Maker Madness?

Her kan vi diskutere eventer som vi vil arrangere, eller som vi vil reise til.
Brukeravatar
kawlii
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 220
Registrert: tor 17.10.2013 kl. 16.50

Re: Maker Madness?

Legg inn av kawlii »

Vi har alle våre meninger, og det var på ingen måte meningen at dette forslaget skulle bli til en stor diskusjon...
Jeg skjønner godt at det kommer flere og flere som vil legge ut cacher (der i blant meg selv), og at kartet blir fullere for hver dag ser vi alle. Men der igjen... Maker Madness. Du har jo din egen geniale seire (Mystery Spot), D_Leslie_A, og slik oppfinnsomhet settes det stor pris på. Tenk om flere kan tenke litt annerledes da? Når de først skal legge ut noe, og kartet er så pass fullt som det er.
Og igjen, det var bare et forslag til tema.
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Maker Madness?

Legg inn av olea »

Hvis reviewerne er aktive, bør eventet Maker Madness-eventet bli publisert ganske snart. Merk dato: 1 april (og det er ingen spøk ;) ).

Jeg skal fortelle hva jeg mener er en god cache, men andre er også hjertelig velkommen til å bidra med sitt.
kro8
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 65
Registrert: ons 30.10.2013 kl. 22.36

Re: Maker Madness?

Legg inn av kro8 »

Er det noen som har noe imot at det taes med prototyper på field puzzles e.l. på dette eventet?

Tenker da på:
1. En kan miste litt av følelsen ved å finne denne ute i feltet
2. Det kan ta fokus bort fra andre ting som skjer på ventet (?)
Bilde
Bilde
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Maker Madness?

Legg inn av Oppdagerne »

Kro8: Jeg vil heller støte på utfordringer i felt, enn å pusle sammen med en drøss andre på et event og nesten få løsningen servert i fanget...
Hvis du tenker å bruke en lignende løsning på en cache seinere, så føler jeg at litt av utfordringen med cachen vil forsvinne....

..men som sagt; dette er min mening.
Bilde Bilde
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Maker Madness?

Legg inn av olea »

«Field Puzzles» blir ett av emnene på eventet. Jeg synes dette må være med når jeg skal snakke om gode cacher. Samtidig ønsker jeg ikke å ødelegge for overraskelsesmomentet man kan møte ute i felten. Planen er å ta hensyn til begge sider i dette spørsmålet.
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Maker Madness?

Legg inn av Oppdagerne »

Enig med olea. Jeg hadde nok blitt svært skuffet om jeg hørte detaljsnakk om "XCN #3 - Ikke helt som alle andre" fra folk som har funnet den til folk som ikke har funnet den. Med det, så mener jeg; Jeg har lagt ned utrolig mye tid, penger og arbeid i den multien, ene og alene for at cachere som prøver seg på den, skal få noen utfordringer - og kanskje teste noen grenser. Hele cachen blir bortkastet om folk plutselig vet hva de møter på de ulike trinnene.

..når det skal sies, er vel det den cachen jeg har lagt ut som jeg nok verdsetter høyest og som jeg selv personlig liker best av de 150-og noen vi har plassert ut.
Bilde Bilde
Brukeravatar
GorgonVaktmester
Bruker
Bruker
Innlegg: 31
Registrert: lør 22.06.2013 kl. 23.31
Sted: SKIEN
Kontakt:

Re: Maker Madness?

Legg inn av GorgonVaktmester »

Oppdagerne skrev:i utlandet setter vi velsig stor pris på en liten bit øverst som står på engelsk slil at vi får en ide om hva dette dreier seg om. Etter å ha forsøkt å sette seg inn i en utenlanfsk cacher i Norge, jobber vi nå sakte men sikkert med å legge inn et kort engelsk sammendrag øverst i alle våre cachebeskrivelser...
Jeg tenker at mine cachcer primært legges ut for nordmenn i Norge så for meg er det unaturlig å ha den engelske versjonen av cacheteksten øverst.

Imidlertid har jeg også cachet i utlandet og blitt veldig glad over å finne en engelsk beskrivelse. Derfor prøver jeg å huske på å legge inn engelske versjoner (ofte en noe forkortet utgave hvor bare det viktigste er med) av teksten nederst i cachebeskrivelsen. Om den norske beskrivelsen er lang setter jeg ofte "Scroll down for english version" øverst som en indikasjon på at det er en engelsk beskrivelse nederst.

Dette var mitt lille bidrag til avsporing av denne tråden :lol: , men selve eventet er vel i dag så da er det vel ikke så ille? ;)
D_Leslie_A
Bruker
Bruker
Innlegg: 43
Registrert: ons 05.03.2014 kl. 20.45

Re: Maker Madness?

Legg inn av D_Leslie_A »

Maker madness Eventet som var 1April har vist seg å ikke gi deltakerene sin Souvenier. Har tatt dette opp meg Groundspeak HQ, og de innrømmer feil og beklager så mye. Har fått mail om hvordan å rette opp dette for oss som deltok. Men mitt spørsmål er, må jeg innom å sende hver enkelt deltaker mail om dette, eller går det å ta et samla heat for mail til deltakerene på noen måte eller plass?
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Maker Madness?

Legg inn av Oppdagerne »

Du kan gå inn og logge en announcement-logg på eventlistingen. Da skal alle som har skrevet "will attend" få denne mener jeg
Bilde Bilde
D_Leslie_A
Bruker
Bruker
Innlegg: 43
Registrert: ons 05.03.2014 kl. 20.45

Re: Maker Madness?

Legg inn av D_Leslie_A »

A-ha, der ser jeg den ja.
Skal ta og prøve. Så hører jeg med igjen om det er noe av dere som har mottatt den ;)
Svar