Solbakkefjellet Rundt

"Hovedforumet" hvor vi diskuterer alt som ikke passer i andre spesialfora.
chrmberg
Styreleder
Styreleder
Innlegg: 62
Registrert: tor 06.04.2017 kl. 0.01

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av chrmberg »

Kjør på. Det er vel autovern mesteparten av veien, så *noe* lar seg nok gjøre å legge ut. ;)
Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Innlegg: 44
Registrert: søn 04.08.2013 kl. 20.48
Kontakt:

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av bjoff »

Jeg ser at jeg etterhvert må komme meg innover her og utføre noe vedlikehold på to av mine cacher her.

Men når jeg ser litt på hele trailen her så blir det nesten så jeg lurer på om jeg heller ønsker å adoptere bort cachene her, eller arkivere dem.

En kjapp telling viser at det 'mangler' 12 cacher fra de opprinnelige 103. Og nær en tredel av cachene har i dag 'needs maintenance' attributtet satt.

Har vi alle sammen blitt litt lei, og at det er på tide å arkivere dette?
Eller vil noen adoptere cachene mine her (#32 - #37)?
Eller skal vi alle sammen ta et skippertak og få alle cachene i tipp-topp stand før sommeren kommer?

Noen som har noen tanker rundt noe av dette?
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av ArveAnd »

Enig med bjoff at her må vi gjere noko!

Eg har planlagt å få tatt ein tur på vårparten for å fikse våre cachar så dei er klar for ny sesong. Men det er jo slik at skal denne trailen fungere så må vi ha heile runden i god stand - og får vi ikkje det til så heller eg mot at det er bedre å arkivere heile runden - altså god kvalitet, eller ingen trail i det heile.

Får høyre kva andre synes om dette.
Brukeravatar
kawlii
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 220
Registrert: tor 17.10.2013 kl. 16.50

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av kawlii »

Jeg er enig med ArveAnd.
Har nylig prøvd å adoptere bort mine, men fikk god hjelp til vedlikehold i stede.
Kan virke som om det er vanskelig å få inn nye CO'er når "gamle" går ut av spillet..
Brukeravatar
sveinivar
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 69
Registrert: man 21.10.2013 kl. 20.46
Sted: Bønes

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av sveinivar »

Jeg har tidligere foreslått å legge ut nye cacher i trailer i geobergens navn - lik grenlandsmafiaen m fl.

Da faller vedlikeholdet på flere - er det blitt en bedre ide nå ?

sveinivar
sveinivar

Bilde
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av brittish »

sveinivar skrev:Jeg har tidligere foreslått å legge ut nye cacher i trailer i geobergens navn - lik grenlandsmafiaen m fl.

Da faller vedlikeholdet på flere - er det blitt en bedre ide nå ?

sveinivar
Jeg lurer da på hvordan dette skal fungere i praksis. Er det styremedlemmer som skal utføre vedlikeholdet eller tilfeldige medlemmer som påtar seg ansvaret. Min erfaring er i hvertfall at når "noen" får ansvaret så er det "ingen" som gjør det. Som styremedlem har jeg i hvert fall ingen interesse å drive vedlikehold av disse cachene.

Men hvis noen kan sjekke opp hvordan dette foregår i praksis hos Grenlandsmafiaen o.a. så ville det vært interessant å vite
Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Innlegg: 44
Registrert: søn 04.08.2013 kl. 20.48
Kontakt:

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av bjoff »

brittish skrev:Min erfaring er i hvertfall at når "noen" får ansvaret så er det "ingen" som gjør det.
Tror du har et veldig godt poeng her.

Akkurat det om vi skulle opprette en fellesbruker ble diskutert under opprettelsen av Dalane Powertrail tilbake i 2011-2012, men der ble vi ganske enige om at selv om alle kan hjelpe alle må det være en dedikert person som har hovedansvar for enhver cache.
Svar