Bergen Vest - Banden mm

Her kan vi diskutere turer vi har vært på, eller som vi vil planlegge.
Svar
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Bergen Vest - Banden mm

Innlegg av brittish »

Hei

I det siste har det dukket opp en mengde cacher i Bergen Vest som jeg aldri kommer til å prøve meg på alene. Det er forskjellige gruner til som at jeg ikke har tålmodighet å lete etter umulige cacher alene, liker ikke å lete i boligområder alene, har høydeskrekk etc

Det ar vært diskutert på chatten å arrangere fellestur for å lete etter disse. Jeg tenker at kveldene er lyse fremover så kanskje vi kan ha en repeterende tur der vi leter i noen timer etter de cachen vi blir enige om den kvelden.

Så jeg lurer på om dette kan være en ide eller om folk heller ønsker å dra på en fellestur en helg.

Jeg har laget til en tur på Cachetur, den er laget som kladd og er passordbeskyttet - passordet er: cache. Jeg har laget en kladd fordi den ikke forsvinner når datoen er passert. Usikker på om det funker å dele link til en kladdet tur, men her er ihvertfall linken
https://www.cachetur.no/fellestur/1428

Jeg tenkte å ta første tur på tirsdag 2.juni kl 18 hvis noen vil være med.
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Bergen Vest - Banden mm

Innlegg av ArveAnd »

Som nemnt på chatten er eg med, men først om eit par veker - kanskje andre det ikkje passar for med ein gong også?
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Bergen Vest - Banden mm

Innlegg av brittish »

De som ønsker å være på et slik opplegg som nevnt i første innlegg anbefaler jeg å melde seg på turen på cachetur så tar vi den videre diskusjonen der.
Brukeravatar
thomfre
Bruker
Bruker
Innlegg: 45
Registrert: ons 13.03.2013 kl. 20.21

Re: Bergen Vest - Banden mm

Innlegg av thomfre »

brittish skrev: Jeg har laget til en tur på Cachetur, den er laget som kladd og er passordbeskyttet - passordet er: cache. Jeg har laget en kladd fordi den ikke forsvinner når datoen er passert. Usikker på om det funker å dele link til en kladdet tur, men her er ihvertfall linken
https://www.cachetur.no/fellestur/1428
Null problem å dele en kladd, men det regner jeg med alle har forstått nå ;)
Men, dette er ikke den mest optimale måten å gjøre dette på.
Slik turen brukes nå, anbefaler jeg følgende endringer:
  • Endre datoen så turen avsluttes i januar 2016
  • Fjern markeringen for kladd, da oppdateres cachene dobbelt så ofte
  • Opprett en deltur for hver eneste gang dere skal samles, og legg så den dagens plan inn i den delturen - da får dere lister (som er mer enn halve poenget med cachetur.no) dere kan bruke, med rett statistikk, rutegenerering osv.
  • Meld dere av hovedturen, og meld dere på hver enkelt deltur - da ser dere enkelt hvem som er påmeldt og ikke fra gang til gang
Alternativ to er å opprette en gruppe, og bruke enkle turer.

Dette er selvfølgelig bare min anbefaling, hva dere gjør er helt opp til dere :)
Svar