Maker Madness?

Her kan vi diskutere eventer som vi vil arrangere, eller som vi vil reise til.
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Maker Madness?

Legg inn av olea »

Groundspeak oppfordrer oss til å arrangere det de kaller Maker Madness Event i tidsrommet fredag 28 mars til mandag 7 april. Hvis jeg ikke har misforstått totalt, så skal dette være eventer der går gjennom hva som skal til for å lage en god cache, og hyller den gode cachen.

På bloggen til Groundspeak oppfordres det først til å sjekke om det allerede er publisert slike eventer i nærheten, og selv arrangere hvis ikke. Det nærmeste eventet er En hyllest til den kule boksen - du kan du også! som arrangeres på Karmøy tirsdag 1 april. Da bør det være plass til et slikt event i Bergensregionen.

For sikkerhets skyld spør jeg også her om det er noen som har noen planer om å arrangere dette i regionen? Hvis ikke har jeg såpass sterke meninger om hva som skal til for å lage en god cache, at jeg godt kan lede et slikt event. Utfordringen blir å finne et sted å være – helst innendørs, og med Internett-dekning. Er det noen som kan skaffe et egnet lokale? Eller bør vi prøve å få låne Radiostasjonen igjen? Hvis jeg skal lede eventet, så foretrekker jeg å holde eventet på ettermiddag/kveldstid en mandag, tirsdag eller torsdag.
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Maker Madness?

Legg inn av Hannkatten »

Helt topp om du tar initiativ til dette - men det ble nevnt av D_Leslie_A på Ka e' Tisch også, så ta kontakt med ham først, for å unngå at dere planlegger på to fronter uvitende om hverandre.

Når det gjelder lokaler, så har noen i Revehiet snakket om et møterom i kulturhuset på Nesttun, som etter sigende kan lånes vederlagsfritt. Jeg er imidlertid litt usikker på hvem man skal kontakte i den forbindelse. Et tips er det i alle fall.
Bilde
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Maker Madness?

Legg inn av olea »

Visste ikke om D_Leslie_As eventuelle planer, men det var jo nettopp derfor jeg skrev som jeg skrev i mitt forrige innlegg. Da håper jeg på tilbakemelding fra D_Leslie_A og eventuelt andre om denne saken. Jeg ser forresten gjerne at noen andre enn meg står som «eier» av eventet, men stiller meg til disposisjon for å lede det faglige.
Brukeravatar
ArveAnd
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 19.51
Sted: Melkeplassen

Re: Maker Madness?

Legg inn av ArveAnd »

Det er jo flott dersom det kan arrangerast eit "kvalitetsboks-event". Det viktige her er vel korleis nå fram til dei som vil lære å legge ut boksar, og dei som vil ha tips til "kvalitetboksar". Mange av dei som vanligvis møter opp på event er relativt røynde cache-utleggarar - og er det dei same som møter så blir det jo fort eit seminar der alle meiner dei har svaret på kva som er "den gode boksen".


Mhp lokale, det som katten nemnte over er vel dette:
https://www.bergen.kommune.no/portico/b ... show&id=10

lag/org med kulturrelaterte aktiviteter gratis i ukedagene
Andre Kr. 250,- pr time
Brukeravatar
Hunnkatten
Kasserer
Kasserer
Innlegg: 129
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 18.41
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Maker Madness?

Legg inn av Hunnkatten »

Om geocaching oppfyller krava til å låna lokalene der gratis, så ser det ut til at Fanafjellet-rommet kan vera ein grei plass, der er det plass til ca 40 stk.
BildeBilde
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Maker Madness?

Legg inn av olea »

Ser ut til at kommunen har mange lokaler som lånes ut vederlagsfritt, bare man har et passende formål. Se listen jeg fikk da jeg søkte på «møterom»:

https://www.bergen.kommune.no/portico/bookingfrontend/index.php?menuaction=bookingfrontend.uisearch.index&searchterm=m%C3%B8terom

Utfordringen blir å utforme en søknad som får positivt svar. Da er det sikkert ingen ulempe at søknaden backes opp av en organisasjon som Geobergen …
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Maker Madness?

Legg inn av Oppdagerne »

OleA: har du hovedsiden til den siden du gikk inn på når du fant den linken? Finner ikke ut om hvordan registrere seg så man får tilgang...
Bilde Bilde
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Maker Madness?

Legg inn av olea »

Øverst på nettsiden står det Veiledning lag og organisasjoner. Dette er lenke til en PDF-fil. Du bør finne det du trenger i PDF-filen, med forbehold om at dokumentet inneholder feil eller mangler oppdateringer.

I PDF-filen står det blant annet «Du finner lenke til systemet i kommuneportalen under tjenester og på sidene til idrett og kulturkontorene». Det stemmer nesten. Fra kommuneportalen er det lenke til Tjenestetilbud, og derfra til Kultur, idrett og fritid. Der finner du lenke til AktivBy - Bestill kulturhus / idrettsanlegg.

Her la jeg inn «møterom» i søkefeltet. Man kan få frem flere alternativer ved å søke på «rom» (107 treff), eller bare «.» (954 treff).
Brukeravatar
Oppdagerne
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 227
Registrert: fre 16.08.2013 kl. 10.53
Sted: Bergen

Re: Maker Madness?

Legg inn av Oppdagerne »

Bare sånn til informasjon har jeg nå registrert oss hos kommunen, men det kunne ta noen dager før vi dukket opp på nettsiden deres. DA kan vi sette oss opp at vi ønsker lån av lokaler :)
Bilde Bilde
olea
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 68
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.59
Sted: Åsane

Re: Maker Madness?

Legg inn av olea »

Flott at vi har fått i gang en prosess rundt det å få låne lokaler av Bergen kommune, men det ser ut til at det kan ta litt tid før alt er på plass. Fristen for å sende Maker Madness-eventer til gjennomsyn nærmer seg, og da kan det være greit å ordne seg med alternative lokaler denne gangen. Jeg har snakket med D_Leslie_A, og han skal prøve å få låne lokaler på annet hold. Regner med at det kommer en avklaring i løpet av en dag eller to.
Svar