Sofacacher?

"Hovedforumet" hvor vi diskuterer alt som ikke passer i andre spesialfora.
Reven
Bruker
Bruker
Innlegg: 23
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.41

Re: Sofacacher?

Legg inn av Reven »

I kveld har me endeleg fått sjekka "Sentralt i Fana", som var den einaste av våre cachar som Sailhard hadde logga på nettet. Sidan denne cachen er nærast for ein drive in-cache å rekna, ville det ikkje vore usannsynleg om han på ein aktiv dag hadde logga nettopp denne cachen. ... Men kva fann me i loggboka: Sjølvsagt ingen spor etter Sailhard. Loggen hans vert difor sletta prompte. Er litt usikker på om eg gidd å senda irritert e-post til gauken når fleire andre alt har gjort det same. Men groundspeak burde verta varsla.
thohar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: man 24.06.2013 kl. 10.37

Re: Sofacacher?

Legg inn av thohar »

Han har heller ikke logget «Hiking for Vikings #3 - The Cottage»
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Sofacacher?

Legg inn av ArveAnd »

I denne føljetongen så la eg merke til Oppdagernes logg på denne cachen:
http://coord.info/GC357P3

Dette er jo ein av øycachane (T5) som han har logga... og så fint beskreve at han kunne finne sidan han hadde tilgang til båt.

Det styrkar min mistanke om at dette handlar om fylling av DT-matrise, samt logging av ein god del cachar for å pynte på generell statistikk.


Slettes ikkje artig. Etter min meining burde han vore avskilta...
Brukeravatar
Hunnkatten
Kasserer
Kasserer
Innlegg: 129
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 18.41
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Sofacacher?

Legg inn av Hunnkatten »

Det er vel datter til Steinar sin boks, så kanskje han bør tipses slik at loggen blir sletta?
BildeBilde
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Sofacacher?

Legg inn av Hannkatten »

Nå har i hvert fall vi slettet alle loggene hans på våre cacher.

Vi sendte også mail til Groundspeak, og fikk følgende svar:
Paige Edmiston, Community Manager, Groundspeak skrev:Hello,
Thank you for contacting us about the persistent geocacher who is logging caches inappropriately. We have contacted the geocacher and asked that this behavior stop immediately.
Bilde
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Sofacacher?

Legg inn av ArveAnd »

Eg har vore på ekspedisjon i dag, og funne Unknown Terrain - http://coord.info/GC441WQ

Det er vel ingen som blir overraska over at Sailhard ikkje har signert loggen her heller... :evil:
Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Innlegg: 44
Registrert: søn 04.08.2013 kl. 20.48
Kontakt:

Re: Sofacacher?

Legg inn av bjoff »

ArveAnd skrev:Eg har vore på ekspedisjon i dag, og funne Unknown Terrain - http://coord.info/GC441WQ
Ahh, denne Sailhard-brukeren mener jeg at jeg har sett på et par av de cachene som vi besøkte i Bergen nå i helgen, som var blant annet denne, men vi tenkte ikke på å sjekke fysisk logg opp mot nettlogger....
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Sofacacher?

Legg inn av ArveAnd »

Ein liten oppfølger til denne saken.

-rua sletta loggen til sailhard på "unknown terrain". Det var faktisk den einaste funnet sailhard hadde på 1.juli, så dermed måtte han jo finne ein anna cache å logge den dagen for å opprettholde "dagar på rad".

Valget fallt på ein cache i Oslo (!): http://coord.info/GC129QP

For info så sende eg ein mld til bjorges om dette.
bjorges
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: tir 20.08.2013 kl. 8.51

Re: Sofacacher?

Legg inn av bjorges »

Og siden Arve sendte meg en mail fant jeg ut at jeg fikk sende fyren en mail jeg også.
Siden jeg er 99,9% sikker på at vedkommende ikke har vært en dag i Oslo mellom cacheloggingene sine i Bergen, valgte jeg å sende ham følgende mail:
Hi Sailhard.

I am contacting you regarding your log on my geocache Old Fire? (http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... dfd57c1c26)

I can't find any logs in the geocachelog at the date you claim to have been at my cache, nor can I find your signature at other days.

I also wonder why you chose my geocache as the only geocache you visited this day, while you obviously (according to your logs) spent both the days before and the days after in a city approx. 500 km away.

I was warned about your activity by geocachers in the other city, and wonder if you ever have been at my cache, or if you just are a sofacacher.

Unless you can come up with a plausible explanation, photos, or a description of the cache and the cache location prooving you actually were at the location, your log will be deleted, and your activity will be reported to Groundspeak.

Sofacachers only fool themselves, and annoy geocachers out in the field.

Best regards
Bjorges
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Sofacacher? Nye nick

Legg inn av Oppdagerne »

Har et par andre nick som sniker seg unna med sofalogging, som vi har vært borti:

Zwiefler50
Most4tel
Harristide - har fått tilbakemelding nå om at han har logget med en ikke-vannfast markeringstusj av lysere farge. Han beskriver endel av cachenes plassering, så han har vært her, men endel spesielle cacher klarer han ikke å beskrive på noen som helst måte.


Vi har slettet alle logger til disse brukerne, da de kronisk ikke har besøkt cachene - eller klarer å redegjøre for noen av de.
Sist redigert av Oppdagerne den man 26.08.2013 kl. 19.02, redigert 2 ganger totalt.
Bilde Bilde
Svar