Fellesturer i sommer

Her kan vi diskutere turer vi har vært på, eller som vi vil planlegge.
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Fellesturer i sommer

Innlegg av brittish »

Hei
MIne andre fritidsaktiviteter tar straks sommerferie, så da tenkte jeg at jeg skulle opprettholde aktivitetsnivået med å komme meg ut på tur minst en ukedag etter jobb. Akkurat det er lettere å holde når man har avtale med andre. Så derfor lurer jeg på om det er noen andre som kunne tenkte seg å være med på tur en gang i uken i sommer. Dette blir ikke som forrige års fellesturer der hovedtransporten var bil, men heller bruk av apostelenes hester i naturen. Hvor turen går hver uke vil avhenge av værmeldingen.

I utgangspunktet har jeg tenkt på onsdager, men tirsdager og torsdager funker nok like bra de fleste ukene. Oppmøte blir typisk 1730, men det vil komme litt an på kjørelengde fra Kokstad. Typisk lengde vil være 1-3 timer i mitt tempo som ikke akkurat er av de raskeste. HVis du liker å løpe opp fjell så bør du ha tålmodighet til å vente på andre.

Gi en lyd hvis dette er av interesse, påmelding på hver tur vil bli på den aktuelle turen inne på cachetur. Gi gjerne innspill på ukedag hvis det er noe som ikke passer.
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Fellesturer i sommer

Innlegg av Hannkatten »

Hei!
Jeg trenger absolutt litt høyere aktivitetsnivå enn jeg har hatt i det siste, og blir gjerne med på flere slike turer.

Vi har cacher som trenger vedlikehold i to turområder, Indre Sædal og Smøråsen. Vi har ikke mye ufunnet i akkurat de to områdene, men tror du har noen ufunnede på Smøråsen i hvert fall. For meg er turen og vedlikeholdet viktigere enn nye funn.

Hvis du oppretter turen på cachetur og angir den som "Offentlig", vil den også dukke opp under "Kommende fellesturer" på geobergen.no. Jeg vil anbefale sterkt å gjøre det, for det har så langt ikke vært laget noen fellesturer i bergensområdet på den måten.

Alle tre dager passer fint for meg.
Bilde
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Fellesturer i sommer

Innlegg av brittish »

Tanken er å bruke cachetur. Men som nevnt så tenker jeg å betemme turmål basert på værmelding, jeg har laget en liste over turer. Smøråsen står på listen, til og med som mulig i regn. Området rundt gløvrevannet står også på listen med Wherigoen som hovedmål.

Noen av turene vil nok noen få flere funn enn andre. Eneste kravet mitt siden jeg arrangerer er at jeg får minst ett funn.
aeldholm
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 146
Registrert: lør 04.10.2014 kl. 0.43

Re: Fellesturer i sommer

Innlegg av aeldholm »

Veldig bra tiltak! Fellesturer er gøy, og jeg har ikke fått cachet så mye i det siste. Jeg har abolutt lyst til å være med. Så får jobb og form avgjøre når jeg kan slenge meg på :)
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Fellesturer i sommer

Innlegg av ArveAnd »

Eg er svært gjerne med dersom det passar - og at det er i eit område som medfører eit nytt funn eller fleire. I
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Fellesturer i sommer

Innlegg av brittish »

Planen er å starte opp på torsdag førstkommende. Men værmeldingene er veldig usikre på om det blir regn eller ikke. Så har ikke tatt avgjørelse på turområde. Hadde håpet det ble opplett og tur til gravdalsfjellet. Ser det an til i morgen
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Fellesturer i sommer

Innlegg av ArveAnd »

Vermeldingen pr nu har adskillig betre ver for onsdagen enn for torsdagen - men det kan nok raskt endres.... Men med Gravdalsfjellet som turmål så er ikkje akkurat den turen så interessant for min del då eg trur eg har samtlege cachar der - inkl 4 FTF'ar saman med Sveinivar. Eg får eventuelt ta meg ein tur på Olsokfjellet og sjå over på/mot dykk andre :)
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Fellesturer i sommer

Innlegg av brittish »

Onsdagen er uaktuell denne uken, da det er det siste o-løpet for vårsesongen. Vi kan selvfølgelig ta den turen som går mot damsgårdsfjellet/olsokfjellet i stedet, jeg hadde bare i hodet mitt denne gravdalsfjellet/viggohytten turen.

Kom gjerne med forslag til turer som er OK i regn. Enten grus/traktorvei evt terreng som ikek er så bratt.

De jeg har på listen så langt som regnalternativer:
Smøråsen
aeldholm sine cacher langs den nye grusveien i langevannet området + evt andre cacher i området.
Raudlien
Tarlebø
Løvstien
multitrailen til kattene (jeg har DNF på de to som ligger lengst vekke)
Brukeravatar
abra
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 104
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 7.25
Sted: Askøy

Re: Fellesturer i sommer

Innlegg av abra »

Vi er gjerne med på noen av turene. Foreløpig ser vi det an til forkjølelsen har gitt seg.
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Fellesturer i sommer

Innlegg av brittish »

Da har jeg bestemt meg for Tarlebø Der bør det være greit å gå også i regn https://cachetur.no/fellestur/715
Svar