Tur til Dublin og GC43!

Her kan vi diskutere turer vi har vært på, eller som vi vil planlegge.
Brukeravatar
harpix
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 66
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 0.18

Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av harpix »

Under GIGAen i München kom det frem et forlag om en langweekend i Dublin, med funn av GC43 - europas eldste geocache - som hovedmål. Setter i gang en tråd på dette, det er på tide å planlegge en vårtur nå :)

Per nu er det mulig å reise med SAS for rundt 1200 t/r i mars og april, avhengig av når man reiser får man best priser med utreise torsdag og hjemreise mandag eller ut lørdag og hjem tirsdag. Alle flygninger går om Oslo.

Kjør debatt! :)
Anse dette innlegget som signert.
Brukeravatar
Hunnkatten
Kasserer
Kasserer
Innlegg: 129
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 18.41
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av Hunnkatten »

Ser ut som hotell for to personer kan fåes ned i 1200-1300 for det antallet netter.
Sjølsagt litt avhengig av kor fancy hotell ein ønsker, eg tenker at det viktigaste er rein seng, frokost og gratis wifi [emoji4]
BildeBilde
Brukeravatar
harpix
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 66
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 0.18

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av harpix »

Hunnkatten skrev:Ser ut som hotell for to personer kan fåes ned i 1200-1300 for det antallet netter.
Sjølsagt litt avhengig av kor fancy hotell ein ønsker, eg tenker at det viktigaste er rein seng, frokost og gratis wifi [emoji4]
Støttes, samt parkeringsplass for leiebil :)
Anse dette innlegget som signert.
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av Hannkatten »

Det trenger heller ikke være hotell. B&B er det mange av. Jeg har bodd tilsammen 2 måneder på dette:
http://www.brookvilleguesthouse.com/
Akkurat dette er kanskje litt "upscale" (Microsoft betalte :D ), men det er etter mitt syn mye triveligere med B&B enn hotell.
Bilde
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av brittish »

Ville også sjekket British Airways, da slipper man å reise om Oslo hjem igjen, (les: slipper å ta ut bagasjen før Flesland). Et kjapt søk på tilfeldig helg i mai gir en pris på rundt 1500.
Mr.Jacobsen
Bruker
Bruker
Innlegg: 25
Registrert: lør 13.09.2014 kl. 9.33

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av Mr.Jacobsen »

harpix skrev:
Hunnkatten skrev:Ser ut som hotell for to personer kan fåes ned i 1200-1300 for det antallet netter.
Sjølsagt litt avhengig av kor fancy hotell ein ønsker, eg tenker at det viktigaste er rein seng, frokost og gratis wifi [emoji4]
Støttes, samt parkeringsplass for leiebil :)
Når jeg var imDublin brukte jeg offentlige kommunikasjonsmidler. Man trenger ikke leiebil
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av Hannkatten »

Nei, man *trenger* det ikke, men det gir en mye større frihet. Det kommer jo litt an på hva slags cachetur vi legger opp til. Uten bil er vi i praksis bundet til Dart og Luas, tverrforbindelser med buss har jeg dårlige erfaringer med. Det er Irland vi snakker om her...

Men det går også an å legge opp til å ha leiebil bare en del av tiden. Jeg har dessuten erfaring med å kjøre med rattet på feil side, på det som er riktig side av veien i den byen ;-)
Bilde
Mr.Jacobsen
Bruker
Bruker
Innlegg: 25
Registrert: lør 13.09.2014 kl. 9.33

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av Mr.Jacobsen »

Det er klart. Men for meg og de jeg var med, fungerte det utmerket med tog, trikk og buss
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av Hannkatten »

Det forstod vi....
Bilde
Brukeravatar
thomfre
Bruker
Bruker
Innlegg: 45
Registrert: ons 13.03.2013 kl. 20.21

Re: Tur til Dublin og GC43!

Innlegg av thomfre »

GC43 står høyt på min ønskeliste også! Er det mulig å få slenge seg med (om datoene passer oss)? :)
Svar