Hvordan logger du?

"Hovedforumet" hvor vi diskuterer alt som ikke passer i andre spesialfora.
Svar

Hvordan logger du online?

Jeg markerer funnet på GPS-en og logger via geocaching.com når jeg kommer hjem
12
52%
Jeg markerer funnet på GPS-en og logger via GSAK når jeg kommer hjem
7
30%
Jeg bruker appen og markerer funnet der, og logger fra datamaskinen når jeg kommer hjem
1
4%
Jeg bruker appen og logger mens jeg fortsatt er på tur
2
9%
Logger online? For meg er turen det viktigste
1
4%
 
Stemmer totalt: 23

Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Hvordan logger du?

Legg inn av Hannkatten »

En uhøytidelig, liten undersøkelse om hvordan geocachere logger funnene sine.
Bilde
Lenxx
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: tor 14.01.2016 kl. 20.47

Re: Hvordan logger du?

Legg inn av Lenxx »

Jeg har gjort litt forskjellig, og har forstått at en av måtene jeg logger på, har skapt litt irritasjon omkring :| Når eg har logget kun enten punktum eller tftc, for så å redigere loggen igjen når jeg kommer frem på en pc. Nå har jeg lært at man kan lagre et funn på appen (og på Mr Garman) uten å logge, så da forsøker jeg det istedet, og håper på jeg ikke skaper mer frustrasjon med min novisetilværelse enn nøvendig :lol:
Men bare sånn for å ha sagt det, så er ikke jeg fremmed for å ta imot råd fra de mer erfarne på pm om jeg roter det til innimellom. Det setter jeg bare pris på, så lenge jeg ikke blir hudflettet :)
Brukeravatar
kawlii
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 220
Registrert: tor 17.10.2013 kl. 16.50

Re: Hvordan logger du?

Legg inn av kawlii »

Det er så mange meninger om hvordan man bør logge, og ikke minst hvordan man IKKE bør logge..
Og på facebook (hvor den diskusjonen ofte er oppe) så er det alltid like mange meninger som det er medlemmer i gruppen.
Om du synes det er greiest å logge med . eller tftc så gjør det ikke meg noe om du gjør det der og da, men jeg nekter ikke for at jeg setter pris på om du endrer de når du kommer hjem :) Det er alltid mye kjekkere å lese noen ord (eller flere), enn punktum.
Lenxx
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: tor 14.01.2016 kl. 20.47

Re: Hvordan logger du?

Legg inn av Lenxx »

Jeg synes det er kjekkest med litt lengre og morsomme logger selv, derfor har det ikke vært så lett for meg å logge hele ute i felten på mobilen... Og etter en mindre insident (drypp) for noen år siden, så sliter jeg innimellom med korttidshukommelsen. Derfor var det så greit å kunne logge midlertidig bare så jeg fant igjen hvilke cacher jeg hadde besøkt når jeg kom hjem :) Jeg har noken få tftc på samvittigheten, men jeg kommer ikke til å bare logge et punktum uten å editere :P Til det er jeg for glad i å skrive og skravle ;)
Brukeravatar
kawlii
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 220
Registrert: tor 17.10.2013 kl. 16.50

Re: Hvordan logger du?

Legg inn av kawlii »

Det skjønner jeg kjempe godt.. Sliter med den biten jeg også så jeg har gått over til å sortsett alltid bruke GPS, og logger alltid når jeg kommer hjem :)
Glad i å skravle og skrive sier du? Velkommen i gjengen! Har du vært med på noe eventer enda? (Det er veeeeldig sosialt og gøy)! :D
Lenxx
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: tor 14.01.2016 kl. 20.47

Re: Hvordan logger du?

Legg inn av Lenxx »

Ja, jeg var med på event 29. februar på Nesttun :) Men kom litt seint da jeg rotet med tidspunktet (hvadda dårlig korttidsminne :lol: ) så vi kom når resten hadde fått satt seg og allerede var begynt å spise. Men vi pratet med endel, og var heldig med hyggelige folk der vi fant plass, så jeg tør nok komme en annen gang også :D
Svar