Siste logger

Diskusjoner rundt nettsiden
Svar
Brukeravatar
GadgetCats
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Registrert: ons 26.09.2012 kl. 12.06
Sted: Bergen
Kontakt:

Siste logger

Legg inn av GadgetCats »

Som dere kanskje har sett, er det en "Siste logger"-link på forsiden.

Det er den samme som før, men har for øyeblikket et innloggingskrav, slik at den ikke skal være tilgjengelig for alle. Det er litt på kanten av Groundspeaks vilkår, men vi tar sjansen inntil videre

Siden også forumet er lukket inntil man har registrert en konto, kan jeg kunngjøre brukernavn og passord her:

Brukernavn: geocacher
Passord: GCBBF

På sikt er imidlertid tanken å flytte siden til geobergen.no og underlegge den samme pålogging som dette forumet.
På enda lengre sikt er tanken å gjøre siden helt lovlig gjennom Groundspeaks API. Det vil da her bli en underdel av en nasjonal løsning.
BildeBilde
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Siste logger

Legg inn av ArveAnd »

SUPERT! :D


Eg oppdaga ein liten ting... dersom eg står på "bergen" og klikkar på "powertrail ja" så er sida eg får opp Haugesund-sida!
Brukeravatar
GadgetCats
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Registrert: ons 26.09.2012 kl. 12.06
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Siste logger

Legg inn av GadgetCats »

ArveAnd skrev:SUPERT! :D


Eg oppdaga ein liten ting... dersom eg står på "bergen" og klikkar på "powertrail ja" så er sida eg får opp Haugesund-sida!
Det var da en underlig feil - men takk for beskjeden, skal se om jeg finner ut av det :)
BildeBilde
Brukeravatar
abra
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 104
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 7.25
Sted: Askøy

Re: Siste logger

Legg inn av abra »

Det er virkelig kjekt at denne kom tilbake :D
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Siste logger

Legg inn av Hannkatten »

Til orientering er nå "Siste logger" blitt sentralisert. Vi bruker da ikke kapasitet på å vedlikeholde det samme to steder, så forekomsten på geobergen.no er nå fjernet. Det er thomfre og jeg som med utgangspunkt i min tidligere side jobber med å få dette i gang under GiNo-paraplyen.

Dessuten er løsningen på gcinfo.no nå utformet slik at den er helt lovlig iht. Groundspeaks retningslinjer, noe ingen sistelogger-sider i Norge har vært tidligere - heller ikke den vi hadde her. Den ble drevet med en kalkulert risiko.

Inntil videre så blir man videresendt til den nye adressen, som er http://logger.gcinfo.no/geobergen. "Geobergen"-delen av adressen er et forhåndsdefinert filter som begrenser søket til GeoBergens primærområde, altså Hordaland. Det er altså ikke lenger bare bergensområdet. Ta bort "geobergen" fra adressen, så får dere opp hele landet.

Siden er per nå fortsatt under oppbygging, så vi får ikke logger fra alle områder ennå, ei heller er brukergrensesnittet ferdig, men dette kommer løpende.
Bilde
Svar