Ferie/cachetur til utlandet?

Her kan vi diskutere eventer som vi vil arrangere, eller som vi vil reise til.
Svar
ToiniFTW
Varamedlem
Varamedlem
Innlegg: 185
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 10.10

Ferie/cachetur til utlandet?

Legg inn av ToiniFTW »

Vi hadde egentlig tenkt oss til Savalen-eventet i år, men etter å ha sett på prisene på hotell/hytte og Toini ikke har drevet med telting siden barneskolen, tror jeg at vi beveger oss på cache/ferietur et annet sted. :shock:

Nå blir destinasjon enten London, Amsterdam eller Praha! Har noen erfaringer fra disse byene både for geocaching og turist-ing? Setter stor pris på om noen kunne delt sin erfaring!! :D
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Ferie/cachetur til utlandet?

Legg inn av brittish »

Hei
Jeg har vært både i Amsterdam og London. Amsterdam var før jeg begynte med caching så det begynner å bli noen år siden, så der er det sikkert noen som kan komme med oppdaterte tips.

London derimot har jeg vært en god del ganger. Der er egentlig ikke spørsmålet hva man kan gjøre, men heller hva man ikke kan gjøre. Så her kommer det an på interesser, Hvis man liker museum så finnes det sikkert et museum for en hver interesse.

Noen ting:
Tower of London - for de historieinteresserte et must, men man må være forberedt på køer
Greenwich - fantastisk flott område med parker og nullmeridianen - et område for alle GPS-nerder og maritime fantaster - i tillegg er det er kjekt lite byområde her.
Westminister Abbey
Tate Modern - et av de flotteste kunstmuseumene for moderne kunst jeg har vært i.
Jeg liker også veldig godt å gå over Millenium bridge fra St Pauls til Tate modern og så følge Themsen til London Eye. Her det alltid liv med gatekunstnere og småbutikker. Da ender man også opp ved Big Ben og Westminister.
For barn i alle aldre så er det jo et must å stikke innom Hemley's på Regent Street - ørten etasjer med leker - NB alltid mye folk
Generelt er parkene i London alltid kjekke for å komme unna travelheten.
Marked er også gøy - men sikkert ikke hvis dere skal ha med Mini-ToiFre, det er ofte litt kaos og lett å miste småfolk.

Av ting jeg ikke har gjort men alltid har på tapetet:
Museum of Natural science - skal være fantastisk for alle som liker naturhistoriske museum
Victoria & Albert
OL- parken fra siste OL i London - veldig lyst å få meg en tur opp i The Orb
St Paul's Cathedral
London Eye

Et godt sted å sjekke ut er visitlondon.com og "Things to do"

Når det gjelder caching, så finnes det overalt og fordelen her er at alt står på et språk jeg skjønner :D
Når jeg reiser så driver jeg caching etter innfallsmetoden så jeg har funnet cacher rundt omkring uten den store planleggingen. Men Greenwich utmerket seg definitivt på grunn av all teorien rundt nullmeridianen.

Håper noe var til inspirasjon/hjelp.
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Ferie/cachetur til utlandet?

Legg inn av ArveAnd »

Praha er ein veldig kjekk by, med ganske små avstandar. Godt kollektivtilbud i sentrum med trikkar og t-baner - kjøp dagsbillettar, og dei kostar ikkje mykje. Og så er det fint og vandre rundt - spesielt langs elva, slottsområdet og gamle byen.

Denne cachen er eit must: http://coord.info/GC189E5
verdens mest besøkte cache med over 20.000 funn!

Og sjøvsagt også dei to virtuelle cachane i sentrum!


Men det må seiast at det er ein god del mystery og multicachar. Og språket er jo ikkje så greitt - så det blir gjerne eit hinder for mange funn - dersom det er målet.

Og ein virkeleg positiv ting er jo prisnivået som er ganske ok på både hotell, mat og drikke - spesielt dersom de samanliknar det med London.
ToiniFTW
Varamedlem
Varamedlem
Innlegg: 185
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 10.10

Re: Ferie/cachetur til utlandet?

Legg inn av ToiniFTW »

Tusen takk for innspill!

Nå har det seg slik at vi har fått barnefri den tiden vi skal reise, siden det allerede var avtalt ved Savalen-eventet. Så det blir vel en tur for å pleie kjærligheten/geocache!

Fredrik skal visst kanskje til amsterdam i mai med en kompis, så da får han cache som en gal der nede.

Nå står valget mellom London og Praha. Jeg heller mest mot London da det er (som brittish sier) et språk man kan forstå og jeg føler jeg vet mer om London enn det jeg vet om Praha. Jeg liker jo veldig godt å ha kontroll på ting, og i en ukjent by med ukjent språk har jeg null kontroll!
Mr.Jacobsen
Bruker
Bruker
Innlegg: 25
Registrert: lør 13.09.2014 kl. 9.33

Re: Ferie/cachetur til utlandet?

Legg inn av Mr.Jacobsen »

Jeg fikk nå god pris på Savalen. 2000 kroner for 3 netter m frokost
ToiniFTW
Varamedlem
Varamedlem
Innlegg: 185
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 10.10

Re: Ferie/cachetur til utlandet?

Legg inn av ToiniFTW »

Vi fikk vite at prisen var 980 per person, per natt. Så det ble mye dyrere enn først antatt. :cry:
Mr.Jacobsen
Bruker
Bruker
Innlegg: 25
Registrert: lør 13.09.2014 kl. 9.33

Re: Ferie/cachetur til utlandet?

Legg inn av Mr.Jacobsen »

Okei.. Jeg bestilte via hotellets hjemmeside. Sjekket nå og fikk en pris på 2970 for 3 netter ink. Frokost. Pris er for et dobbeltrom
ToiniFTW
Varamedlem
Varamedlem
Innlegg: 185
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 10.10

Re: Ferie/cachetur til utlandet?

Legg inn av ToiniFTW »

Men er det fordi du er en person? Eller er dette for to personer?
Mr.Jacobsen
Bruker
Bruker
Innlegg: 25
Registrert: lør 13.09.2014 kl. 9.33

Re: Ferie/cachetur til utlandet?

Legg inn av Mr.Jacobsen »

Det var for 2 personer i et dobbeltrom
Svar