Fellestur til Hordaland Rundt?

Her kan vi diskutere turer vi har vært på, eller som vi vil planlegge.
Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Innlegg: 44
Registrert: søn 04.08.2013 kl. 20.48
Kontakt:

Fellestur til Hordaland Rundt?

Legg inn av bjoff »

Etter at jeg sist høst kvalifiserte meg for utfordringen Hordaland Rundt har koordinatene ligget der de er og flirt til meg med jevne og ujevne mellomrom.

Nå som det etterhvert er sommer er det kanskje på tide å vurdere å få logget denne cachen, og jeg lurer derfor på om det er flere som er kvalifisert og vil være med på dette en helg i juli måned.
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Fellestur til Hordaland Rundt?

Legg inn av Oppdagerne »

Har noen kommuner igjen, men blir gjerne med
Bilde Bilde
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Fellestur til Hordaland Rundt?

Legg inn av ArveAnd »

Har vore kvalifisert for denne nokre år no... men ikkje tatt turen til nullpkt enda. Blir gjerne med dersom det skulle passe seg slik.
Dersom eg les rett så går det ikkje ruteforbindelse til staden lenger... så ein må evt chartre ein tur.... hm..
Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Innlegg: 44
Registrert: søn 04.08.2013 kl. 20.48
Kontakt:

Re: Fellestur til Hordaland Rundt?

Legg inn av bjoff »

Hmm, det ser ut som AA har ganske rett. Denne turen krever da tydeligvis mer planlegging.
Chartre en tur, leie et egnet fremkomstmiddel en god mil unna, gå på føttene 13km hver vei med store høydeforskjeller.

Det kan bli en spennende tur..... :)
Janot2
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 51
Registrert: lør 04.01.2014 kl. 13.29

Re: Fellestur til Hordaland Rundt?

Legg inn av Janot2 »

Uten at jeg vet hvor den er så tenker jeg fort her at egnet fremkomstmiddel må være helikopter ;)
Revinnen
Bruker
Bruker
Innlegg: 41
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 22.15
Sted: Fana

Re: Fellestur til Hordaland Rundt?

Legg inn av Revinnen »

Vi kan også godt tenke oss å være med, men mangler "et par" kommuner. Juli er sånn sett kanskje litt tidlig for oss. Men om båt må chartres er det nok en fordel med flere nick ja. Tror Abra og OlaA gikk over fjellet når de tok den.

Vet sånn ca hvor den ligger...
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Fellestur til Hordaland Rundt?

Legg inn av olea »

Jeg lånte en gummibåt med en 6 HK påhengsmotor i forbindelse med FTF-ekspedisjonen til GCYY48. Gummibåten ble blåst opp på kaien, og den opplysningen kaster kanskje lys over loggen til abra

Tre år senere var jeg tilbake for at sunroad skulle få logget denne cachen. Da dro vi inn med skyssbåten, og feiret fullføringen av Hordaland Rundt med en bedre middag på det lokale gjestetunet.

Jeg har flere ganger tenkt på at jeg gjerne skulle ta turen til finaleplassen nok en gang. Da ville jeg gått til fots over fjellet, og overnattet på nærmeste turistforeningshytte, før jeg gikk ned i dalen, spiste middag på gjestetunet, og tok skyssbåten tilbake til riksveinettet. Veldig synd at gjestetunet har lagt ned driften, og skyssbåten har sluttet med rutetrafikk. Begge deler var en del av turist-Norge på sitt beste.

Skal man nå finne finaleboksen, er det to alternativer som peker seg ut. Det ene er å gjøre noe lignende det vi gjorde på FTF-ekspedisjonen. Det andre er å ta turen over fjellet – gjerne med overnatting på nærmeste turistforeningshytte. Hytten er jo en opplevelse i seg selv, og der er det også en cache :)
Brukeravatar
harpix
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 66
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 0.18

Re: Fellestur til Hordaland Rundt?

Legg inn av harpix »

Jeg mangler et par kommuner, men har denne på programmet for sommeren - dog antagelig ikke før august... Da har tanken min hele tiden hvert fjellveien, det er en god tur men ikke umennelskelig om man tar turisthyttene på veien i bruk. Jeg er absolutt med på en felles ekspedisjon, om det nå blir enten sånn eller slik, så fremt jeg kvalifiserer meg før avreise ;)
Anse dette innlegget som signert.
scaniacruiser
Bruker
Bruker
Innlegg: 37
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 23.47

Re: Fellestur til Hordaland Rundt?

Legg inn av scaniacruiser »

Har også "noen" igjen, men det skal ikke hindre meg i å logge i boksen.... En fellestur er jeg med på! August høres ut som et bra alternativ.... :)
Lille My
Sekretær
Sekretær
Innlegg: 15
Registrert: tor 01.08.2013 kl. 22.36

Re: Fellestur til Hordaland Rundt?

Legg inn av Lille My »

Jeg mangler ikke så mange kommuner jeg heller så kan kanskje være med på tur jeg og.
Svar