Eventboka for Bergen

Her kan vi diskutere eventer som vi vil arrangere, eller som vi vil reise til.
Svar
Brukeravatar
Hunnkatten
Kasserer
Kasserer
Innlegg: 129
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 18.41
Sted: Nesttun
Kontakt:

Eventboka for Bergen

Legg inn av Hunnkatten »

Siden første eventet blei holdt her i Bergen, så har det vore ei egen eventbok for Bergen, nett no er vi på nummer 3 i rekken.
Men eg ser at både antall eventer stiger (noko som sjølsagt er eit stort pluss) og engasjementet for eventboka ser ut til å dala litt. Ein del velger jo å ha egne eventbøker, noko eg forstår godt, siden vi også har ei egen eventbok som per no er for eventer utenfor Bergen sitt nedslagsfelt :)

Siden det som regel er oss (GadgetCats) eventboka ender hos, føler eg at eg har lov å stilla spørsmålet om kva vi ønsker videre med boka.
Ønsker vi fortsatt ei eventbok som samler alle eventene i Bergen?
Ønsker vi at den skal fortsetta i samme tralt som tidligare, eller skal vi begynna å tenka nytt?

Det eg har tenkt litt er følgande:
1. Boka fortsetter som i dag, den som skal ha eventet lager ho klart for neste event, med logger fra forrige event og beskrivelse på sitt event.
2. Boka fortsetter, men blir meir fokus på listing, signaturer og bilder som er tatt under eventet, så kan loggene lesast på nett.
Dei som har egne bøker og som ikkje ønsker ei ekstra bok på eventet, kan ta fotokopi av signaturer i egen bok og levera til den som har hovedboka.
3. Boka forsvinner, om noen ønsker å bruka den på sitt event må dei spora den opp og laga den klar sjøl.

Kva tenker dere? har dere eventuelt andre alternativer?

Personlig må eg sei at eg syns det er trist om ho forsvinner, siden det jo er ein koselig ting å ha, men eg ser jo også at mykje av arbeidet faller på oss, og det har skjedd at vi rett og slett glemmer den igjen heima :)
BildeBilde
Hemal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Registrert: lør 28.02.2015 kl. 14.49

Re: Eventboka for Bergen

Legg inn av Hemal »

Det er alltid hyggelig å signere bok eller ark på a even! Og så kan man legge ut bilde av signaturene på event-siden. Det går an å samle slike bilder for å lage en digital møtebok også, men det blir ekstraarbeid og jeg vet ikke hvor nyttig det er.
Brukeravatar
abra
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 104
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 7.25
Sted: Askøy

Re: Eventboka for Bergen

Legg inn av abra »

Jeg synes at eventboka skal fortsette slik den er i dag. Greit nok at et event tilhører den enkelte CO, men geocachere kommer og går og gamle eventlogger vil forsvinne fra miljøet. Og - det er jo heller ikke akkurat enkelt å finne igjen arkiverte eventer på GC.com. Derfor er en slik bok den eneste som for ettertiden på en grei måte kan dokumentere eventhistorien vår her i Bergen.

Som CO for en del eventer opp gjennom tidene setter jeg stor pris på at noen har tatt på seg denne oppgaven, for når vi en gang må gi oss med denne hobbyen, vet vi at det fortsatt finnes opplysninger om vår aktivitet. Vi har heller ikke egen loggbok for de eventene vi har arrangert, signaturene finnes bare i fellesskapet sin loggbok.

Om noen av de som har egen loggbok ønsker at eventboka for Bergen ikke signeres på eventet må det også være greit. I så fall er det mer enn tilstrekkelig om listingen, inklusiv logger fra deltagerne limes inn. Og følger det med noen bilder er jo det bare bonus :D
Brukeravatar
kawlii
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 220
Registrert: tor 17.10.2013 kl. 16.50

Re: Eventboka for Bergen

Legg inn av kawlii »

Jeg støtter uttalelsen til abra!
Selv har jeg egen eventbok og har denne med meg på alle venter jeg har, uansett om det er her i byn eller om det er utenbys, men jeg ser gleden i å ha en felles bok for Bergen også. Det er ingenting som er som å bla tilbake til "gamledager" og se hvem som var med, også på de eventene jeg ikke har holdt selv. Og så langt er det ingen som har hatt problemer med å signere både min bok og GeoBergen sin. (Litt rart for noen kanskje, men da bare dummer jeg meg litt og ler så går det bra likevel...) :lol:
Bilder er ekstra kjekt å se tilbake på, så det er en stor bonus å få med noen av de :)

Loggene er kanskje ikke så viktig å få med i boken, og det er vel det eneste jeg synes har vært "styrete" å skulle styre med de gangene jeg har laget den til- om jeg skal påpeke noe ;)
Brukeravatar
thomfre
Bruker
Bruker
Innlegg: 45
Registrert: ons 13.03.2013 kl. 20.21

Re: Eventboka for Bergen

Legg inn av thomfre »

Vi reiser en hel del, og har ofte eventer når vi er på tur. Vi har med oss egen eventbok, som vi bruker både hjemme og ute. Det er veldig mange som syns det er gøy å bla i den, og se hvor vi har vært - og ikke minst hvor i verden de har møtt oss før (det har skjedd flere ganger).

Enkelte ganger blir vi også spurt om vi vil signere i den lokale boka, det har skjedd både i Tallinn, og Bergen... Jeg ser absolutt at det er gøy å bla i en felles bok, men det er også veldig gøy for den som faktisk eier eventet å bla i sin egen. Så min mening er at det absolutt er best om vi gjør plass til alle :)
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Eventboka for Bergen

Legg inn av Hannkatten »

Selvsagt er det plass til alle loggbøker. Og all logging på event er frivillig - dog ønsker de aller fleste å signere uansett.

Men spørsmålet til trådstarter, er i grunn hvordan vi skal bruke eventboken for Bergen fremover :)
Bilde
Brukeravatar
kawlii
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 220
Registrert: tor 17.10.2013 kl. 16.50

Re: Eventboka for Bergen

Legg inn av kawlii »

Jeg skrev vel bare at jeg ser gleden i å ha boken, men jeg mener at vi skal beholde den. Legger inn en stemme for forslag nr 2 :)
Mr.Jacobsen
Bruker
Bruker
Innlegg: 25
Registrert: lør 13.09.2014 kl. 9.33

Re: Eventboka for Bergen

Legg inn av Mr.Jacobsen »

Jeg har sett litt på de gamle bøkene som er scannet inn. Det er utrolig kjekt å se tilbake. Mitt første event var faktisk i Bergen, desember 2006. Jeg håper at denne tradisjon kan fortsette. Jeg fant jo bilder av meg selv 10 år tilbake. Artig...
Svar