Adventskalenderkonkurranse 2013

"Hovedforumet" hvor vi diskuterer alt som ikke passer i andre spesialfora.

Vil du ha advenskalenderkonkurranse i år?

Avstemmingen ble avsluttet den fre 29.11.2013 kl. 17.03

Ja! Det var moro i fjor, la oss gjenta det på samme måten!
8
73%
Ja, men bare hvis opplegget blir litt mindre stressende.
3
27%
Nei, det ble for mye pes i fjor.
0
Ingen stemmer
 
Stemmer totalt: 11

Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Adventskalenderkonkurranse 2013

Legg inn av Hannkatten »

I fjor arrangerte vi, GadgetCats, en adventskalenderkonkurranse.

Vi vurderer å gjenta dette i år, og ønsker i den forbindelse å vite litt mer om hva folk synes om det. Dette er en konkurranse som vi personlig står for - altså er ikke GeoBergen bak dette.

Hvis det blir noe av, blir premiering litt annerledes i år, og kanskje ikke stort mer enn diplomer.
Bilde
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Adventskalenderkonkurranse 2013

Legg inn av Hannkatten »

Disse tallene taler vel sitt tydelige språk - det blir konkurranse i år også. Resultatliste og regler blir oppdatert i løpet av 1. desember. :D

Reglene vil bli noe endret, basert på erfaringer fra i fjor.
Bilde
Oss to
Bruker
Bruker
Innlegg: 24
Registrert: tir 12.11.2013 kl. 20.27

Re: Adventskalenderkonkurranse 2013

Legg inn av Oss to »

Vi er veldig nysgjerrige, - men siden vi ikke engang hadde hørt om geocaching i desember i fjor:
Kan du fortelle kort hva konkurransen går ut på også?
Pandaklanen
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 77
Registrert: tor 20.06.2013 kl. 17.30

Re: Adventskalenderkonkurranse 2013

Legg inn av Pandaklanen »

Jeg går for å vinne samme pris som i fjor :lol:
Fru Midtun
Bruker
Bruker
Innlegg: 48
Registrert: tor 20.06.2013 kl. 11.46

Re: Adventskalenderkonkurranse 2013

Legg inn av Fru Midtun »

Jippi! Så kjekt at dere bestemte dere for å lage konkurranse i år også! Vi reiser vekk den 16., så vi håper at konkurransen gjelder cacher i Barcelona også 8-)
ToiniFTW
Varamedlem
Varamedlem
Innlegg: 185
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 10.10

Re: Adventskalenderkonkurranse 2013

Legg inn av ToiniFTW »

Vi ønsker gjerne adventskonkurranse i år men håper noen kan overta tittelen vår fra i fjor! Tror vi toppet kreativiteten vår så mye at vi ikke har sjanse til noe comeback! :P
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Adventskalenderkonkurranse 2013

Legg inn av Hannkatten »

Oss to skrev:Vi er veldig nysgjerrige, - men siden vi ikke engang hadde hørt om geocaching i desember i fjor:
Kan du fortelle kort hva konkurransen går ut på også?
Kort fortalt er det en høyst uformell konkurranse hvor det sosiale står i sentrum, med en julevri. Hver dag i advent vil det bli publisert en ny cache et eller annet sted i bergensområdet. Så teller vi som er arrangører, poeng etter hva som skjer den dagen og de første etter. En geocacher får flere poeng for å finne adventscachen på publiseringsdagen enn senere. Arrangørene kan sikre seg bonuspoeng ved å servere gløgg, pepperkaker mv. ved cachen. FTF og slikt er nesten irrelevant, og gir bare bonuspoeng, som blir brukt hvis det er likt ellers. Og ellers er det mange ting man bør passe seg for å gjøre, siden det gir maluspoeng, som til slutt blir trukket fra de andre poengene dine.

Og på nyåret får de som utmerker seg, i det minste et diplom. Konkurransen eksisterer mer for å gjøre ting sosialt og ha det gøy, heller enn for å kåre noen vinner :)

Man trenger ikke gjøre noe annet for å være med, enn å logge funn på adventscacher. Hvis man har havnet på resultatlisten og ikke ønsker å være der, er det bare å si fra, så fjerner vi nicket.

Mer informasjon finnes på nettsiden vår: http://www.gadgetcats.net/konk2013/ - og på menyen der finner dere alt som har med denne konkurransen å gjøre, under menyvalget "Adventskalenderkonkurranse". Reglene er ikke helt klare ennå - og vi forbeholder oss dessuten retten til å endre og tilpasse reglene underveis :D
Bilde
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Adventskalenderkonkurranse 2013

Legg inn av Hannkatten »

Det har kommet oss for øre at enkelte synes at denne konkurransen har en negativ effekt, og mener at den fører til poengjag og "pliktløp". Det synes vi er veldig leit, og hensikten med denne konkurransen var i år, som i fjor, å skape en sosial ramme rundt adventscachene. I årene før i fjor har adventscachingen vært et sololøp og helt identisk med geocachingen hele resten av året - med det ene unntaket at det kom en ny cache hver dag i 24 dager.

Da vi la ut en undersøkelse i denne tråden, var det etter en uke 0 personer som hadde stemt nei til konkurransen, og dermed ble den startet opp. Nå er ikke alle cachere i byen brukere på dette forumet, men det er foreløpig det eneste stedet vi har til rådighet, hvor vi når en del.

Av hensyn til dem som har vært med på, og har hatt det kjekt med, årets konkurranse så langt, blir det ikke gjort noen endringer nå. Men vi ønsker tilbakemeldinger på godt og vondt, slik at vi, dersom det skulle bli aktuelt, neste gang kan få til noe som alle er fornøyde med. Og da tenker jeg ikke på konkurranse som i år, men rammen rundt adventscachene generelt. Send gjerne tilbakemelding som PM hvis du foretrekker det.
Bilde
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Adventskalenderkonkurranse 2013

Legg inn av brittish »

Jeg synes det er fantastisk at kattene gidder å lage til dette, de må bruke endel tid på å oppdatere resultater, behandle regelfremlegg og annet vås vi kommer med. Det er sikkert ting som kunne vært gjort annerledes, og for de som har gode ideer til det er det lurt å komme med de nå for det er vanskelig å huske på sånt et helt år (her snakker jeg av erfaring)

Til de som mener det er et poengjag og et pliktløp så kan jeg være enig i det, men om det er negativt får vel hver og en finne ut av selv. Poengjaget synes i hvertfall jeg er det morsomme, selv om jeg ikke har sjanse til å vinne. Det er så gale at jeg vurderer å finne på noe bare for å få maluspoeng nå :shock: , HVordan jeg skal få sympatipoeng derimot er en stører utfordring ;) Jeg er ikke akkurat en FTF jeger, så det er nok en annen del av konkurranseinstinktet som trigger.

Pliktløpet kjenner jeg definitivt på. Men har skjønt at plikten er det bare jeg selv som står for og at det går an å utsette cachen til en annen dag og kanskje til og med hoppe over en cache og ta den til sommeren. Så langt har jeg klart det første (3 ganger) men ikke det andre. Når jeg tenker meg om så har jeg fortsatt noen uloggede fra fjoråret. "Plikten" gjør jo kanskje at man kommer seg ut en kveld det er drittvær og en aller helst kunne tenkt å sitte inne og glo på en skjerm - generelt er jeg for ting som får meg ut i frisk luft. De som ikke bryr seg om konkurransen, kan jo bare be om å bli slettet på resultatlisten og så glemme hele greien. Kanskje man til neste år må melde seg på konkurransen for å være med?

I år føler jeg faktisk at poengjaget har vært mindre, på grunn av at en har måttet avtale å skulle møtes på noen av cachene og dermed har det sosiale kommet mer i sentrum. Om det er positivt får vel vi som trives best i eget selskap gjøre oss opp vår egen mening om. ;)

Så oppsummert mener jeg at dette er en positiv ting og takker igjen kattene for at de arrangerer
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Adventskalenderkonkurranse 2013

Legg inn av ArveAnd »

Eg er litt usikker på kva ende eg skal starte i, men får prøve å få med meg dei første og viktigaste pkt eg kjem på.

Først av alt synst eg det er eit imponerande arbeid Kattane legg ned i å holde styr på konkurransen. Stor takk for det! Mhp konkurranse, stress og mas så synst eg at sålangt så har årets kalendar vore meir sosial enn fjorårets for min del. Har alltid møtt ein gjeng ved cachen og det er kjempekjekt. (no idag fann eg dagens xmas i Oslo etter ein lenger busstur... men traff ingen andre cacharar - så det var litt nedtur).

Og kva er det som får meg ut kveld etter kveld? Det er ikkje poenga i konkurransen - for eg er borte såpass mange dagar - trur eg - at eg uansett ikkje vil hevde meg der til slutt. Nei eg drar ut for å treffe andre cacharar ved cachen, og den delen har eg som nevnt opplevd betre enn i fjor. Så personleg hadde det vore nett like kjekt uten poeng - altså heilt utan konkurranse - gitt at folk likevel møter opp - og der kan eg sjølvsagt kun snakke for meg sjølv.

Men samtidig synst eg sjølvsagt det er kjekt med konkurransen også, og då spesielt sympatipoeng, maluspoeng og bonuspoeng. Folk er med på det dei vil vere med på, så er forstår ikkje heilt korleis dette ender opp i uønska stress og pliktløp. (eg tok 31.dagar i august - det var meir stress, og lite sosialt...)

Det viktagste er ikkje å vinne, men å delta!

Og til slutt, adventskalendaren er i regi av GeoBergen slik eg oppfattar det. Og eg håpar alle medlemane og andre synes det er kjekt med ein slik kalendar.

Konkurransen har, slik eg ser det, ingenting med GeoBergen å gjere. Den er berre ein uhøgtidleg konkurranse i "Katte-regi", og hverken skal eller bør medføre anna plikt/stress/mas enn det ein legg på seg sjølv. Det å kome sist i denne konkurransen er ikkje akkurat verdens cacheundergang...
Svar