Win8 IE11

Dette er stedet for diskusjoner rundt GPS-enheter, GSAK og alt annet teknisk.
Svar
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Win8 IE11

Innlegg av brittish »

Hei

Har kjøpt meg ny PC som har WIndows 8 og Internett Explorer 11. Her opplever jeg til stadighet å bli logget av Geocaching.com. Dette skjer når jeg er i IE i andre faner, men ikke hver gang. Jeg blir ikke logget av facebook, Outlook eller geobergen. Noen andre som har hatt dette problemet som vet hvordan jeg kan bli kvitt problemet.

Ja jeg krysser av for bli pålogget og vet jeg kan bruke andre nettlesere.
Brukeravatar
sveinivar
Seniorbruker
Seniorbruker
Innlegg: 69
Registrert: man 21.10.2013 kl. 20.46
Sted: Bønes

Re: Win8 IE11

Innlegg av sveinivar »

Forsøk Google Chrome eller Firefox isteden for Explorer.
sveinivar

Bilde
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Win8 IE11

Innlegg av Hannkatten »

Trådstarter skrev vel ganske tydelig at hun vet hun kan bruke andre nettlesere - det omgår bare problemet, men løser det ikke.

Ofte kan det ha med cookies/informasjonskapsler å gjøre, slike ting. Gå til Alternativer for Internett (tannhjulet), og klikk "Slett..." på Generelt-fanen. Der kan du hake av for "Informasjonskapsler og nettstedsdata".

Det er slett ikke sikkert det hjelper, men er et forsøk verd. Du må da logge på alle nettsider på nytt - det er ulempen.

På dette forumet (og på GCinfo-forumet) kan du, hvis du opplever utlogginger her i fremtiden, slette informasjonskapsler bare for dette nettstedet, fra forumforsiden. Langt nede på siden er det en link som heter "Slett alle informasjonskapsler for forumet".
Bilde
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Win8 IE11

Innlegg av brittish »

har nå prøvd Hannkattens sitt tips. Måtte logge meg på alle sidene på nytt. Blir fortsatt logget av geocaching.com. Funker fortsatt på de andre sidene. Noen andre forslag?
Brukeravatar
Hannkatten
Forumadministrator
Forumadministrator
Innlegg: 804
Registrert: fre 21.06.2013 kl. 2.26
Sted: Nesttun
Kontakt:

Re: Win8 IE11

Innlegg av Hannkatten »

Hmmm. Har du mobiler, nettbrett, andre PC-er som du også er pålogget fra? Det kan skape trøbbel når "den andre enden" ser samme IP, noe de vil hvis de er på samme nett.

Prøv å logge ut på ev. andre enheter. Og sjekk at nettleseren på dem at den faktisk er lukket.
Bilde
brittish
Veteranbruker
Veteranbruker
Innlegg: 241
Registrert: tir 18.06.2013 kl. 21.21

Re: Win8 IE11

Innlegg av brittish »

Det kan se ut som om det trikset fungerer. Har skrudd av IE og åpnet igjen og GC-com husker hvem jeg er :D Takk for hjelpen
Svar