Sofacacher?

"Hovedforumet" hvor vi diskuterer alt som ikke passer i andre spesialfora.
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Sofacacher?

Legg inn av Hannkatten »

Nylig har det kommet inn en del logger fra nicket "sailhard" her i byen.

Alle loggene er likelydende, og han har brukt malfunksjoner i GSAK slik at det ser litt "personlig" ut:

As always, a big thanks to {sett inn navn her} for making and maintaining this cache. The time and energy you spent to make others lives just a little bit more interesting is very much appreciated.

Alle loggene, selv om de er på ulike dager (dog de fleste 4. juli), inneholder en linje om at de var #{et eller annet} av 143 den dagen.

Så til det spesielle: Solbakkefjellet rundt den 4.juli. Fair enough.
5.juli: Først Et TB-hotell i Hessen, Tyskland, så en logg i Vancouver, Canada (fortsatt den samme "jeg har vært i Bergen, loggen)), og etter det, "Sentralt i Fana". To transatlantiske turer på én dag? :D - Og dagen etter var han tilbake i Canada.

Det er jo selvsagt mulig at han har blingset litt på GC-koder og/eller datoer, men føler at det er noe som ikke stemmer helt. Øvelse i koordinering pluss begge Wherigo-ene i sentrum, i tillegg til en god håndfull andre - det tar mange timer.

Vi kommer i hvert fall til å sjekke loggene på våre cacher med dette nicket i bakhodet :)
Bilde
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Sofacacher?

Legg inn av ArveAnd »

Ja det var mykje som såg rart ut frå utvalget av cachar vedkommande har logga. Det litt rare utvalget kan skuldast ønske om å fylle DT-matrisa, og det kan jo forklare kvifor vedkommande i enkelte områder med mange cachar kun finn ein cache med spesielle DT-rating. Kven av oss har ikkje reist eit stykke for nettopp det :)

Rekkefølga er jo rar, men har du eit avslappa forhold til datoar så kan det jo stokke seg litt...

Imponerande av vedkommande å finne harpix sin meget spesielle sentrumscache, men det går jo fint om vedkommande har hatt kontakt med tidlegare finnarar eller fått hjelp av kjentfolk.

Det er vel også rart å finne ein cache dagen etter at den er disabla av CO for vedlikehold. Eg las det som at cachen var tatt inn for vedlikehold, men det kan jo sjølvsagt vere feil og at cachen er der og ventar på vedlikehold. Ikkje veit eg.

I sum så er det nok grunn til å sjekke cachar, iallefall dei litt spesielle.
Brukeravatar
abra
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 104
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 7.25
Sted: Askøy

Re: Sofacacher?

Legg inn av abra »

Av våre har han logget alle i PT'en, Hiking for Vikings # 3 og 2 i Kollevåg. Jeg skal se om jeg før helgen kan ta turen til Kollevåg for å sjekke om han har logget der.

Men jeg kommer ikke til å ta turen opp på Vidden :?
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Sofacacher?

Legg inn av olea »

Jeg tar det ikke særlig nøye om det skulle mangle en signatur på cachene mine. Jukserne lurer egentlig bare seg selv. Unntaket er de utfordrende cachene (for eksempel GC125H og GC1NX33) der finnerne kan sies å tilhøre en eksklusiv gruppe. For øvrig er jeg en uforbederlig optimist som tror det beste om folk inntil det motsatte er ugjendrivelig bevist. Når en ser på http://logger.gadgetcats.net/?user=sailhard så er det litt påfallende at der står This was find #XX out of a total of 143 finds for the day, når datoen varierer mellom loggene. Her tror jeg sannsynligheten taler for at et GSAK-skript har jobbet anderledes enn tiltenkt
Brukeravatar
abra
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 104
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 7.25
Sted: Askøy

Re: Sofacacher?

Legg inn av abra »

Turen i Kollevåg bragte ikke noe nytt. To aktuelle logger på nettet og en i loggboken, men dessverre klarte vi ikke å tyde om den i loggboken var den ene eller den andre. Og heller ingen dato å forholde seg til. :|
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Sofacacher?

Legg inn av Hannkatten »

Vi har i forbifarten sjekket de to første av våre i Solbakkefjellet rundt - der er ingen logger av dette nicket...

Min holdning er også i utgangspunktet å la tvilen komme tiltalte til gode, så inntil vi får sjekket andre av våre som han har funnet, så får loggene stå. Men kommer til å konfrontere ham om Solbakkefjellet.
Bilde
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Sofacacher?

Legg inn av Hannkatten »

Jeg sendte ham en mail tidligere i dag:
GadgetCats skrev:Yesterday, you logged a lot of finds in Bergen, Norway. You've logged several of our caches. When doing maintenance on the PT "Solbakkefjellet rundt" today, we couldn't find your nick in any of them?
Jeg fikk svar et par timer etter:
sailhard skrev:Had a great time caching in your country two weeks ago. I was with non-caching friends from Denmark, the US, and the Netherlands, who were excited to join me. If they found the cache, I let them fill in the book. I had asked them to use Sailhard, but they may have gotten creative with something else! No idea. We have thousands of pictures from our caching, so I'm sure I have one for each cache. That being said, I'm not really too worried about whether or not you delete my log or not. I was there with many others, but its not worth getting stressed about. As you will see from my profile, I have over 200 caches of my own, so keeping track of who logs what isn't really a major priority for me.
For meg virker det som om han ikke er så nøye med detaljer som å ha vært på stedet. Det at han kan sende bilde, virker litt søkt - har han tatt bilde av hver av 100 ganske intetsigende cacher - for å slippe å åpne og logge dem? Og har de ikke-cachende vennene hans lett, funnet og logget for ham?

Uansett, ingen logger som vi ikke kjenner annetsteds fra, på denne datoen, i de vi sjekket i Solbakkefjellet.
Bilde
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Sofacacher?

Legg inn av ArveAnd »

Det var jo eit interessant svar må eg sei. Får sjå om det blir tid til ein tur for å sjekke våre cachar rundt Solbakkefjellet.
Brukeravatar
Hunnkatten
Kasserer
Kasserer
Innlegg: 129
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 18.41
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Sofacacher?

Legg inn av Hunnkatten »

Det er jo ut for at han har vært i landet i allefall :D
Ser at han har droppa fleire TBer i "Den nakne sannhet - LCW#3", som er ein av boksene han ikkje har logget funn på. Men der har han lagt ved bilde som faktisk ser ut som det er tatt der ute.
BildeBilde
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Sofacacher?

Legg inn av Hannkatten »

Jeg tviler egentlig ikke på at han har vært i Bergen og cachet - men det virker som om den fysiske loggingen ikke er så nøye. Jeg konfronterte ham med "Øvelse i koordinering" og kommenterte at han åpenbart kunne norsk, siden den listingen bare er på norsk. Og videre at han da måtte ha kontaktet andre cachere i Oslo og Trondheim, og at det var rart at det ikke ble kommentert i loggen med et eneste ord. Svaret:
sailhard skrev:My apologies! You were right to doubt the correctness of the multi-cache log. I should have logged: GC2TZ04, and not yours! When I got home I had made notes of all of the 100+ caches that I had visited, but obviously screwed up when I did the multi-cache. Ironically, that was the only multi-cache I did. so you would have thought I could have logged the correct one...
Altså byvandringen. En multi som er lang som et ondt år...

Men han virker jo for så vidt sympatisk, og vil nok godta sletting av enkelte logger.
Bilde
Svar