Maker Madness?

Her kan vi diskutere eventer som vi vil arrangere, eller som vi vil reise til.
D_Leslie_A
Bruker
Bruker
Innlegg: 43
Registrert: ons 05.03.2014 kl. 20.45

Re: Maker Madness?

Legg inn av D_Leslie_A »

Hei,

Da ser det ut til at jeg har fått avklart med jobben om lån og bruk av møterom.
I den anledning vil jeg at stemningen skal luftes på hvor mange som har tenkt å komme.

Både for antall gjester som skal plasseres og tilbakemelding til jobben da det er kode m/kort for å komme inn på bygget!
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Maker Madness?

Legg inn av Oppdagerne »

En påmelding til et slikt event kan du ikke ta her inne da det bare er en liten brøkdel av de aktive cacherne i Bergen som er aktive her.

Men....Det kommer vel helt an på tidspunktet for eventet og ikke minst hvilken dag det er snakk om. Og ikke minst stedets tilgjengelighet. Forsøk å lage en event-listing og sende til publisering. La listingen inneholde en tydelig frist for "Will attend"

Vil anbefale at de som lager eventet har en klar formening om eventets innhold og avtalt med evt bidragsytere før det publiseres.

Trenger du hjelp til listingen og sånt, er det bare å ta kontakt
Bilde Bilde
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Maker Madness?

Legg inn av Oppdagerne »

Søndag er en dag det vanligvis passer for veldig mange. Tidspunktet for eventet er mellom fredag 28. og mandag 7.
Jeg foreslår søndag 6. da man har litt lengre tid på selve planleggingen :) jeg kan veldig gjerne bidra :)
Bilde Bilde
D_Leslie_A
Bruker
Bruker
Innlegg: 43
Registrert: ons 05.03.2014 kl. 20.45

Re: Maker Madness?

Legg inn av D_Leslie_A »

Tenker at det må være mulighet for å høre oss imellom som er på GeoBergen (87stk) om stemningen og lysten i å delta på denne eventen.
Vet at det finnes flere cachere i Bergen og Omegn.

Og ut fra det meg og Olea har snakket om vis vi skal ha det så blir det 1 eller 7 April mest sannsynlig!
Dette og med hensyn til møtelokalet. Til info så tar møterommet 30stk.
Bidrag settes det pris på!
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Maker Madness?

Legg inn av Hannkatten »

D_Leslie_A skrev:Hei,

Da ser det ut til at jeg har fått avklart med jobben om lån og bruk av møterom.
I den anledning vil jeg at stemningen skal luftes på hvor mange som har tenkt å komme.

Både for antall gjester som skal plasseres og tilbakemelding til jobben da det er kode m/kort for å komme inn på bygget!
Jeg tror du kan regne med godt fremmøte dersom tidspunktet er velvalgt. Som Oppdagerne nevner, er søndag en bra dag, hvor både tidlig og sent på dagen kan funke bra. På ukedager bør det være i god avstand fra arbeidstid, og på lørdager gjerne fra ettermiddagen og utover.

Inneeventer som Tisch samler regelmessig 20-25 personer, uteeventer pleier å være noe færre, selv om det der også er unntak (Halloween samlet vel rundt 40). Hvordan du planlegger og markedsfører eventet, påvirker også hvor mange som kommer. Med det mener jeg; hvis du sender inn en listing som bare inneholder tid og sted, og som ikke sier noe om hva som skal skje, er det kanskje ikke så mange som melder seg på. Hvis du lokker med noe, det være seg foredrag om noe, et klart definert tema for eventet, bevertning, konkurranser etc., så kan du regne med at flere kommer.

"Maker Madness" gir jo et ganske klart definert tema til dette eventet, og siden det dreier seg om å feire utleggere, så vil jeg si at du bør prøve å utforme det slik at flest mulig utleggere dukker opp. Hvis du for eksempel legger det opp som kursing i utlegg, myntet på nybegynnere, og rekrutterer 10 nye cachere til eventet, kommer det litt på kant med tanken bak. Misforstå meg rett; rekruttering er bra, men kanskje ikke til akkurat dette eventet.

Men som en "finger i været" (basert på vår erfaring som eventarrangør) tror jeg du kan ta utgangspunkt i et fremmøte på ca. 20 - kan lokalet romme flere, er det åpenbart en fordel - vær forberedt på at det kan ende med alt fra 10 til 40 deltakere :) Og vær også forberedt på at 10-25 % av deltakerne melder seg på på eventdagen og dagen før, selv om du gir en tidligere frist.

Og vi bidrar også gjerne om du trenger det - både praktisk og "teoretisk".

Selv om det er nesten 90 brukere av forumet, så er det bare en håndfull som er aktive her inne (noe vi jobber med), og det kan gå noen dager før du får et riktig inntrykk av interessen her inne. Og fristen for innsending nærmer seg jo (14 dager før), så jeg er enig i at det ikke bør drøye for lenge før listingen sendes inn.
Bilde
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Maker Madness?

Legg inn av ArveAnd »

Hannkatten skrev: "Maker Madness" gir jo et ganske klart definert tema til dette eventet, og siden det dreier seg om å feire utleggere, så vil jeg si at du bør prøve å utforme det slik at flest mulig utleggere dukker opp. Hvis du for eksempel legger det opp som kursing i utlegg, myntet på nybegynnere, og rekrutterer 10 nye cachere til eventet, kommer det litt på kant med tanken bak. Misforstå meg rett; rekruttering er bra, men kanskje ikke til akkurat dette eventet.
Tema er vel meir enn berre feiring av utlegg, iallefall slik som eg les det på blog.geocaching.com
Sitat derifrå:
We’re calling all Geocache Makers (and folks who want to celebrate their favorite Makers) to host events to celebrate geocache creation and to inspire the next generation of geocache makers.

I tillegg så er det også laga ein diplom (!) med tittelen "Congratulations on completing Geocache Maker training."
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Maker Madness?

Legg inn av Hannkatten »

Jeg skrev jo "feiring av utleggere", ikke "utlegg". Jeg ser dog ikke helt hvordan sitatet ditt er i konflikt med det utsagnet?

Og "diplomet" er vel mer en humoristisk formulert "kontrakt" ("Maker pledge") - eventet skal jo være åpent for alle, både utleggere og ikke-utleggere ... Hele "Maker Madness"-konseptet er slik jeg oppfatter det, ikke ment å være veldig alvorstungt ...
Bilde
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Maker Madness?

Legg inn av ArveAnd »

Hannkatten skrev:Jeg skrev jo "feiring av utleggere", ikke "utlegg". Jeg ser dog ikke helt hvordan sitatet ditt er i konflikt med det utsagnet?

Og "diplomet" er vel mer en humoristisk formulert "kontrakt" ("Maker pledge") - eventet skal jo være åpent for alle, både utleggere og ikke-utleggere ... Hele "Maker Madness"-konseptet er slik jeg oppfatter det, ikke ment å være veldig alvorstungt ...
Beklagar at eg skreiv utlegg og ikkje utleggarar, sjølv om eg ikkje ser den store praktiske forskjellen i det. Eg sa heller ikkje at dette var noko feil med utsagnet ditt - berre stilte spørsmål om ikkje det var eit litt vidare tema som blant anna inkluderer eit snev av læring for ferske utleggarar.

Dette tok eg opp sidan eg oppfatta utsagnet
Hannkatten skrev: "Maker Madness" gir jo et ganske klart definert tema til dette eventet, og siden det dreier seg om å feire utleggere, så vil jeg si at du bør prøve å utforme det slik at flest mulig utleggere dukker opp.
til å avgrense temaet til feiring av utlegg/utleggarar. Mao ingen stor sak, men min oppfattelse av event-temaet er altså at det også omfattar læring for ferske utleggarar. Det er sjølvsagt opp til event-arrangør å definere tema og "agenda" for eventet.
Brukeravatar
sveinivar
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 69
Registrert: man 21.10.2013 kl. 20.46
Sted: Bønes

Re: Maker Madness?

Legg inn av sveinivar »

Kjempeide med et slikt event.
Kan jeg be om at vi tar kveldsmøte om vi velger søndag. Barnefamilier (som eksempelvis meg selv :) har gjerne andre aktiviteter på dagene; stevner etc.
sveinivar

Bilde
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Maker Madness?

Legg inn av Oppdagerne »

Kan jo gjøres til et utendørsevent med "feiring" i form av boller, saft, grilling på bål osv :)

Gjerne med en (eller flere parallelløkter) om feks "tips og triks til utlegg av bokser", lage spesielle cacher +++

Er det noen spesiell grunn til at man må gjennomføre et slikt event innendørs? Jeg ser ikke utfordringen med å kunne gjennomføre noe slikt utendørs feks en søndag. Vi driver tross alt med en friluftsaktivitet.

en workshop om feks lære html-koding til å lage gode listinger - er noe som man bør ta inne hvor alle har pc og nett i tillegg til at man har tilgang til projektor
Bilde Bilde
Svar