Eventer første halvår 2014

Her kan vi diskutere eventer som vi vil arrangere, eller som vi vil reise til.
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Eventer første halvår 2014

Legg inn av Oppdagerne »

Styret ønsker å spikre eventet og datoer frem mot sommeren slik at vi kan starte planleggingen.
Ut ifra hva som ønskes vil styret arrangere noen av de og utfordre medlemmer til å arrangere noen. Pr nå er styret for lite til å kunne ta på seg veldig mange eventer...

Spørsmålet vårt til dere blir derfor følgende;: Hva ønsker du å delta på?

Kom med forslag. Gjerne forklar eller spesifiser :)
Bilde Bilde
Pandaklanen
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 77
Registrert: tor 20.06.2013 kl. 17.30

Re: Eventer første halvår 2014

Legg inn av Pandaklanen »

Tror det er viktig å også få fram at det ikke nødvendigvis er GeoBergen som står som arrangør.

Jeg kunne godt tenke meg et mysterysolving workshop.
(Slettet bruker)

Re: Eventer første halvår 2014

Legg inn av (Slettet bruker) »

Hva med et event som strekker seg over en helg?
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Eventer første halvår 2014

Legg inn av Oppdagerne »

Det er absolutt en tanke jeg har i hodet.

Ser at formuleringen var litt uklar. Jeg mente hva er det dere ønsker å ha/gjøre/se/lære på eventene... noen tema?
Sted, dato, gennomføring og sånt må dere gjerne også komme med... men i utgangspunktet var innholdet det jeg ønsket å få innspill på
Bilde Bilde
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Eventer første halvår 2014

Legg inn av olea »

Det pleier å være populært med friluluftseventer – i hvert fall når været er bra ;)
BOF har anlagt flere fine bålplasser hvor det er lov å tenne bål hele året. (For eksempel Skomakerdiket og Indianersletten.) Snakker man pent med BOF, kan det hende vi får reservere Kollevågen vederlagsfritt.

Jeg vil tro at det er interesse for noe à la Mystery Masterclass - Beginner. Gjerne også Mystery Masterclass - Intermediate, men det kan man kanskje komme tilbake til når det første er avviklet. Det krever egnet sted å være. Om ikke annet, så har vi Radiostasjonen hvor vi hadde GSAKworkshop.

Jeg innser at det ikke er mange i Bergen som vil lede et «mystery-event», så jeg får vel stille meg til disposisjon. Da ser jeg helst at noen andre ordner med lokaler. I utgangspunktet er jeg opptatt alle helger på nyåret frem til og med pinse. Jeg foretrekker derfor at et mystery-event vil bli holdt på kveldstid. Mandag, tirsdag og torsdag passer best.

Vil til slutt presisere at vi har «gjørokrati» - de som gidder å gjøre noe, bestemmer hva som skal gjøres. De som vil arrangere event, trenger ikke godkjenning fra GeoBergen.
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Eventer første halvår 2014

Legg inn av Oppdagerne »

olea skrev:Det pleier å være populært med friluluftseventer – i hvert fall når været er bra ;)
BOF har anlagt flere fine bålplasser hvor det er lov å tenne bål hele året. (For eksempel Skomakerdiket og Indianersletten.) Snakker man pent med BOF, kan det hende vi får reservere Kollevågen vederlagsfritt.
Ja! Helt klart supre plasser :)
Jobber også litt med å karlegge muligheter for å få lånt et innendørs lokale med flere rom og mulighet for å holde mer enn en ting om gangen.

olea skrev:Jeg vil tro at det er interesse for noe à la Mystery Masterclass - Beginner. Gjerne også Mystery Masterclass - Intermediate, men det kan man kanskje komme tilbake til når det første er avviklet. Det krever egnet sted å være. Om ikke annet, så har vi Radiostasjonen hvor vi hadde GSAKworkshop.

Jeg innser at det ikke er mange i Bergen som vil lede et «mystery-event», så jeg får vel stille meg til disposisjon. Da ser jeg helst at noen andre ordner med lokaler. I utgangspunktet er jeg opptatt alle helger på nyåret frem til og med pinse. Jeg foretrekker derfor at et mystery-event vil bli holdt på kveldstid. Mandag, tirsdag og torsdag passer best.

Vil til slutt presisere at vi har «gjørokrati» - de som gidder å gjøre noe, bestemmer hva som skal gjøres. De som vil arrangere event, trenger ikke godkjenning fra GeoBergen.

Helt supert, Ole! Tror dette er ønsket av flere.

Det er selvsagt ikke sånn at GeoBergen har enerett på event og slikt - langt ifra. Jo flere som vil arrangere event, desto bedre er det. Trengs det hjelp - er det bare å spørre :)

Under stiftelsen ble der diskutert litt ifht eventer og der ble ytret ønske om at GeoBergen stod som arrangør av større event innimellom. Den siste tiden har jeg (Herr Oppdager) fått flere konkrete ønsker på temaer til eventer. Frekhaug-event har vært nevnt, det samme har helge-event, eller event over flere dager med flere temaer som kan velges. Har også fått innspill på konkrete temaer.
Bilde Bilde
Brukeravatar
kawlii
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 220
Registrert: tor 17.10.2013 kl. 16.50

Re: Eventer første halvår 2014

Legg inn av kawlii »

Jeg ønsker meg et mystery-event! De skulle jeg gjerne lært mer om... :roll:
Og GSAK. Vet ikke om de fleste kanskje fikk med seg det forrige eventet som omhandlet dette, men det er i hvert fall noe jeg ønsker å være med på :)
Brukeravatar
sveinivar
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 69
Registrert: man 21.10.2013 kl. 20.46
Sted: Bønes

Re: Eventer første halvår 2014

Legg inn av sveinivar »

Pandaklanens forslag om en event med tema Mystery workshop hvor vi sammen (forsøker) å løse noen vanskelige mysterier er en kjempeide :D Jeg deltar på dette.

Jeg kunne også tenke meg en CITO event (Cache In Trash Out) da dette regnes som egen cache-kategori.
Vi kunne arrangert en slik på Tennebekk, Kyrkjetangen eller andre steder m cacher og lett tilkomst.

sveinivar
sveinivar

Bilde
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Eventer første halvår 2014

Legg inn av olea »

sveinivar skrev:Pandaklanens forslag om en event med tema Mystery workshop hvor vi sammen (forsøker) å løse noen vanskelige mysterier er en kjempeide :D Jeg deltar på dette. […]
Geocaching er en sosial aktivitet. Folk drar på tur sammen for å finne godt gjemte cacher, og folk samles (både fysisk og elektronisk) for å løse vanskelige mysterycacher. Jeg blir betenkt hvis det skal inviteres til event med idémyldring for å løse vanskelige mysterycacher. Jeg skjønner de gode hensiktene, men her synes jeg det blir for lett å være gratispassasjer og få servert løsninger uten egeninnsats. Det er snakk om hårfine nyanser, men for meg krysser dette grensen til det som føles som juks. Geocaching har få regler, og det er ingen regler som faktisk forbyr dette. Jeg synes likevel dette strider mot mysterycachenes hensikter.

Som tidligere nevnt i denne tråden, vil jeg ha noe à la Mystery Masterclass - Beginner. Her kan man gå gjennom generelle tips for mysteryløsing, og eventuelt gå gjennom oppgaver knyttet til cacher vi kan regne med at ingen av deltakerne vil få noen mulighet til å logge fysisk – enten fordi de er arkivert, eller fordi de ligger veldig langt unna Bergen.
Brukeravatar
kawlii
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 220
Registrert: tor 17.10.2013 kl. 16.50

Re: Eventer første halvår 2014

Legg inn av kawlii »

Er det noe tema å ta opp igjen det som vi har "snakket" om i tråden her?
F.eks den type event som olea har foreslått under her?

(Typisk at hodet detter innom ønsket når en sitter å ser på mystery etter mystery...og ender opp med å legge de langt vekk kort tid etterpå) :roll:
Svar