og arbeider med muligheten for et klatretema, hvor i så fall en klatreinstruktør kan inngå i planene.
Mr.Jacobsen skrev:Men ettersom jeg IKKE kan bidra med det økonomiske her og nå, (har bare fått noen midler), er det nok ikke interessant for styret å høre noen videre planer fra min side.
Jeg tror ikke jeg skal begi meg ut på å besvare den kommentaren.

Vi setter pris på alle bidrag - og tåler saklig kritikk - men tenk litt over forskjellen på hvordan folk oppfatter "Og her skjer det ikke stort" kontra f.eks. "Er det bestemt sted for dette eventet ennå?"

Og det er det altså ikke.
Bilde
Svar