Krav til event

"Hovedforumet" hvor vi diskuterer alt som ikke passer i andre spesialfora.
Svar
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Krav til event

Legg inn av brittish »

Hei

jeg har sendt inn et event for godkjenning og har fått beskjed om følgende

Det må også legges opp til en viss form for geocachingrelatert aktivitet på dette eventet. Slik det er nå, er det ikke noe slikt å spore. Det er et krav i forhold til retningslinjene, dvs det skal være en sosial samling for geocachere

Jeg har prøvd å se I guidelinen og det jeg finner om event cacher er følgende:

An event is a gathering of geocachers, facilitating the social aspect of geocaching. It is organized by geocachers and is open to other geocachers and those interested in learning about the game. It takes place at the posted coordinates, includes start and end times, and lasts at least 30 minutes. Events with several elements, a sequence of events, or events that are near the same time or location and intended for the same audience should be submitted as a single event. Additional waypoints may be added to the event listing for the locations of event activities.

Events must be submitted at least two weeks prior to the event date. Events are usually published no more than three months prior to the event date. Events may be published up to six months prior if an overnight stay is expected by attendees or if the event is designed to attract geocachers from beyond the local area. After an event has occurred, the listing is to be archived by the geocache owner.

An Event Cache should not be set up for the purpose of gathering geocachers for a geocache search. If an event is already organized outside of the geocaching community or it will happen without a Geocaching.com listing, it is likely not an Event Cache. Examples include concerts, fairs, sporting and scouting events.

Event Caches, like other geocaches, will only be published if they meet the commercial cache guideline. Geocache owners can include basic information about the location on the geocache page, even if it is a commercial location. Event listings may request donations or charge a fee to cover legitimate costs of the event. A list of sponsors, without logos or URLs, may be on an event listing. Event listings may only mention sales of event-related Geocaching.com trackables. Listings may include a link to a non-commercial event landing page. Attendees may be required to register at a separate registration page.


Jeg kan ikke se I det som star over at det er krav til geocaching relater aktivitet, men er det jeg som er blind eller star det et annet sted. Noen som har peiling? Og noen som har tips til hva jeg kan legge inn I teksten for å møte dette kravet?
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Krav til event

Legg inn av brittish »

Har stilt spørsmålet til reviewer om h*n kan henvise meg til kravet. Så får se om det er noe jeg har oversett.

Jeg skjønner faktisk ikke hvordan mange av eventene som er planlagt kan bli publisert hvis dette er et absolutt krav, men er visst ikke alt jeg skal skjønne.
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Krav til event

Legg inn av ArveAnd »

Dette forstår eg ingenting av... For meg er eit event, som av natur medfører at geocacharar møter opp - geocachingrelatert i seg sjølv. Det finst jo eit utall av event som berre er "møt opp for å møte oss som er på tur" - utan noko meir innhold. Kvifor blir då slike event publisert? Har det skjedd noko innstramming i retningslinjer frå Groundspeak? I såfall hadde det jo vore fint om reviewere kunne opplyse om det - og det får du kanskje tilbakemelding om?
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Krav til event

Legg inn av brittish »

Beklager til MrJacobasen hvis jeg har tråkket på noen kontrollør tær, jeg har generelt aldri hatt en eneste ssak å utsette på dem før dette. Det er derfor jeg ble så overrasket.

Tilbake til saken. Jeg har fått følgende svar

Det er bra du har studert retnngslinjene, men vi reviewere sitter med mye mer stoff i vurdering av bl.a eventer enn det du finner i de generelle retningslinjene. Jeg anbefaler deg derfor å samarbeide med reviewer, hvis du ønsker eventet publisert.

Det er slik at hvis et arrangement avholdes uavhengig av geocaching eller ikke, er det ikke sikkert at eventet skal publiseres. I ditt tilfelle finner jeg ikke noe som er relatert til geocaching. At du prøver å få det publisert som et event, er ikke i seg selv nok.

Denne datoen som fremkommer i filmen, er jo spennende nok i seg selv. Men jeg ser ikke linken opp mot geocaching. Det er her du må finne en god kopling, og skrive inn det i beskrivelsen.

Du må derfor skrive inn noe som gjør dette til et event som jeg kan publisere. Stikkord for deg er sosial aktivitet for geocachere. Det er opp til deg hvordan du vil løse dette.


Så ArveAnd jeg kan ikke se om det har blitt en innstramming eller ikke, men jeg ønsker jo å få publisert eventet, så jeg må forholde meg til det reviewer sier. Jeg tenker jeg legger inn noen ord om at vi skal snakke om geocachingsopplevelser så får vi se om det er godt nok, sånn at vi vet det til neste gang. Jeg ønsker i hvertfall å forholde meg til retningslinjene, men det er jo vanskelig når det tydeligvis finnes noen hemmelige som jeg ikke har tilgang til. Kanskje vi skulle laget en tråd her inne med de tingene vi finner ut av sånn at alle blir informert så slipper alle å måtte gå samme runden.
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Krav til event

Legg inn av ArveAnd »

brittish skrev: Jeg tenker jeg legger inn noen ord om at vi skal snakke om geocachingsopplevelser så får vi se om det er godt nok, sånn at vi vet det til neste gang.
Eit passande tema kan vel vere å snakke om cacheopplevelsar både i fortid og framtid... :)
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Krav til event

Legg inn av brittish »

ArveAnd skrev:
brittish skrev: Jeg tenker jeg legger inn noen ord om at vi skal snakke om geocachingsopplevelser så får vi se om det er godt nok, sånn at vi vet det til neste gang.
Eit passande tema kan vel vere å snakke om cacheopplevelsar både i fortid og framtid... :)
det er akkurat det jeg har gjort ;)
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Krav til event

Legg inn av brittish »

Mr.Jacobsen skrev:
Eventeier må gjerne ta eventet til appeals hvis hun føler for det. Men hva med å starte en dialog med den kontrollør som har sett på eventet? Det kan godt være at det skal en liten justering til, så blir eventet publisert. Man trenger jo ikke svartmale det hele.

Jeg har hatt en saklig meningsutveksling med reviewer hele tiden denne tråden har levd, så klager ikke på reviewer. Grunnen til jeg startet denne tråden var for å høre andres erfaringer og kanskje få et tips om hva jeg kunne gjøre, og ikke minst høre om jeg hadde oversett noe.

Jeg tenker at hvis dette blir et definitivt krav fra Groundspeak så kan det bli færre event og de fleste blir veldig like. Kan ikke si at et slikt krav trimmer kreativiteten min. Samtidig synes jeg jo at retningslinjene blir tolket veldig forskjellig rundt om i verden, noe som gjøre det vanskelig å forholde seg til dem, spesielt siden disse fortolkningene som reviewerne sitter på ikke er publisert offentlig. Så mitt største ankepunkt i denne saken er systemet til Groundspeak.

Det jeg ønsket med denne tråden var å høre andres erfaringer og kanskje få tips om hva jeg kunne gjøre. Jeg har endret teksten så får jeg se om eventet blir publisert.
Brukeravatar
thomfre
Bruker
Bruker
Innlegg: 45
Registrert: ons 13.03.2013 kl. 20.21

Re: Krav til event

Legg inn av thomfre »

Jeg har fått den samme tilbakemeldingen selv, for lenge siden, så dette har vært slik en stund.
Gjorde akkurat som det ble gjort her, og la til en tekst om at det var geocaching som var temaet, og da var det ingen problem å få den publisert :)
Svar