Stoppet opp

Diskusjoner rundt nettsiden
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Stoppet opp

Legg inn av olea »

Siste logg på logger.geobergen.no er datert 2014-07-23 20:31:28. Samtidig har jeg mottatt e-post med notifications på nyere logger som burde vært listet på Nylige llogger, men disse har fått en radikalt ny layout. Det virker mest sannsynlig at skriptet som legger e-postmeldingene over på «Nylige logger» trenger en oppdatering for å tilpasse seg det nye formatet. Ikke for å mase altså, og kanskje heller for å opplyse andre lesere om hvorfor Nylige llogger har stoppet opp :)
Brukeravatar
thomfre
Bruker
Bruker
Innlegg: 45
Registrert: ons 13.03.2013 kl. 20.21

Re: Stoppet opp

Legg inn av thomfre »

Jeg er redd det er umulig å oppdatere skriptet før Groundspeak gjør ferdig endringen sin...
Notify-mailer inneholder ikke lenger loggtype, begrunnelsen fra Groundspeak er at de mangler den infoen frem til neste "skikkelige oppdatering" (deres ord).
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Stoppet opp

Legg inn av Hannkatten »

Ja, dessverre er det for øyeblikket ikke mulig å utlede loggtype fra mailene som kommer. Det går alltids an å lage en parser rundt det som faktisk er nå, men loggtypen blir da ikke med. En vei rundt, er å lage en notification for hver loggtype, ettersom navnet på notification-en er med. Det blir antakelig løsningen dersom GS ikke endrer på dette.

At Groundspeak ikke har den infoen tilgjengelig, er bare tull. I "Owner Notification"-mailene vi får, står det f.eks. "has a new Found it log from tevjen".

Men altså, foreløpig er Nylige logger-siden ute av funksjon. Jeg skal sette opp en melding om det.
Bilde
Brukeravatar
thomfre
Bruker
Bruker
Innlegg: 45
Registrert: ons 13.03.2013 kl. 20.21

Re: Stoppet opp

Legg inn av thomfre »

Hannkatten skrev:At Groundspeak ikke har den infoen tilgjengelig, er bare tull. I "Owner Notification"-mailene vi får, står det f.eks. "has a new Found it log from tevjen".
Dette er ikke et forsvar av Groundspeak (endringen er helt latterlig, hvem gjør slikt før alt er klart?), men det de sier er at den infoen ikke er tilgjengelig i notifier-systemet. Tidligere var det ganske "klumpete" (deres ord). "Design-teamet" følte det var så viktig å få ut endringen nå med en gang, at det veide opp for det negative med manglene. Jeg skjønner ikke den logikken, menmen :)
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Stoppet opp

Legg inn av Hannkatten »

For min del kunne de nå like gjerne sendt ut mailer som inneholdt "Somebody has logged something on some cache, somewhere".
Bilde
Brukeravatar
thomfre
Bruker
Bruker
Innlegg: 45
Registrert: ons 13.03.2013 kl. 20.21

Re: Stoppet opp

Legg inn av thomfre »

Hannkatten skrev:For min del kunne de nå like gjerne sendt ut mailer som inneholdt "Somebody has logged something on some cache, somewhere".
That's one more mail from us, thanks so much for reading it!
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Stoppet opp

Legg inn av olea »

Noe positiv tilbakemelding fortjener de: FIkk en melding med emnefelt: New Traditional Cache: Kvanndal (GC59EGD), 44.5mi E (71.7km E)

De har altså fått inn avstand og retning i emnefeltet. Dermed trenger man ikke å åpne meldingen for å se dette. Spesielt nytig for de som sender emnefeltet videre som varsel på SMS. Ikke fullt så nyttig for de som har notifications for flere ulike steder…
Brukeravatar
thomfre
Bruker
Bruker
Innlegg: 45
Registrert: ons 13.03.2013 kl. 20.21

Re: Stoppet opp

Legg inn av thomfre »

Det kommer seg, nå er i alle fall det gamle emnefeltet tilbake.
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Stoppet opp

Legg inn av olea »

Som følge av at nylige logger-siden er stoppet opp, er infoboksen på chatten blitt mindre nyttig. Innholdet under overskriftene «De 3 siste publiseringene» og «De siste 6 loggene» har også stoppet opp.
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Stoppet opp

Legg inn av Hannkatten »

olea skrev:Som følge av at nylige logger-siden er stoppet opp, er infoboksen på chatten blitt mindre nyttig. Innholdet under overskriftene «De 3 siste publiseringene» og «De siste 6 loggene» har også stoppet opp.
Jeg brukte gårsdagen til å skrive om parseren, så siden er på sett og vis i gang igjen nå, og dermed også infoboksen på chatten. Parseren fungerer foreløpig dårlig for publiseringene, men det kommer. Det meste kommer i hvert fall gjennom nå.
Bilde
Svar