Julestri(l) 2017

"Hovedforumet" hvor vi diskuterer alt som ikke passer i andre spesialfora.
aeldholm
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 146
Registrert: lør 04.10.2014 kl. 0.43

Re: Julestri(l) 2017

Legg inn av aeldholm »

Det er flott hvis vi klarer å fylle kalenderen. Janot2: Har du en som er så klar at den kan dekke 4.desember?
D_Leslie_A
Bruker
Bruker
Innlegg: 43
Registrert: ons 05.03.2014 kl. 20.45

Re: Julestri(l) 2017

Legg inn av D_Leslie_A »

Om ikke alle hullene blir tettet, tar da geobergen affære med å fylle inn de gjenværende for å få gjennomført årets kalender? (nysgjerrig) For på et tidspunkt blir det evt for sent i å få kalenderen til om ikke!
Trohelland
Juniorbruker
Juniorbruker
Innlegg: 13
Registrert: fre 19.02.2016 kl. 14.13

Re: Julestri(l) 2017

Legg inn av Trohelland »

fredag 1.: Kro8
lørdag 2.:Janot2
søndag 3.: Oss to
mandag 4.:
tirsdag 5.: Trohelland
onsdag 6.:sveinivar
torsdag 7.: GCjegerne
fredag 8.:
lørdag 9.:
søndag 10.:
mandag 11.:
tirsdag 12.: abra
onsdag 13.:
torsdag 14.:
fredag 15.:
lørdag 16.:
søndag 17.: GadgetCats
mandag 18.:
tirsdag 19.:
onsdag 20.:
torsdag 21.: aeldholm
fredag 22.: ArveAnd
lørdag 23.:
søndag 24.:

Vi begynner med 5 Desember. den blir sendt inn i dag
Janot2
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 51
Registrert: lør 04.01.2014 kl. 13.29

Re: Julestri(l) 2017

Legg inn av Janot2 »

Da er det siste frist for å sende inn for mandag 4/12, så da tar jeg denne også for å holde kalenderen i "drift". Håper at det er noen flere som dukker opp etter hvert!

fredag 1.: Kro8
lørdag 2.: Janot2
søndag 3.: Oss to
mandag 4.: Janot2
tirsdag 5.: Trohelland
onsdag 6.:sveinivar
torsdag 7.: GCjegerne
fredag 8.:
lørdag 9.:
søndag 10.:
mandag 11.:
tirsdag 12.: abra
onsdag 13.:
torsdag 14.:
fredag 15.:
lørdag 16.:
søndag 17.: GadgetCats
mandag 18.:
tirsdag 19.:
onsdag 20.:
torsdag 21.: aeldholm
fredag 22.: ArveAnd
lørdag 23.:
søndag 24.:
Janot2
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 51
Registrert: lør 04.01.2014 kl. 13.29

Re: Julestri(l) 2017

Legg inn av Janot2 »

D_Leslie_A skrev: man 20.11.2017 kl. 0.27 Om ikke alle hullene blir tettet, tar da geobergen affære med å fylle inn de gjenværende for å få gjennomført årets kalender? (nysgjerrig) For på et tidspunkt blir det evt for sent i å få kalenderen til om ikke!
Ser vel egentlig ikke at det er geobergen som skal ta det ansvaret, det hviler jo for så vidt på oss alle - geocaching er jo en eneste stor dugnadshobby, så etter min mening så kan vel ikke geobergen gjøre noe annet enn å oppfordre cachere til å ta sin del av dugnaden for å få til advenstcachingen. :D

Så det første du bør gjøre er å melde inn hvilken dato du tar deg av og deretter så bør du også oppfordre andre cachere til å gjøre det samme :D, om alle gjør dette så er kalenderen snart full :D
D_Leslie_A
Bruker
Bruker
Innlegg: 43
Registrert: ons 05.03.2014 kl. 20.45

Re: Julestri(l) 2017

Legg inn av D_Leslie_A »

Det er geobergen som er cacheforeningen i Bergen og omegn. Det er de som år etter år ha gått ut for å prøve å arrangere dette, oppfordre til dette, legge til rette for dette. Og ikke før sveinivar spurte 9nov ble det gjort noe. Skal en kalle det lovlig sent? Og med en noe "utdødende"/stille forening som har virket en hel del mindre aktiv ville jeg se det som "normalt" eller en ekstra push fra deres side i å vise at de vil videre eller fortsette med foreningen, og dermed evt gjøre det slik om det ser ut til at julestrilen blir vanskelig å få til iår. Ka tischen har en ikke sett mye til for å samle cachemiljøet i Bergen? Selve geobergen renner vel heller ikke over med aktivitet? Men å få til en julestril iår igjen vil gjerne selvsagt hjelpe på miljøet, fått til treff, hygge og få ting til å lettere gå sin gange videre. Just saying, men forventer ingentingen! Om jeg jobber med noe i kulissene er ikke andre kjent, men så får vi se hva en evt får til for så å velge seg en dato.
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Julestri(l) 2017

Legg inn av brittish »

Hei, jeg har litt mye andre greier som foregår, og sliter litt med å komme på en god ide og få tid til å legge ut en cache. Så jeg lurer på om det er OK å holde et event som en luke - altså ingen fysisk cache den dagen. Ser at det kan bli litt kjedelig hvis alle gjør det, men er en mulighet for meg å tette et hull.
Brukeravatar
sveinivar
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 69
Registrert: man 21.10.2013 kl. 20.46
Sted: Bønes

Re: Julestri(l) 2017

Legg inn av sveinivar »

Jeg mener at Event er en meget god ide, hyggelig samt at det tetter jo en luke.
sveinivar

Bilde
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Julestri(l) 2017

Legg inn av ArveAnd »

D_Leslie_A skrev: ons 22.11.2017 kl. 14.41 Det er geobergen som er cacheforeningen i Bergen og omegn. Det er de som år etter år ha gått ut for å prøve å arrangere dette, oppfordre til dette, legge til rette for dette. Og ikke før sveinivar spurte 9nov ble det gjort noe. Skal en kalle det lovlig sent? Og med en noe "utdødende"/stille forening som har virket en hel del mindre aktiv ville jeg se det som "normalt" eller en ekstra push fra deres side i å vise at de vil videre eller fortsette med foreningen, og dermed evt gjøre det slik om det ser ut til at julestrilen blir vanskelig å få til iår. Ka tischen har en ikke sett mye til for å samle cachemiljøet i Bergen? Selve geobergen renner vel heller ikke over med aktivitet? Men å få til en julestril iår igjen vil gjerne selvsagt hjelpe på miljøet, fått til treff, hygge og få ting til å lettere gå sin gange videre. Just saying, men forventer ingentingen! Om jeg jobber med noe i kulissene er ikke andre kjent, men så får vi se hva en evt får til for så å velge seg en dato.
Slik som eg ser det, som "menig" medlem av GeoBergen, så har ikkje GeoBergen noko ekstra ansvar for Julestril-kalendar utover å legge til rette - med internettsida/forum - for gjennomføring av adventskalendaren. Dette er også i tråd med hovedformålet til GeoBergen som er: Foreningen skal eie og sørge for driften av et nettsted for foreningen.

Ansvaret for å få gjennomført ein adventskalendar er fullt og heilt opp til geocacharane i området, og slik har det alltid vore - også lenge før GeoBergen si tid. Eg for min del var med og hadde utlegg i adventskalendar første gang i 2008, altså 5 år før GeoBergen såg dagens lys.

Så vidt eg kan sjå så har GeoBergen også i år hatt dei vanlege arrangementa sine; nemleg Cito på våren og Halloween-event. I tillegg også eit flott arrangement med GIFF. Så frå foreningen si side er aktivitetsnivået det samme, eller faktisk større.

Ka e'tisch savnar eg også - men det har altså ikkje vore gjennomført i GeoBergen sin regi.

Når alt dette er kommentart og sagt så håpar eg sjølvsagt på ein fullstendig kalendar; og oppfordrar dei som har mulighet til å bidra! Eit event må vere fullgodt slik eg ser det - det er jo det å møtast som er den artigaste delen med kalendar-tida!
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Julestri(l) 2017

Legg inn av Hannkatten »

D_Leslie_A skrev: ons 22.11.2017 kl. 14.41 Det er geobergen som er cacheforeningen i Bergen og omegn. Det er de som år etter år ha gått ut for å prøve å arrangere dette, oppfordre til dette, legge til rette for dette. Og ikke før sveinivar spurte 9nov ble det gjort noe. Skal en kalle det lovlig sent?
Ja, det må du gjerne gjøre. GeoBergen har aldri hatt noen annen befatning med adventscachingen enn å legge til rette for den. Flere av oss som startet foreningen, mente og mener fortsatt at foreningen ikke skal arrangere for mye - men kanskje heller de litt større tingene.
D_Leslie_A skrev: ons 22.11.2017 kl. 14.41Og med en noe "utdødende"/stille forening som har virket en hel del mindre aktiv ville jeg se det som "normalt" eller en ekstra push fra deres side i å vise at de vil videre eller fortsette med foreningen, og dermed evt gjøre det slik om det ser ut til at julestrilen blir vanskelig å få til iår.
Det er helt korrekt at foreningen har vært mindre synlig i år enn tidligere. Dette har helt klart sammenheng med at geocachingaktiviteten generelt i bergensområdet er svært lav i år. I tillegg er det svært få medlemmer som engasjerer seg i foreningen, og det er begrenset hva styret kan få til alene. Utleggene i adventskalenderen må lokale cachere uansett stå for - å la en demokratisk forening eie cacher mener jeg er å be om trøbbel, ettersom ansvaret for cachene pulveriseres.
D_Leslie_A skrev: ons 22.11.2017 kl. 14.41Ka tischen har en ikke sett mye til for å samle cachemiljøet i Bergen?
Ka e' Tisch er en eventserie som ble startet av GadgetCats i 2011, og som har gått litt på rundgang. GadgetCats har arrangert 13 av så langt 33 eventer. Det eneste i 2017 så langt, var i mai. Vi har ikke hatt overskudd til å få det til flere ganger i år, og ingen har kontaktet oss om å få arrangere - noe vi herved oppfordrer til.
D_Leslie_A skrev: ons 22.11.2017 kl. 14.41Selve geobergen renner vel heller ikke over med aktivitet? Men å få til en julestril iår igjen vil gjerne selvsagt hjelpe på miljøet, fått til treff, hygge og få ting til å lettere gå sin gange videre. Just saying, men forventer ingentingen! Om jeg jobber med noe i kulissene er ikke andre kjent, men så får vi se hva en evt får til for så å velge seg en dato.
Aktiviteten i GeoBergen gjenspeiler godt aktiviteten i miljøet ellers. Foreningens styre gjør også ting som ikke-medlemmer ikke nødvendigvis ser eller vet om. Mye av aktiviteten de siste par årene har dreid seg om å kurse og informere, i håp om at det hjelper på rekrutteringen til hobbyen vår. Medlemmer kan se hva vi gjør i årsmeldingene.

En Julstri(l)-kalender blir det jo i år også - om den blir med 24 luker gjenstår å se :)
Bilde
Svar