Solbakkefjellet Rundt

"Hovedforumet" hvor vi diskuterer alt som ikke passer i andre spesialfora.
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av Hannkatten »

Da det nylig kom en arkiveringsmelding om en av SR-cachene, tok jeg en liten opptelling. Det er nå fire hull i PT-en, nr. 11, 14, 39 og 41. Det er to CO-er. I tillegg er det sannsynlig at 33, 40, 61 og 76 er borte. Det kan se ut som flere av CO-ene er inaktive og bare arkiverer når det oppstår problemer.

Har denne PT-en utspilt sin rolle? Skal vi prøve å holde den komplett, eller skal vi legge opp til en avvikling? Å la den "råtne bort" synes jeg er en dårlig idé, siden ingen av enkeltcachene er spesielt attraktive - det er jo helheten som er poenget.
Bilde
Brukeravatar
sveinivar
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 69
Registrert: man 21.10.2013 kl. 20.46
Sted: Bønes

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av sveinivar »

Hva med å vedlikeholde trailen med et fellesnick som geobergen e.l. på lik linje som Grenlandsmafiaen, Olav Digre (Østfold) eller Vestfold Vikings ? På den måten øker gleden for alle da vi kan alle logge nye cacher og vedlikeholdsbyrden blir mer fordelt.

Jeg foreslår også at alle cacher som forsvinner blir erstattet med ny cache med ny GC kode slik at det blir nye cacher og logge.

en ide ?
sveinivar

Bilde
Brukeravatar
kawlii
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 220
Registrert: tor 17.10.2013 kl. 16.50

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av kawlii »

Synes det er utrolig kjedelig at cacher arkiveres før dette er diskutert med resten av gjengen. Denne runden er vel en av Bergen's mest omtalte "to-do-greie) (etter hva jeg har hørt rundt om i landet), så det er kjedelig om den går i arkivet, og ekstra kjedelig at det er huller rundt i løypen.
Er det en idé å prøve å få inn nye CO'er? (Jeg har 4-5 cacher som jeg gjerne ville adoptert bort, om noen vil være med).
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av ArveAnd »

Eg håpar at Solbakkefjellet rundt kan leve vidare i ein eller anna form. Kva som er beste løysing veit eg ikkje, men eg har mest tru på å få aktive CO'er på bana for å ta over hull/kommende hull. Løysinga til SveinIvar er også ein mulighet, men eg er redd at oppgava då fell på nokre få enkeltindivid i GeoBergen - og at foreningen bør prioritere eventer og ikkje utlegg/vedlikehold av cachar.

Eg skulle sjølvsagt gjerne sagt at eg var villig til å ta fleire cachar her... men vi har pr i dag 10 stykker lengst inne - og dermed lengst veg for å gjere vedlikehold - så eg håpar at det er nokre andre som kan ta ansvar.
Brukeravatar
sveinivar
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 69
Registrert: man 21.10.2013 kl. 20.46
Sted: Bønes

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av sveinivar »

Fra mitt stådsted er det mye lettere å legge ut og vedlikeholde trailen om dette kan gjøres i geobergen sitt nick da jeg da kan også logge cachene.

Jeg og sikkert mange med meg har nok vedlikehold på egne cacher så det at man kan logge de som funn gjør dette mer attraktivt. Merk - dette er prosedyren man benytter i andre deler av landet hvor de har godt vedlikeholdte og varige trailer.

sveinivar
sveinivar

Bilde
Trohelland
Juniorbruker
Juniorbruker
Innlegg: 13
Registrert: fre 19.02.2016 kl. 14.13

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av Trohelland »

Vi har hatt glede av denne trailen og kan være interessert i å ta ansvar for noen av cachene.
Trohelland
Fru Midtun
Bruker
Bruker
Innlegg: 48
Registrert: tor 20.06.2013 kl. 11.46

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av Fru Midtun »

Nytt kapittel i Solbakkefjellet rundt: Jeg må arkivere eller adoptere bort en del av cachene mine. Blant annet gjelder dette noen i SolbakkePTen. Dersom det er noen som har lyst og anledning til å overta dem, gi meg en lyd innen 10. mai :-) Det gjelder følgende cacher:
GC5E7D5 SR #020 - Solbakkefjellet rundt
GC5E7DN SR #021 - Solbakkefjellet rundt
GC5D3AP SR #023 - Solbakkefjellet rundt
GC5E7EA SR #024 - Solbakkefjellet rundt
GC5E7ET SR #025 - Solbakkefjellet rundt
GC5D3QC SR #026 - Solbakkefjellet rundt

Disse legges i tillegg ut i et eget innlegg som også omhandler de andre cachene mine som må arkiveres eller adopteres bort.
Brukeravatar
sveinivar
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 69
Registrert: man 21.10.2013 kl. 20.46
Sted: Bønes

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av sveinivar »

Hvorfor ikke arkivere de. Da kan det bli lagt ut nye cacher med nytt GC nummer vi kan logge.
sveinivar

Bilde
jwalldal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Registrert: søn 24.05.2015 kl. 3.32

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av jwalldal »

Er litt sjelden innom forumet ser jeg. :D

Jeg er CO for #22 (GC4D99X, adoptert) og #26 (GC6HJHF, lagt ut i 2016), så kan kanskje tette hullene som er der nå, hvis det er interessant for dere andre. Hvis ikke noen allerede har begynt å planlegge noe altså. Det gjelder #20, #21, #23, #24, #25. Det er synd at det er så store hull nå.

Nå har jeg ikke vært der så ofte, så må nok en tur å sjekke ut hvor det lar seg gjøre å legge ut noe der.
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Solbakkefjellet Rundt

Innlegg av ArveAnd »

Høyres veldig bra ut dersom du kan erstatte hola i området rundt dine cachar ja. Har ikkje høyrt om andre som planlegg noko i alle fall.
Svar