Spoilerbilde

"Hovedforumet" hvor vi diskuterer alt som ikke passer i andre spesialfora.
Svar
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Spoilerbilde

Legg inn av brittish »

Hei

En ting som har irritert meg når jeg står ute i skogen med dårlig nettilgang og ønsker å se på spoilerbilde. Da ligger alltid bildet som det siste bilde av ørten, dermed tar dette tid og tålmodigheten min er så som så. Har derfor forsket litt på dette og ser at bildene kommer opp i alfabetisk rekkefølge, der man starter på tallene. Og siden spoilerbilder generelt starter på S så havner de lang bak i rekken. Hadde det vært en ide å sette et 1-tall foran "spoiler" i tittelen på bildet slik at dette bildet kommer opp som et av de første?
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Spoilerbilde

Legg inn av olea »

Hvis du tenker på bildelisten i cachebeskrivelsen, så ser det ut til at disse kommer i alfabetsk rekkefølge, ja. Dette er jo bare en kort liste uten bilder, og da ser jeg ikke det store behovet for at spoiler skal komme noe annet sted enn under bokstave «S». Hvis du derimot går inn på «Image Gallery» så finner du bildene i kronologisk rekkefølge, og da spiller det ingen rolle hva de har som tittel.

For eksempel kan man se på GCQ7YY med tilhørende Image Gallery
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Spoilerbilde

Legg inn av brittish »

Det har du sikkert rett i, men når jeg bruker geocaching appen så kommer de i alfabetisk rekkefølge. Og det er den rekkefølgen som er interessant når jeg er ute i skogen. Og da tar det tid å laste bilder. Kan jo alltids gå inn i nettleseren og laste bildet derifra, men å laste nettsider kan også ta tid når en har dårlig dekning.
Reven
Bruker
Bruker
Innlegg: 23
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.41

Re: Spoilerbilde

Legg inn av Reven »

På min app funkar det slik at eg ser tittelen på kvart einskilde foto før det er lasta. Dermed kan eg raskt bla forbi alle som ikkje er interessante (der og då ute i felten) og la telefonen konsentrera seg om å lasta ned det fotoet som faktisk heiter "Spoiler". Rekkjefølgja fotoa vert synt i har difor ikkje noko å seia her.


Reven
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Spoilerbilde

Legg inn av brittish »

Hei

Nå lurer ejeg på hvilken App Revehiet bruker. Jeg bruker den ofisielle geocaching appen. Der kan jeg og bla med frem til det bildet jeg vil se. Men dette blir ikke lastet før den laster de som ligger foran, og dermed må jeg vente like lenge (har sjekket dette med å bla frem til spoiler, ventet til den er lastet så bladd tilbake, da er alle bildene foran lastet) Kanskje det er jeg som har en rar telefon eller noen settings som er feil. Tips mottas med takk.
Revinnen
Bruker
Bruker
Innlegg: 41
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 22.15
Sted: Fana

Re: Spoilerbilde

Legg inn av Revinnen »

Vi har den offiselle app'en på en iphone5.
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Spoilerbilde

Legg inn av brittish »

Ok jeg har den på Android, kanskje ting fungerer foskjellig, evt så er min telefon på tur (ikke helt usannsynlig) Uansett så er det uendelig kjedelig å vente på opplastingen :cry:
Brukeravatar
harpix
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 66
Registrert: ons 19.06.2013 kl. 0.18

Re: Spoilerbilde

Legg inn av harpix »

I en slik setting du beskriver, finner jeg det kjappere og enklere å bruke nettsiden til beskrivelsen i stedet for appen - der kan du klikke på tittelen til bildet du vil ha
Anse dette innlegget som signert.
Svar