Sofacacher?

"Hovedforumet" hvor vi diskuterer alt som ikke passer i andre spesialfora.
Brukeravatar
abra
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 104
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 7.25
Sted: Askøy

Re: Sofacacher?

Legg inn av abra »

Jeg har nå fått bekreftet at det ikke er hans nick i Kollevåg-cachen. På den annen side regner jeg det for sikkert at han har lagt inn 5 TB'er i Den Nakne Sannhet lenger ute selv om han ikke har logget funn på denne cachen (bildet i noten er derfra). Stranden får jeg ikke sjekket, for den var borte vekk i dag.

Som olea sier lurer har i grunnen bare seg selv, så jeg lar det bli med dette :roll:.
Revinnen
Bruker
Bruker
Innlegg: 41
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 22.15
Sted: Fana

Re: Sofacacher?

Legg inn av Revinnen »

Vi skal sjekke "Sentralt i Fana", for det er litt rart om han ikke har tatt noen av de andre cachene rett rundt og så reist helt ut dit bare for å ta den. Det er jo ikke noe spesiell D/T kombo på den en gang...
Brukeravatar
abra
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 104
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 7.25
Sted: Askøy

Re: Sofacacher?

Legg inn av abra »

At han har logget cacher i Kollevåg er kanskje ikke så rart. Akkurat disse dagene (28.6 - 2. 7) var det Militært VM i Seiling med deltagere fra mange land og med utgangspunkt i Askøy Seilsportsenter. Askøy Seilsportsenter ligger "vegg i vegg" med Kollevåg og det er ikke mer enn noen minutters gange frem til parkeringsplassen til friluftsområdet.

Sailhard er tydeligvis en mann med seiling som interesse. Profilbildet på GC.com er av en mann som seiler en katamaran (nesten på høykant :D ). http://www.geocaching.com/profile/?guid ... ff0660a729.

Så uten å vite noe som helst har vi lagt sammen to og to. Tror vi har fått fire, men kanskje det bare blir tre? Kven kveit :o

Og her er lenken til mesterskapet om noen skulle være interessert http://www.championship.no/.
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Sofacacher?

Legg inn av ArveAnd »

Har ikkje fått sjekka våre cachar enda.

Men på dagens cachetur på Askøy fann eg denne cachen:
http://coord.info/GC49FFN Svartevatnet.

Sailhard har logga online som funn 25.juni, ingen spor i den fysiske loggen etter signatur til hverken han eller nokon andre i det aktuelle tidsperiode.

Så ja, dette er nok ein sofacachar. Kor stort omfanget er veit han vel berre sjølv.
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Sofacacher?

Legg inn av ArveAnd »

I dag tok vi turen for å sjekke cachane våre på Solbakkefjellet mhp denne cacharen.

Sidan vi nyleg har utført vedlikehold var det ein lett jobb med få signaturar i loggane - og ikkje overraskande ein for lite på samtlige! Denne personen har altså ikkje signert i loggen på ein einaste av våre 6 cachar...

Så kan vi jo gjerne diskutere om det betyr så mykje, og at han igrunn berre lurer seg sjølv. Eg for min del synst dette er høgst "usportsleg" og bryt med kosen med heile cachingen. Eg kjem til å sende ein mld til cacharen no, og så får vi sjå kva svaret blir.
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Sofacacher?

Legg inn av ArveAnd »

For å vise heilheten får eg legge inn min lettare irriterte meld til denne sofacacharen:
Hi

a few weeks ago I heard from other cache owners in Bergen that you had logged caches that you hadnt signed the logbook for. Last week I noticed the same in one cache I found, you had logged it online and no signature in the logbook from you!

So today I decided to check our caches for the "Solbakkefjellet rundt" trail in Bergen. That means from cache #52 (http://coord.info/GC2VAN4) to cache #57 (http://coord.info/GC2VAR3). And of course you know the answer - you have not signed a single of these 6 logs!

So my question is: What are you actually doing??
Did you find any caches at all in the Bergen area?

I know that cache owners now are discussing what to do with you and your cachelogs.
I suggest that you just delete the logs of the caches you wrongly logged in the Bergen area.

Best regards from sunny Bergen!
-----------------------------------------------------------------------------


Her er svaret fra sofacacharen (sidan han skriv "let the others know" legg eg det inn i sin heilhet):
Actually, I spent a lot of time and effort logging the caches with non-caching friends from several countries. Personally, I don't really care if you delete my logs or not. I have well over 300 FTF's and 200+hides of my own, so obviously I'm a dedicated cacher. The fact that I was with non-cachers who I let find the caches without my name appearing is of no consequence to me.

I had a great time in Bergen, and loved my caching experiences. Especially the island caches. If you folk have so much time on your hands that you are going to check all of the logs, go for it. I'm not sure why you even care. Here's an idea: try volunteering with a local charity, or spending time helping those less fortunate. Failing that, delete the logs. I could really care less.

I cache to see new, and interesting places, not to get "virtual points" that in no way improve my life or well-being. Let the other cachers know my feelings, but don't contact me. I'm not interested.
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Sofacacher?

Legg inn av Hannkatten »

Alvorlig talt, maken til arrogant og nedlatende svar skal man lete lenge etter. Kanskje vi burde rapportere nicket til Groundspeak og forklare hva vi har erfart?
Bilde
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Sofacacher?

Legg inn av ArveAnd »

Eg var kanskje litt ufin i min epost til han så eg la ut begge deler her så alle kan gjere seg opp sin eigen meining. Men eg synst absolutt at svaret hans var ganske frekt. Ikkje mykje ydmykhet å spore iallefall.

Eg for min del har sletta funna han hadde logga på våre 6 Solbakkefjell-cachar. Oppfordrar andre til å gjere det same. Eg veit ikkje om det har noko hensikt å rapportere han, om geocaching.com gjer noko med det

Han har også logga Nykirken-cachen, men den har eg ikkje sjekka. Var frista til å berre slette loggen hans uten å sjekke... men fann ut at då fell eg ned på same låge nivået som han er på...

Eg trur formålet hans er DT-komboar... og det er no fint skjult med mange andre funn. Han har raskt klart å fylle matrisa si på Bergensturen...og han lurer vel sine cache-kameratar "heime" i tillegg til seg sjølv.
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Sofacacher?

Legg inn av ArveAnd »

Det er stor cacheaktivitet i sentrum så i dag var eg innom "Nykirken"cachen og bytta logg. Sailhard har logga online, men ikkje her heller var det spor etter signatur i loggen...

Veldig rart at desse vennene han har cacha med aldri har lurt på kvifor det er papirlogg/bok i alle desse cachane dei finn, og at alle er tettskrevne med navn og dato....skulle vel tru at ein av dei etterkvart ville lure på om ikkje dei også skulle signere i desse loggane... :roll:
Brukeravatar
abra
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 104
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 7.25
Sted: Askøy

Re: Sofacacher?

Legg inn av abra »

Dette her er absolutt ikke greit, et frekt og arrogant svar. Jeg er enig med AA at loggene skal slettes. Problemet er å få sjekket opp cachene. For vår del klarer vi ikke det på en stund. :( Og å slette uten å være sikker gjør vi ikke.

Enig også med GC at han bør rapporteres. Hvis han først driver med dette kan han vel også bli rapportert inn fra andre. :|
Svar