Organisering - Stiftelsesmøte

Diskusjoner rundt dannelse av forening
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Organisering - Stiftelsesmøte

Legg inn av brittish »

Hei, siden tråden med organisering nå inneholder en lenge diskusjon om nettopp Organisering :o Så tenkte jeg at denne tråden kunne innholde ting om Stiftelsesmøte. Se også: http://forum.geobergen.no/viewtopic.php?f=10&t=26 der ligger bl.a forslag til vedtekter.


Jeg foreslår at vi avholder møte siden det ikke ser ut som om alle kan enes om Vestlandsalternativet. Møtet holdes på Tirsdag 24. september kl 18 (har endret tidspunkt pga at jeg tror vi har mer å diskutere og det er mer praktisk for meg :D ). Møtet avholdes i Aibel sine lokaler i Sandsliåsen 46 (møt opp tidsnok utenfor resepsjonen, da dere må slippes inn av meg.) For de kollektivreisende er det mulig å ta alle busser som går til Sandsli eller opp Flyplassveien.

Agenda
1. Valg av referent og møteleder
2. Vestlandsalternativet - Skal vi lage egen organisasjon eller slå oss sammen med Geocaching Haugalandet

HVis vi blir enige om å lage en egen organisasjon så fortsetter vi:
En melder seg inn i Geobergen og får stemmerett på møtet ved å betale NOK 50. Ta med kontanter.

3. Gjennomgang av vedtekter - Gå gjennom en og en vedtekt slik at vi har noen vi kan enes om.
4. Valg av styresammensetning (både hvem, funksjoner og antall)
De som har sagt seg villig til å sitte i styret er: hr Abra, Hannkatten, Hr Oppdager, Fru Pandaklanen. Her kan man selvfølgelig melde seg på forhånd og i møtet
5. Hosting - Siden det virker som om Hannkatten og Hr Oppdager har litt forskjellig syn på dette, foreslår jeg at de to lager en oppsummering av alternativene, som inkluderer, økonomi, oppetid, erfaring, kapasitet og andre ting jeg ikke har peiling på.
6. Fatsettelse av kontigent og andre økonomiting
7. Frivillighetsregisteret eller ikke - må være registrert i frivillighetsregisteret for å kunne motta grasrotandel. NOK 250
første år - NOK 135, de neste
8. Eventuelt - gi beskjed i tråden eller ta det opp i møtet

I denne tråden tenker jeg at vi ikke skal disktere oss frem til svarene på det vi skal bli enige om i møtet, men heller om det er noe folk vil ta opp under eventuelt. Om noen melder seg til å sitte i styret. Om noen ønsker et annet tidspunklt/gi gjerne beskjed om dere kommer og sånn at jeg ser at tidspunktet faktisk passer for flere enn meg. Er det OK å betale NOK50? Er Agendaen OK etc. Alstå kun praktiske ting om møtet.

Vel møtt
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Organisering - Stiftelsesmøte

Legg inn av Hannkatten »

Jeg er enig i premissene, og vi kommer til å stille. Jeg har imidlertid en kommentar til rekkefølgen av ting - kanskje er jeg litt i overkant opptatt av formalitetene, men uansett: Foreningen er ikke formelt stiftet før stiftelsesdokumentet er laget og signert, og dermed er det teknisk sett ikke mulig å melde seg inn før dette har skjedd. Vi kan imidlertid gjøre det klart at dersom forening blir opprettet, blir alle deltakere på stiftelsesmøtet som oppfyller medlemskapsvilkårene, automatisk medlem, og at kontingent for 2013 på kr. 50 innkreves der og da.
Bilde
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Organisering - Stiftelsesmøte

Legg inn av brittish »

Også jeg som tenkte at jeg kunne beholde pengene hvis det ikke ble noen forening :D
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Organisering - Stiftelsesmøte

Legg inn av Hannkatten »

Så da er det bare å oppfordre flest mulig til å stille på stiftelsesmøtet.

Jeg sender en kunngjøring per mail til alle registrerte brukere på dette forumet.
Bilde
Fam. Rand
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Registrert: lør 07.09.2013 kl. 20.52
Sted: Ågotnes

Re: Organisering - Stiftelsesmøte

Legg inn av Fam. Rand »

Jeg kommer.
p53R2
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: fre 09.08.2013 kl. 10.58

Re: Organisering - Stiftelsesmøte

Legg inn av p53R2 »

Hei!
Jeg skal på et annet møte den dagen, men hvis det er tidligere ferdig enn kl 19 så kan jeg kanskje komme etterpå..? Tar muligens med meg Sadoprest, i så tilfelle.

Mvh p53R2
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Organisering - Stiftelsesmøte

Legg inn av brittish »

Hei

Etter innspill så er møtet flyttet til kl 19 samme dag, samme sted. Jeg oppdaterer agendaen på mandag med hannkattens innspill og evt andre innspill som kommer i helgen.
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Organisering - Stiftelsesmøte

Legg inn av Hannkatten »

Jeg legger ved et forslag til vedtekter hvor jeg har tatt utgangspunkt i alt vi har diskutert så langt. Når det gjelder styresammensetning, så har jeg prøvd å formulere det variabelt, slik at det ikke er til hinder for å endre styrets sammensetning og/eller størrelse underveis.

Kom gjerne med innspill her og nå - jo mindre vi trenger å endre på stiftelsesmøtet, desto bedre er det!
Vedlegg
Vedtekter for GeoBergen.docx
Forslag til vedtekter
(17.68 kiB) Lastet ned 280 ganger
Bilde
Fru Midtun
Bruker
Bruker
Innlegg: 48
Registrert: tor 20.06.2013 kl. 11.46

Re: Organisering - Stiftelsesmøte

Legg inn av Fru Midtun »

Vi skal også i et annet møte denne dagen, som ikke er ferdig før ca halv ni.
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Organisering - Stiftelsesmøte

Legg inn av ArveAnd »

Eg er i Stavanger, men håpar på at eg kjem tilbake i tide til stiftinga!
Svar