Tur til Dublin og GC43!

Her kan vi diskutere turer vi har vært på, eller som vi vil planlegge.
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av Hannkatten »

Selvsagt! Vi er bare i ferd med å starte diskusjonen, så det er bare å komme med innspill!
Bilde
Brukeravatar
thomfre
Bruker
Bruker
Innlegg: 45
Registrert: ons 13.03.2013 kl. 20.21

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av thomfre »

Hvis det er lov å mene noe om dato, så er påsken ypperlig for vår del - siden vi da allerede har fri...

Ellers, så er jeg åpen for det meste - så lenge jeg får logget GC43 :D
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av ArveAnd »

Her kan eg også tenke meg ein tur! Men litt uklart mhp planlegging og når det passar.... mars/april burde vere mulig - men avhengig av litt andre ting også!
Brukeravatar
kawlii
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 220
Registrert: tor 17.10.2013 kl. 16.50

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av kawlii »

Jeg kunne også tenke meg å være med på en slik tur... Men planlegging er jeg ikke noe god på :roll:
Brukeravatar
Hunnkatten
Kasserer
Kasserer
Innlegg: 129
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 18.41
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av Hunnkatten »

Bør kanskje se på hvilke datoer som passer best for flest av oss som har lyst å dra over.
Eg må personlig innrømma at eg ønsker å unngå påsken, siden eg da helst har lyst å dra på hytta :)
Det kan vel kanskje også være dyrere da, siden flere enn oss har fri. (Lov å håpa)
BildeBilde
Brukeravatar
thomfre
Bruker
Bruker
Innlegg: 45
Registrert: ons 13.03.2013 kl. 20.21

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av thomfre »

Hunnkatten skrev:Det kan vel kanskje også være dyrere da, siden flere enn oss har fri. (Lov å håpa)
Det kan være du har helt rett i!
Men for min del er det dyrere å ta fri når jeg ikke har fri.

Jeg følger med litt her, og ser om det blir datoer som passer oss eller ikke :)
Brukeravatar
harpix
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 66
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 0.18

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av harpix »

Her kan alle som vil slenge seg med! :)

En leiebil i 3 dager vil koste maks 500 per person inkludert drivstoff, andre transportmidler er heller ikke gratis. For meg blir det absurd å ikke tenke leiebil på en tur der jeg antar de aller fleste vil oppsøke de spesielle cachene - og de er vanligvis ikke nanoer nær et busstopp.... Men det er selvsagt mulig å f.eks ha en bilfri dag, der vi cacher sentrumsnært :)

Skulle vi begynt å tenke aktuelle helger? Kom med forslag! Slik jeg ser det nå, kan jeg de aller fleste helger på vårparten, men mai er litt kinkig i min jobb... Dessuten er det kanskje GIGA 16. mai (eller har det blitt avklart hvilket event som får den statusen?) Samtidig er det greit om temperaturen har begynt å stige :)

Forslag: Mot slutten av april, altså rundt lørdagene 18/4 eller 25/4.

Et forslag til: Vi lager etterhvert et turforslag på cachetur.no
Anse dette innlegget som signert.
Brukeravatar
harpix
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 66
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 0.18

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av harpix »

... og hvis noe syntes mitt siste innlegg hadde merkelige moment, skyldes det at jeg ikke så side 2 i tråden før jeg skrev det :D
Anse dette innlegget som signert.
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av brittish »

Jeg er gjerne med på tur. For meg ville nok Mai passe best, men også andre halvdel av April er mulig. Kanskje det beste ville være å sette opp en liste over aktuelle helger og så kan folk melde hvilke som ikke passer, evt så kan noen ta diktatoriske avgjørelser, så får alle andre vurdere om det passer.

Mine syn på andre momenter som er diskutert:
Hvis man skal være på tur fra torsdag til søndag (eller tilsvarende antall dager) så vil både Torsdag og Søndag gå opp i reising. Jeg har ikke vært i Dublin før, så jeg regner med at det ikke er noe problem å slå hel 2-3 dager der. Så jeg kan ikke se det helt store behovet for leiebil. Jeg er nok mer interessert i få sett meg om enn å logge veldig mange cacher.

Når det gjelder overnatting så er nok preferansene forskjellig. Etter ren seng og rent bad så står lokasjon høyt på min liste. Jeg liker å bo i sentrum der jeg kan vandre rundt og se meg om og finne vannhull og spisesteder i grei nærhet til overnatting. Wifi og parkering har mindre interesse. Men hvis det blir tur så kan vel folk bestille overnatting etter egne preferanser og lommebok. Vi skal vel uansett klare å organisere en samlet tur til GC43.

Det viktigste er vel å bestemme en helg så kan man få oversikt over hvem som har anledning å dra og folk kan begynne å se på overnatting og transport.
ToiniFTW
Varamedlem
Varamedlem
Innlegg: 185
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 10.10

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av ToiniFTW »

Toini er ikke veldig glad i å reise med fly men vet at Fredrik sitter og tripper etter å reise en plass. Kanskje dette hadde vært noe for han? Vi følger jevnt og trutt med på oppdatering. :)
Svar