TB fra person til person

Her kan vi diskutere alt som har med TB-er og mynter å gjøre.
Svar
Brukeravatar
Fanten
Bruker
Bruker
Innlegg: 24
Registrert: tir 25.06.2013 kl. 20.55

TB fra person til person

Legg inn av Fanten »

Sett at geocacher A tar med seg en fin TB, og hjemme oppdager at denne TB'en vil langt avgårde, gjerne på den andre siden av kloden, og iallefall et sted geocacher A har ingen planer om å reise mot.

Men så treffer geocacher A på geocacher B, som tilfeldigvis skal ut å reise akkurat i den retningen. Kanskje geocacher B da kunne fått med seg denne TB'en, og plassert den ut litt nærmere ønskemålet, istedenfor bare å la den vandre videre rundt her i våre skoger.

Spørsmål: Hvordan er det best å overføre denne TB'en fra A til B uten å være ved en felles cache en kan droppe/plukke denne fra?
Ser at det på eventer blir overført en del TB'er, men da blir de på samme måte droppet/plukket i event-loggen.
Er geocacher B da nødt til å "grabbe" denne TB'en fra geocacher A, eller finnes det andre mere elegante metoder?

Noen som har gjort noe tilsvarende?
kro8
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 65
Registrert: ons 30.10.2013 kl. 22.36

Re: TB fra person til person

Legg inn av kro8 »

Du kan "grabbe" den fra hverandre :)
Bilde
Bilde
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: TB fra person til person

Legg inn av Hannkatten »

Det er akkurat for slike situasjoner vi har "Grab"-funksjonen.

Det som vanligvis skaper reaksjoner, er når noen "grabber" fra en person en trackable som de har funnet i en cache/på event. Vanligvis lar man forrige person få litt tid til å logge trackable-en inn i riktig cache/event, og på denne måten får trackable-en riktig reiselengde.

Men når trackable-en er i en geocachers beholdning (in the hands of) og handlingen er avtalt på forhånd mellom to geocachere, er det helt uproblematisk.
Bilde
Brukeravatar
Fanten
Bruker
Bruker
Innlegg: 24
Registrert: tir 25.06.2013 kl. 20.55

Re: TB fra person til person

Legg inn av Fanten »

Flott. Da satser vi på å gjøre det på den måten. Det høres bare litt ufint ut (på norsk) å grabbe noe fra noen andre, men med en avtale om det, så betyr det jo ingen ting. Det er ikke hver dag en finner en TB som vil til Afrika, og samtidig kjenner andre geocachere som er på vei dit...

Jeg har forøvrig selv måtte grabbe en TB fra en ukjent en gang, men da fikk vedkommende flere dager på seg for å logge den. Og når det aldri ble gjort, så sendte jeg en melding om at denne måtte logges i nevnte cache. Når heller ikke denne ble besvart etter flere dager, så grabbet jeg den "rått og brutalt" fra vedkommende. Satser på at det var korrekt fremgangsmåte, og har heller ikke hørt noe siden.
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: TB fra person til person

Legg inn av Hannkatten »

Tviler på det er noen som kan ha så mye å utsette på den fremgangsmåten. Vedkommende har fått rikelig tid til å reagere, og da må det være OK. Mener nå jeg, da.
Bilde
Svar