Sosialhelg med faglig påfyll?

Her kan vi diskutere turer vi har vært på, eller som vi vil planlegge.
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av Oppdagerne »

Jeg vil egentlig bare lodde litt stemningen for å høre hva dere andre synes om dette;

En sosial hyttetur med GeoBergen en helg (fredag-søndag eller lørdag-søndag) med sosialt samvær i tillegg til litt faglig i form av en økt eller to med kurs/workshop av ønsket art. Gjerne med aktiviteter/kurs for barn/ungdom (som vi har fått støtte til) og nybegynnerkurs for ungdom/voksne.

Temaer og sånt for helgen, dato og sted er ingenting som er bestemt, men tenkte kanskje at det mest hensiktsmessige er før sommeren - gjerne når det er litt varmere ute.

Hva synes dere? Er avhengig av tilbakemeldinger for å evt få til noe sånt :)
Bilde Bilde
(Slettet bruker)

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av (Slettet bruker) »

Nå snakker vi. Få til en helg fra fredag til søndag. Men pass på at det ikke kolliderer med andre event på vestlandet. Har du gjort deg noen tanker om sted?
Fru Midtun
Bruker
Bruker
Innlegg: 48
Registrert: tor 20.06.2013 kl. 11.46

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av Fru Midtun »

Hele Team Midtun og Elias1337 er iallefall med :D ! Stemmer for fredag til søndag. Dette kan bli både kjekt, spennende og nyttig, dette. Vi hjelper gjerne til med organisering eller annet vi kan brukes til.
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av olea »

Dette er en glimrende måte å både bli kjent med andre geocachere, og fange opp nyttige tips til geocaching. Det har alltid vært vellykket de gangene vi har hatt det før: GCWK3W (2006), GC10H13 (2007), GC11MN6 (2007), GC1CWQ4 (2008), GC2MK45 (2011) og GC3AKGA (2012). Det ble ikke noe helgeevent i Bergensområdet i fjor. Dette skyldes delvis at det er mye å sette igang. Folk er dessuten mer mobile når de først skal være borte en hel helg. Det var flere av oss som reiste til tilsvarende arrangementer utenfor Hordaland, og dermed ble det ikke det samme presset på å få igang et lokalt helgeevent.

Så spørs det hvilket ambisjonsnivå det er aktuelt å legge seg på. Du skriver «hyttetur», og da får jeg assosiasjoner til å invitere folk til weekend på hytten min. Det er jo både lettvint og billig, men problemet er plassbegrensningen. Der er 12 sengeplasser, og det kan bli fulltegnet veldig fort – med tilhørende «ekskludering» av de som ikke får plass. I motsatt ende av skalaen ligger lokaliteter à la Nordhordland folkehøgskole. Dette blir ikke like billig, men her har man fordelen av å ha konferansesal med trådløst Internett. Matlagingen settes bort til kjøkkenet, og det gjør det mer overkommelig hva arrangementskomitéen må tenke på. Problemet er at et slikt arrangement har en ganske høy startpris – arrangøren risikerer å sitte igjen med tap hvis det blir færre deltakere enn forventet.

Ja, dette er interessant, men det avhenger av tid og sted. Sikkert lurt å vente til mai-juni, det er den tiden av året som vanligvis har best vær her vest.
Brukeravatar
harpix
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 66
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 0.18

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av harpix »

Dette er glitrende tiltak :) Bare husk at det er Mega i Oslo første helgen i mai... Jeg er gjerne med på organisering!
Anse dette innlegget som signert.
Pandaklanen
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 77
Registrert: tor 20.06.2013 kl. 17.30

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av Pandaklanen »

Det hadde vært veldig kjekt med en sånn helg, men om det blir noe ala Frekhaug så ligger det ganske mye arbeid bak. Mitt forslag er å legge det rett etter skolestart i august.
(Slettet bruker)

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av (Slettet bruker) »

Jeg har deltatt på alle de eventene Olea har nevnt. Eventet i 2006 var den utløsende faktor at jeg startet med geocaching. Så er det nevnt:-) Det er nevnt flere tidspunkt for event. Juni kan være et godt alternativ. Frekhaug eventene ble arrangert i juni. Frekhaug er et glimrende sted med mange fasiliteter for barn og voksne. Jeg ser ikke noe problem å arrangere event på dette stedet igjen. Men det er nå mitt syn:-) Det finnes andre alternativer, men man må betale. Frekhaug får man låne svømmehall, gymsal, klasserom og dagligstue uten ekstra kostnad.
scaniacruiser
Bruker
Bruker
Innlegg: 37
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 23.47

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av scaniacruiser »

Glimrende forslag. Tror det ble undersøkt litt rundt omkring for å evt finne et alternativ i forhold til Frekhaug FHS siste gangen vi var der. Dette grunnet faren for at området var "tømt" for cacher. Men så vidt jeg fikk med meg var alle de andre alternativene enten dyrere/dårligere enn Frekhaug.

Vi (både voksne og barn) trivdes godt på Frekhaug, og kommer gjerne igjen.
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av Oppdagerne »

Nå tenkte jeg ikke å legge listen på service og sånt på nivå med Frekhaug-eventet. Dette forsøkte jeg å presisere i posten ved å skrive "hyttetur" og ikke "leirsted" e.l.

... det jeg først og fremst da hadde i tanktene var speiderhytter jeg har tilgang til.
Bilde Bilde
(Slettet bruker)

Re: Sosialhelg med faglig påfyll?

Legg inn av (Slettet bruker) »

Okei. Jeg Jar nok ikke fått det med meg. :-)
Svar