Pet-rør

"Hovedforumet" hvor vi diskuterer alt som ikke passer i andre spesialfora.
Svar
Revinnen
Bruker
Bruker
Innlegg: 41
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 22.15
Sted: Fana

Pet-rør

Legg inn av Revinnen »

Bare lurer på om noen har handlet herfra noen gang?
http://www.flaskelandet.dk/PET-flasker- ... 7ff1816546

Det ser ut som det har godt utvalg av PET i ulike varianter, til litt andre priser enn jeg har sett på norske sider. Evt linker til andre steder som har grei levering av sånt (andre artige cachebeholdere) mottas med stor takk :D
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Pet-rør

Legg inn av Hannkatten »

Her var det mye rart!

Men utfordringen med å bruke flasker som cacher, er innsnevringen i tuten. Finnes det ingen flasker med utsnevring i stedet?
Bilde
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Pet-rør

Legg inn av olea »

Nettsiden du viser til, selger PET-flasker. Disse er uegnet som cachebeholdere fordi innsnevringen i åpningen gjør det tilnærmet umulig å få ut loggen. Til geocaching er det blitt populært med såkalte PET-flaskeemner. Disse må ikke forveksles med PET-flasker. PET-flaskeemner er halvferdige PET-flasker. I trinn to av produksjonsprosessen blir de varmet opp og blåst opp til ferdige PET-flasker. I motsetning til de ferdige PET-flaskene, er PET-flaskeemnene meget solide, og de har heller ingen innsnevring i åpningen. Med en vanlig bruskork er PET-flaskeemnene like tette som en brusflaske – hvilket er tett nok til geocaching – selv i Bergen. Eter min mening, finner du ikke bedre cachebeholdere – hvis du ser bort i fra størrelsen.

PET-flaskeemner selges vanligvis i store kvanta – minstevolum er vanligvis et sekssifret antall flaskeemner. Det blir litt voldsomt for oss geocachere. Da blir løsningen å kjøpe fra geocachebutikker som selger dem enkeltvis. Det blir mye dyrere enn en gros-prisene, men fortsatt billig i forhold til andre cachebeholdere som ikke engang er like holdbare.

Det er en stund siden jeg sist handlet PET-flaskeemner, så jeg skal ikke si noe om hvem som er best eller billigst. Trekker likevel frem geowebshop.no som er en god norsk nettbutikk som har holdt på en stund. Du kan få de billigere i for eksempel tyske geocachebutikker – i hvert fall før du tar hensyn til at frakten både blir dyrere og tar lenger tid. Jeg har handlet fra en god del geocachebutikker på nett – fordelt på minst 7 land. Hver gang er ordrene mine blitt behandlet tilnærmet omgående, og jeg har fått det jeg har bestilt. Etter min erfaring er det altså lite risikabelt å handle fra geocacheentusiaster – uansett hvor i verden de holder til.
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Pet-rør

Legg inn av olea »

Anbefaler spesielt det som Geowebshop kaller Jumbo PET. Disse flaskeemnene har såpass stor diameter at det er plass til en del bytteting. Fungerer for eksempel utmerket på Che!
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Pet-rør

Legg inn av Oppdagerne »

Pet-emner har jeg kjøpt svært billig på ebay. Gir da ikke mer enn 3-4kr/stk inkl frakt
Bilde Bilde
Svar