Være med på opplevelsescachetur før Mega-eventet?

Her kan vi diskutere turer vi har vært på, eller som vi vil planlegge.
Brukeravatar
sveinivar
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 69
Registrert: man 21.10.2013 kl. 20.46
Sted: Bønes

Re: Være med på opplevelsescachetur før Mega-eventet?

Legg inn av sveinivar »

Denne challengen kan også være aktuell for fredagen:
http://www.geocaching.com/geocache/GC4D ... enge-d-day
Cacher med alle D varianter ila en kalenderdag.

Selve cachen liger i Tr heim, men flere av oss drar dit av og til. Det ligger kanskje en slik i Oslo området også ?

sveinivar
sveinivar

Bilde
Revinnen
Bruker
Bruker
Innlegg: 41
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 22.15
Sted: Fana

Re: Være med på opplevelsescachetur før Mega-eventet?

Legg inn av Revinnen »

Vi kommer til Oslo fredagformiddag. Reven er gjerne med å rasker rundt. Mulig også Revinnen
D_Leslie_A
Bruker
Bruker
Innlegg: 43
Registrert: ons 05.03.2014 kl. 20.45

Re: Være med på opplevelsescachetur før Mega-eventet?

Legg inn av D_Leslie_A »

Enda ikke falt på om det blir eller ei, utfra at det skjer mye for min(vår) del den helgen. Får uansett ikke til å treffes for praten rundt bordet ikveld. Oppdaterer meg selv med å kontakte hr eller fru scaniacruiser senere.
scaniacruiser
Bruker
Bruker
Innlegg: 37
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 23.47

Re: Være med på opplevelsescachetur før Mega-eventet?

Legg inn av scaniacruiser »

Må bare få melde at denne turen var over all forventning! Helt fra jeg steg inn i bilen til herr Oppdagerne på onsdagen, til jeg parkerte hjemme på tunet seint søndags kveld, har jeg stortkost meg :!: Var aldri så lite skeptisk i utgangspunktet på å overnatte i telt, når det var meldt frost om natten like nord for Flå, men jeg klarte å motivere meg selv til at dette VILLE gå helt fint. Tror det er nærmere 18 år siden sist jeg lå i telt.... Anbefales virkelig! På vei østover stoppet vi i Bergsdalen for å prøve oss på OleA sin GC2Y4rk Do you dare? Oh-yess, we dared!!

Et kjempefin cachedag tordagen, halve "østlandet" rundt med Oppdagerne, på jakt etter cacher med mange favorittpoeng, spesielle D/T- comboer, generellt large-bokser og ikke minst artige cacher som bl.a. GC4QDJR Vikersund Sentrum, og GC4R2MF Vikersund fjordpark. Fra Flå gikk turen via Vikersund og Hokksund til Drammen, gjennom Oslofjord-tunellen til Rygge før jeg ble satt av utenfor hotellet ved Slottsparken. Og da hadde herr Oppdager enda en times kjøring før han var i mål...

Fredagen disket opp med fellestur med 9 stk.: D_Leslie_A, Kro8(x2), Pandaklanen, Panda C, herr Oppdager, Scaniacruiser, SveinIvar og Sverre.hendseth. Målet var i utgangspunktet høye T-ratinger med mye klatring. Men det målet ble utvidet til å dekke inn hele T-raden i matrisen... Flott samarbeid gjorde at vi fikk logget MANGE cacher denne dagen.

På lørdagen var vi igjen på tur, da hadde fru Scaniacruiser kommet til Oslo i løpet av natten med bilen, så vi hadde litt bedre plass når vi skulle kjøre rundt. Igjen var vi: 9 stk. Kro8(x2), Kawlii, D_Leslie_A, Scaniacruiser(x2), herr Oppdager, Pandaklanen og Panda C. Målet her var å ta 11 cachetyper på en dag. At tilfeldighetene ville gi oss 2 nypubliseringer i form av en WhereIgo, og en Letterbox, i tillegg til de vi allerede hadde planer om å ta her: Regular, Mystery og CITO ved Burud-vannet gjorde jo bare dagen MYE bedre. Da vi parkerte ved Mega-eventet var alle 11 typene et faktum. Men det var ikke slutten på dagen; for etter Mega-eventet tok vi turen ut igjen til Bygdøy for enda litt mer caching. Deriblant to høy-ratede klatrecacher: GC49TYJ Høyere, og GC49TZD Høyest. At vi også klarte å logge alle cachestørrelser fra Mikro til Unknown, var nærmest en tilfeldig bonus.

Søndag bar dessverre preg av oppbrudd og hjemreise. Men for vår egen del fikk vi logget GC2Z08E Øvelse i koordinering - Oslo, før vi parkerte ved Meet the Grenlandsmafiaen-eventet. Like etter at det eventet var avsluttet, bar det hjemover, men vi kom ikke lengre enn Hønefoss før abstinensene hadde tatt overhånd. Vi MÅTTE bare cache litt til. At herr Oppdager kom like etter og var inne på samme tanke gjorde ikke valget vanskelig. Vi plukket i fellesskap noen mystery-cacher som Oppdagerne hadde løst. Vi fant alle, men brukte litt lang tid på GC2T265 The real puzzle - Bonus. Så tiden etterpå ble stort sett brukt på kjøring - desverre. :(

Totalt sett er dette en langweekend jeg(vi) kommer til å huske veldig lenge :!: Vi hadde ikke klart brøkdelen av dette uten grundig planlegging og godt samarbeid. Godt humør og godt vær var også et par av årsakene til at dette gikk såpass greit. Positiv innstilling fra alle og Duracell-kanin-tendenser hos herr Oppdager (VELDIG positivt ment!!) som smittet over på oss andre var definitivt medvirkende. Sikkerheten var absolutt i høysetet, og jeg vet at flere av turfølget ble inspirert til å følge opp temaet klatring....Bare tiden vil vise om dette resulterer i flere klatrecacher her vest.

Til alle som medvirket på disseturene vil jeg bare si TAKK! og til herr Oppdager en helt spesiell TAKK siden han bl.a. måtte "drasse" rundt med meg hele helgen. :lol:
Brukeravatar
kawlii
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 220
Registrert: tor 17.10.2013 kl. 16.50

Re: Være med på opplevelsescachetur før Mega-eventet?

Legg inn av kawlii »

Utrolig flott lesning fra scaniacruiser det der!
Jeg må bare få slenge på at jeg koste meg unormalt mye, og mer enn på lenge den dagen jeg fikk være med!
Formen kunne sikkert vært hakket bedre, men trøster meg med at også den var langt bedre enn den har vært siste tiden :D
En herlig gjeng å være på tur med, og en FANTASTISK artig bil vi fikk sitte på med :lol: Kommer til å leve lenge på de dørene der altså...

Om noen vil være med på tur her hjemme i nærmeste fremtid, hadde det vært veldig kjekt! Er egentlig utrolig kjedelig å gå ut aleine, når en nå vet hvordan det kan være ;)
Svar