Earth cachetur - lørdag 30 mai

Her kan vi diskutere turer vi har vært på, eller som vi vil planlegge.
Svar
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Earth cachetur - lørdag 30 mai

Innlegg av brittish »

Hei

Det er kommet mange earthcacher i vårt område det siste året (takk Sveinivar) På lørdag tenkte jeg å ta en Earthcacherunde og finne mange earthcacher på en dag. Jeg har opprettet en tur på cachetur. no Så detaljer kan vi diskutere der for de som vil være med. Jeg tenker oppmøte kl 1030, foreløpig ligger Storavatnet inne som startpunkt men det kan diskuteres.

Siden det er earthcacher så tenker jeg at en ikke skal være for mange på tur siden alle bør være med å studere og resonnere seg frem til svarene og ikke bare få de servert. Derfor har jeg lagt inn en begrensing på 12 stk.

https://www.cachetur.no/fellestur/909
Pandaklanen
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 77
Registrert: tor 20.06.2013 kl. 17.30

Re: Earth cachetur - lørdag 30 mai

Innlegg av Pandaklanen »

Veldig bra initiativ. Jeg hadde laget en nesten tilsvarende rute privat på cachetur, men ikke satt noen dato ennå. Jeg blir helt klart med :D .
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Earth cachetur - lørdag 30 mai

Innlegg av ArveAnd »

Eg skulle veldig gjerne ha vore med på dette, men denne helga passar det ikkje for meg.
Men eg tar gjerne ein tilsvarande tur seinare på sommaren - og kan annonsere det her etterkvart - så evt andre det ikkje passar for no kan bli med seinare.
Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Innlegg: 44
Registrert: søn 04.08.2013 kl. 20.48
Kontakt:

Re: Earth cachetur - lørdag 30 mai

Innlegg av bjoff »

Jeg hadde en "earthcachedag" sist lørdag sammen en liten stabel rogalendinger som var på besøk, og besøkte de fleste av cachene på denne listen i tillegg til et par på Meland.
Kjekke cacher med oppgaver som stort sett er mulig å resonnere seg frem på stedet. Noe som er veldig flott i motsetning til earthcacher som krever høyskole i googling for å kunne besvares.

Tror dette blir en flott tur for de som deltar. :)
Pandaklanen
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 77
Registrert: tor 20.06.2013 kl. 17.30

Re: Earth cachetur - lørdag 30 mai

Innlegg av Pandaklanen »

Det er stor fare for at jeg må melde avbud på lørdag. Får vite det sikkert i morgen formiddag. For min del kan vi gjerne utsette det 2-3 uker og få med flere da :). Neste helg har jeg ikke mulighet.
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Earth cachetur - lørdag 30 mai

Innlegg av brittish »

på grunn av litt sene festligheter i går, her jeg ikke kommet meg ut på denne turen i dag. Tenker å ta runden i morgen, så hvis noen vil henge seg på gi beskjed. Da satser jeg på å komme meg avgårde senest kl 10.
ToiniFTW
Varamedlem
Varamedlem
Innlegg: 185
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 10.10

Re: Earth cachetur - lørdag 30 mai

Innlegg av ToiniFTW »

Ble det noe tur på dere i dag? :)
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Earth cachetur - lørdag 30 mai

Innlegg av brittish »

Jeg har vært på tur i dag og tok 7 stk earthcacher. Prøvde så godt jeg kunne å holde rede på forskjellige bergarter med latinske navn, hvor godt det gikk er jeg heller usikker på, men har nå funnet (på) svar på alle oppgavene. Anbefaler andre å ta turen, men en bør kanskje ha en bedre sekretær enn meg og også lurt å ikke avslutte med den i Biskopshavn - der var det veldig mange begrep å holde rede på, spesielt etter å ha fyllt hodet med mange før det. Utskrift av beskrivelsene er et must.
ToiniFTW
Varamedlem
Varamedlem
Innlegg: 185
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 10.10

Re: Earth cachetur - lørdag 30 mai

Innlegg av ToiniFTW »

Fredrik har forberedt seg på en slik tur ved å printe ut de fleste earthcache-beskrivelser som vi har i en perm til neste gang noen vil ut å leke! :D
Svar