Advent 2014

"Hovedforumet" hvor vi diskuterer alt som ikke passer i andre spesialfora.
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Advent 2014

Legg inn av ArveAnd »

Min meining er at eventuelle adventseventer dei 4 søndagane evt er ein "backup plan" dersom det ikkje er nok utleggarar til å fylle kalendar. Altså at hovedmålet, slik eg ser det, bør vere å få ein adventskalendar på lik linje med tidlegare år der det ikkje blir lagt føringar på event eller ikkje event, lokalisering av event etc.

Dei som har nemnt event som del av utlegg så langt har jo f-eks foreslått dette på mandag og laurdag. Og det er heilt fint etter mitt syn, og dei må sjølvsagt også få arrangere eventet på den lokasjonen dei ønsker.

Og mhp kombinering av 4 søndagsevent og kalendar så er det også ein gong slik at første søndag i advent ikkje er på ein "kalendardag" ettersom den er 30.november. Men den dagen er jo sjøvsagt velegna for eit "vente-event" :)

Så mhp cache vs event så er min meining at kalendardag medfører cacheutlegg (som da kan finnast på andre dagar) og eventuelle event kjem som ein fin bonus/tillegg for dei utleggarane som ønsker det!
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Advent 2014

Legg inn av brittish »

ArveAnd har her forklart mitt syn på en mye bedre og klarere måte enn det jeg klarer selv. :D

Og for å klarifisere så var mitt innlegg mine synspunkter på de forslagene som var kastet frem. Jeg oppfattet ikke nødvendigvis det slik at dette var de forslagene Hannkatten gikk inn for.
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Advent 2014

Legg inn av Hannkatten »

Mitt forslag til eventer i advent var ikke ment å erstatte adventscacher, det var ment som tillegg til adventscacher, og derfor naturlig å nevne i diskusjonen om adventscacher.

Så langt har vi to utleggere, og tiden fremover vil vise om vi får 22 til.
Bilde
kro8
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 65
Registrert: ons 30.10.2013 kl. 22.36

Re: Advent 2014

Legg inn av kro8 »

Jeg har ikke hatt mulighet til å være i Bergen hele desember før. Men det å ha en cache til dagen, synes jeg er et bra tiltak. Så lenge det er nok utleggere. Event må være opp til hver enkelt, og gjøres på sin dag eller avtale med en annen utlegger.

Det vi behøver er vel kun en liste med dager og hvem som har hvilken dag
Bilde
Bilde
Fam. Alg
Juniorbruker
Juniorbruker
Innlegg: 12
Registrert: søn 03.11.2013 kl. 20.21
Sted: Snekkevikvegen 26, 5350 Brattholmen

Re: Advent 2014

Legg inn av Fam. Alg »

Hei.
Vi blir gjerne med på adventskalender i år også. Vi syns dette er veldig kjekt.
Om vi får velge, ønsker Algroy123 seg veldig gjerne 13 desember. Lussekatter ......
Eg tar også gjerne ein dag om det er nok dager til det.

Vi blir med uansett hvilket format dette blir i.
Janot2
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 51
Registrert: lør 04.01.2014 kl. 13.29

Re: Advent 2014

Legg inn av Janot2 »

Personlig så synes jeg at dette har vert ett artig påfunn, problemet mitt er at det er i desember - hvor alt annet også skal foregå :p. Men selv om jeg ikke har anledning til å kunne være med på alt så setter jeg stor pris på at det er noen som har tid og anledning til å arrangere dette (både cacher, event og konkurranser).
Bare det å lese poengreglene til konkurransen er en stor fornøyelse, selv om en del nok tar denne konkurransen ganske alvorlig så synes jeg at den er morsom bare å følge med på alle påfunnene til både deltakere og de som organiserer det finner på!
Eneste jeg savner i denne sammenhengen er at cachene og eventene ble organisert litt mer geografisk, slik at ikke alt konsentrerer seg i ett område!
Forøvrig så kunne jeg også godt tenkt meg å lagt ut en adventscache!
Pandaklanen
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 77
Registrert: tor 20.06.2013 kl. 17.30

Re: Advent 2014

Legg inn av Pandaklanen »

Jeg er helt klart med på kalender. Dette har vært en fin tradisjon selv om det har tatt litt mer tid enn planlagt de siste årene. Uten en ekstra konkurranse rundt så vil jeg tro at jaget rundt dagens publisering blir litt mindre, men det går jo framdeles ann å avtale ett bestemt klokkeslett for de som ønsker å treffes rundt cachen.

Den sosiale delen av cachingen er noe jeg setter veldig høyt, men jeg ser for meg at event hver søndag kommer til å ta for mye tid for vår del. Ukedagene er fylt med aktiviteter og helgene blir dermed de eneste dagene som går til førjulsaktiviteter i heimen. For vår del så hadde det vært mer kjekt med litt mer tilfeldige event som var fordelt både på kvelder /helger.
Brukeravatar
sveinivar
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 69
Registrert: man 21.10.2013 kl. 20.46
Sted: Bønes

Re: Advent 2014

Legg inn av sveinivar »

Jeg er positiv til adventskalender. Forrige advent var en meget positiv opplevelse for meg som førsteårs cacher.

Jeg kan ta å legge ut 2 cacher før 19/12; da drar vi på hytten. Om nødvendig skal jeg alltids klare en tredje om det berger kalenderen.
Jeg er fleksibel på dagene mellom fom 1 tom 18/12.

sveinivar
sveinivar

Bilde
Brukeravatar
kawlii
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 220
Registrert: tor 17.10.2013 kl. 16.50

Re: Advent 2014

Legg inn av kawlii »

Har lite (eller ingen) erfaring rundt dette fra før, men synes absolutt at adventskalenderen bør fortsette.
Jeg vet ikke hvor mye jeg får anledning til å delta på da dette er den travleste tiden på jobb, men fortsetter hverdagen min som nå så blir jeg med på det jeg kan.
Kalenderen er en snakkis og det kommer mye godt ut av den, uavhengig om man får tatt cachene dag for dag eller i ettertid.
Hva angår konkurranse lar jeg dere med erfaring bestemme.
Jeg legger gjerne ut en cache, og vil gjerne ha 21 eller 22 desember. (21 blir nok den mest aktuelle).
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Advent 2014

Legg inn av ArveAnd »

Følgende melding er lagt ut på Facebook frå reviewerane:
Hei. Når det gjelder cacher i forbindelse med adventskalendere vil disse bli publisert på dato under forutsetning av at cachen er OK. Vi ber om at cacher som skal publiseres i adventsklanedere sendes inn senest 14 dager før publiseringsdato. Cacher som er låst for publisering vil ikke bli låst opp for endring. Cacher i forbindelse med event i adventstiden blir publisert på eventdato. Men andre ord, det er ikke mulig å be om publisering på tidspunkt i adventstiden, 1-24 desember.

---------------

Her det vel verd å merke seg følgande:
- Cachar må sendast inn seinast 14 dagar før publiseringsdato
- Det blir ikkje mulig å be om tidspunkt

Kan vere viktig å få med seg dette i planleggingen av advenstcachane. Etter å ha tenkt oss litt om så skal vi prøve å få til ein adventscache vi også... det blir i såfall mot slutten av adventstida.
Svar