Infoark for Cacher

"Hovedforumet" hvor vi diskuterer alt som ikke passer i andre spesialfora.
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Infoark for Cacher

Legg inn av Hannkatten »

Bruker vi den logoen, bryter vi Groundspeaks vilkår for bruk av logo, fordi:

- Filen er uoriginal og endret (farger, svarte kantlinjer)
- Den mangler ®-merket
- Er ikke er en av filene som geocaching.com har gjort tilgjengelig

Dog, uansett hvilken logo som brukes, skal denne teksten strengt tatt være med:
«Geocaching-logoen er et registrert varemerke for Groundspeak, Inc. Brukes med tillatelse.»
Til slike ting, som den enkelte cacher lager selv, tror jeg det er tilstrekkelig at ®-merket er med. Skal vi trykke noe i et visst volum, må nok setningen være med. Setningen kan dog godt være bitte liten i størrelse.
Bilde
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Infoark for Cacher

Legg inn av Oppdagerne »

Bilde
Bilde Bilde
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Infoark for Cacher

Legg inn av brittish »

Hmm, svaret mitt forsvant visst.

Er ikke dette den gamle logoen, trodde den som gjelder kun er grønn, eller?
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Infoark for Cacher

Legg inn av Hannkatten »

Ja, stemmer. Kun svart, hvit, grønn eller brun.

Sendt fra mobiltelefon
Bilde
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Infoark for Cacher

Legg inn av brittish »

Jeg ville gjerne bruke den grønne, men da jeg lastet ned filene fra geocaching så er det ingen som er grønne uten tekst, men det var et eller annet teknisk problem med en av filene, så hvis noen andre kan laste ned og se gjennom om de finner den så hadde det vært fint.
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Infoark for Cacher

Legg inn av Hannkatten »

Det skulle stå grå, ikke grønn... Finner bare en grønn variant på siden man laster ned logofilene fra...

Du kan saktens høyreklikke den, og laste ned og lagre. Men det blir kanskje litt smått.

Men så lenge den innringede R-en er med, så ser ikke jeg noe problem med at du bruker den siste filen Oppdagerne la inn her. Groundspeak er åpenbart på vei bort fra fargene - som vi har brukt i vår egen logo nettopp for å ha en kobling til geocaching. Så vi bør kanskje hjelpe folk til å huske den "gamle" Geocaching-logoen en stund til ;)

Grunnen til at jeg er litt opptatt av at dette blir "lovlig", er at dette skal gjøres tilgjengelig på nettstedet, og siden Groundspeak da vil kunne søke seg frem til det og finne filer som inneholder logoen deres, bør det juridiske være i orden, særlig siden vi er en forening.
Bilde
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Infoark for Cacher

Legg inn av brittish »

Jeg kan godt bruke denne filen, men er vi da sikker på at den er korrekt og iht geocaching.com sin gamle logo. Jeg vet ikke hvor denne filen kommer fra, bare derfor jeg spør. Er fort gjort at noen f.eks har dratt i et bilde litt mye en eller annen vei, og vet vi at forholdet mellom teksten og logoen er korrekt. Etter å drevet og skulle putte jobben min sin logo på noe i fjor høst, så fikk jeg innblikk i hvor mye rart en skulle ta hensyn til. Så for å holde det lovlig er det ikke like greit å bruke den svarte logoen? evt så kan vi bytte til geobergen sin, den er jo fargerik.
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Infoark for Cacher

Legg inn av brittish »

Oppdatert med korrekt tegnsetting iht Hannkatten sine innspill. Selv liker jeg ikke blokkjustering, så har beholdt venstrejusteringen. Har beholdt den svarte logoen slik at vi i hvertfall følger Groundspeak sine retningslinjer. Jeg foreslår at man på den siden disse legges ut også skriver den setningen om at logoen er brukt iht retningslinjer osv.

Hvis alle er enige om utformingen så kan jeg lage en pdf fil en annen dag, da fjerner jeg linjen "kontaktinfo".
Vedlegg
Infoark geobergen_a.doc
(77 kiB) Lastet ned 178 ganger
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Infoark for Cacher

Legg inn av Oppdagerne »

Er det et bevisst valg at "geocache" i overskrift linkes inndirekte til gcinfo ved bruk av samme blå farge?

Selv synes jeg en farget logo hadde vært finere, både pga fargene, men også pga det Lasse skriver ifht å assosiere geobergen med geocaching.com
Bilde Bilde
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Infoark for Cacher

Legg inn av brittish »

.
Oppdagerne skrev:Er det et bevisst valg at "geocache" i overskrift linkes inndirekte til gcinfo ved bruk av samme blå farge?
Nei det er ikke et bevisst valg, det er helt tilfeldig, jeg kan godt bytte om på fargene på linkene.

Når det gjelder logoen, så er jeg enig i at den fargede logoen er finere, men nå er det ikke slik logoen til Groundspeak ser ut lenger. Og det var aldri noen som svarte på hvor den siste filen kom fra. Jeg er litt skeptisk til at teksten under logoen er korrekt størrelse i forhold til selve logoen og om det er gjort andre korrigeringer. Og rent prinsipielt så mener jeg at når en først skal benytte andre sine logoer så skal en bruke dem korrekt.

Som nevnt tidligere, så kan vi også bytte til geobergen sin logo, funker fint det og.
Svar