Hvilke kommunikasjonsformer foretrekker du?

"Hovedforumet" hvor vi diskuterer alt som ikke passer i andre spesialfora.
Svar

Hvilken kommunikasjonsmåte foretrekker du som geocacher?

Avstemmingen ble avsluttet den søn 15.12.2013 kl. 18.50

Lokale nettsteder/forum/chat
8
24%
Lokale nettsteder/forum/chat
8
24%
Lokale nettsteder/forum/chat
8
24%
Nasjonale nettsteder/forum/chat
1
3%
Nasjonale nettsteder/forum/chat
1
3%
Nasjonale nettsteder/forum/chat
1
3%
Internasjonale nettsteder/forum/chat
1
3%
Internasjonale nettsteder/forum/chat
1
3%
Internasjonale nettsteder/forum/chat
1
3%
Facebook
1
3%
Facebook
1
3%
Facebook
1
3%
Twitter
0
Ingen stemmer
Twitter
0
Ingen stemmer
Twitter
0
Ingen stemmer
 
Stemmer totalt: 33

Brukeravatar
GadgetCats
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Registrert: ons 26.09.2012 kl. 12.06
Sted: Bergen
Kontakt:

Hvilke kommunikasjonsformer foretrekker du?

Legg inn av GadgetCats »

Det er etter hvert en god del geocaching-fora rundt om i landet. Felles for de fleste, er at de er lokale.

Vi er jo tross alt et lite miljø, også i nasjonal sammenheng.

Hvorfor tror dere at så mange velger mer lokale løsninger enn f.eks. gcinfo.no?
BildeBilde
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Hvilke kommunikasjonsformer foretrekker du?

Legg inn av ArveAnd »

Litt synsing mhp lokale vs nasjonale fora:

Av nasjonale forum er det vel gcinfo det er naturleg å trekke fram (det var andre før det). Det store problemet etter mitt syn er den til tider svært krasse tonen i diskusjonane. Dette har vore roleg dei siste par åra...pga lav aktivitet? Eg trur denne krasse tonen som var på gcinfo, og i liten grad i lokale fora, skuldast at folk/nicka der ikkje kjenner kvarandre og heller aldri har møtt kvarandre. Det er mykje lettare å "angripe" nokon du ikkje veit kven er, samtidig så er det også veldig lett å misforstå det som blir sagt av folk du ikkje kjenner.

I lokale fora så har folk ofte møtt kvarandre, og møtes ofte på event/cachejakt, og derfor blir det ein lettare tone.

Trur eg då.


Personleg har eg også opplevd andre "moment" tilknytta gcinfo som ikkje egnar seg på trykk i ope forum.
ToiniFTW
Varamedlem
Varamedlem
Innlegg: 185
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 10.10

Re: Hvilke kommunikasjonsformer foretrekker du?

Legg inn av ToiniFTW »

Enig med ArveAnd når det gjelder stemningen. Nå har ikke vi brukt gcinfo.no så mye da. Men er vel lett å bli tastaturtøff og slenge kommentarer, rasjonelt og virke slem eller irrasjonelt og bare virke sint/frekk uten kanskje at det var det man skulle frem til.

Hvis man har møtt hverandre som skriver er det vel lettere å forstå det han/hun skriver og også lettere å spøke og ha det morsomt uten at noen skal ta det feil opp og bli småfurten. Og det gir vel en bedre tone på generelt basis.

Vi liker facebook i forhold til at da "popper" det opp om noen har skrevet i innlegg du har skrevet i..vet ikke om det samme gjelder her. Plutselig så har samtalen på forum gått i flere timer på et emne som du gjerne ville vært med i..da er det ikke alltid så lett å følge med.
Brukeravatar
GadgetCats
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Registrert: ons 26.09.2012 kl. 12.06
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvilke kommunikasjonsformer foretrekker du?

Legg inn av GadgetCats »

ToiFre skrev:Vi liker facebook i forhold til at da "popper" det opp om noen har skrevet i innlegg du har skrevet i..vet ikke om det samme gjelder her.
Ikke helt automatisk, men når du skriver innlegg, kan du hake av for "Send meg en e-post når svar er postet". Litt dårlig oversettelse (skal fikse det), men da får man altså mail ved aktivitet i den tråden.

Det er også en atom-feed på http://forum.geobergen.no/feed.php - men jeg har ikke fått verifisert at den fungerer ennå. Kan legge til mulighet for RSS feed også, hvis det er ønskelig. I tillegg er planen å legge til støtte for TapaTalk hvis bruken av forumet tilsier det.
BildeBilde
ToiniFTW
Varamedlem
Varamedlem
Innlegg: 185
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 10.10

Re: Hvilke kommunikasjonsformer foretrekker du?

Legg inn av ToiniFTW »

Kult! Da er det lettere å følge med! :D
Svar