Oppgradert forum

Diskusjoner om selve forumløsningen
Svar
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Oppgradert forum

Legg inn av Hannkatten »

Forumet har blitt oppgradert til nyeste phpBB-versjon. Den stilen (den visuelle utformingen) vi har brukt, er ikke oppdatert til nyeste versjon ennå, så inntil det skjer, blir det denne "standardstilen" her.
Bilde
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Oppgradert forum

Legg inn av Hannkatten »

Som dere kanskje ser, er stilen endret igjen nå, og det meste av funksjonalitet skal være på plass omtrent slik det var før. Det eneste som mangler, er delingsikonene for Facebook og Twitter på artiklene, men det arbeides det med, og de kommer tilbake. Enn så lenge kan dere dele manuelt ved å kopiere fra adresselinjen.

Er det for øvrig interesse for valgfri innlogging gjennom sosiale medier? Altså at man logger inn på forumet gjennom å være innlogget på Facebook eller Google+? Det er ikke snakk om å fjerne muligheten for vanlig pålogging - på forumet skal vi uansett være nicket vårt - men mer en "snarvei" for de som ønsker det.
Bilde
Brukeravatar
kawlii
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 220
Registrert: tor 17.10.2013 kl. 16.50

Re: Oppgradert forum

Legg inn av kawlii »

Jeg har ikke noe behov for innlogging via FB eller Google, men det er blitt et ganske vanlig alternativ så det er kanskje ikke så dumt, om det ikke er vanskelig å få til.

Når det gjelder dette nye, er det mulig å endre fargene slik som det var tidligere?
Kjenner jeg sliter litt med størrelse på skrift/sammensetningen av fargene.. :roll:
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Oppgradert forum

Legg inn av Hannkatten »

Fargene følger egentlig med som en del av stilen, men jeg er enig i at kontrasten var litt dårlig i lengden. Har gjort noen tilpasninger, og håper det er bedre nå :)
Bilde
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Oppgradert forum

Legg inn av Hannkatten »

Jeg har ikke gått noe videre med Facebook-påloggingen, ganske enkelt fordi det er lite tilleggsfunksjonalitet for denne forumversjonen ennå.

Men nå er delingsikonene på innleggene i det minste tilbake.

I tillegg så var Twitter-feeden nederst på forumsiden blitt feil - utvidelsen ble endret slik at bilder fra tweetene ble vist som brutte lenker. Så inntil det blir fikset, er bildene fjernet i feeden vi ser her. På nettsiden er imidlertid bildene med - der er det Twitter selv som lager Wordpress-tillegget.
Bilde
Svar